Pro víkend v Motegi připravil Bridgestone drobné změny

Pro víkend v Motegi připravil Bridgestone drobné změny

Patnáctý podnik sezony je pro oficiálního dodavatele pneumatik jejich domácí Grand Prix. Ten pro přední pneumatiky připravil měkkou, střední a tvrdou směs. U zadní asymetrické pneumatiky je měkká a střední.

Termín japonské Grand Prix byl z důvodu přírodní katastrofy přeložen z dubnového termínu na první týden v říjnu, což je přesně stejné období, ve kterém se konala loňská Velká cena v Motegi. Proto nedochází k podstatným změnám ve výběru směsí, i když nějaké drobné změny tam jsou.

Očekávané teploty jsou kolem pětadvaceti stupňů, stejné jako loni, takže v případě předních pneumatik zůstává výběr stejný plus je tam navíc třetí měkká směs. U zadní asymetrické pneumatiky má její levá strana nově o stupeň měkčí směs z důvodu lepšího zahřátí v úvodních kolech, což je reakce na požadavky samotných jezdců.

Zadní asymetrická pneumatika ve směsi střední má na levé straně měkkou směs, levou stranu měkké zadní asymetrické pneumatiky tvoří extra-měkká směs.

Okruh v Motegi měří 4801 metrů a je charakteristický čtyřmi dlouhými rovinkami. Rychlá akcelerace a následné intenzivní brzdění klade velký důraz na odolnost předních pneumatik, zejména pak jejich střední části a u zadního obutí na dobrou trakci. S osmi pravotočivými a jen šesti levými zatáčkami je důležitý výkon v zahřátí levé strany, což umožní nasazení extra-měkké směsi.

„Protože je termín Velké ceny stejný, jaký byl loni, můžeme v Motegi očekávat podobné podmínky a proto jsme pro tuto sezonu nezměnili výběr pneumatik, ale jen provedli jednu změnu na základě ohlasů jezdců,“ uvedl Hirohide Hamašima z Bridgestone Motorsport. „Levou stranu zadních asymetrických pneumatik jsme udělali o stupeň měkčí, což znamená, že také použijeme naši extra-měkkou směs a na tomto okruhu vůbec poprvé.“

„V Aragónsku jsme mohli vidět, že výkon v zahřátí byl velmi dobrý a opotřebení pneumatik relativně vysoké, ale v Motegi je chladněji a povrch méně agresivní, takže životnost pneumatik by měla být lepší,“ dodal Hamašima.

Doporučujeme

Články odjinud