Tovární Honda je opět v plné sestavě a také v první desítce. Casey Stoner zajel druhý čas, Andrea Dovizioso třetí a Dani Pedrosa byl po dlouhé přestávce sedmý s jednosekundovou ztrátou na nejlepší čas dne.
Casey Stoner přijel do Itálie v pozici vedoucího jezdce šampionátu, ale stále s nedoléčeným zraněním z Assenu, kde havaroval v úvodních jízdách. Australana bolí krk, což mu trošku komplikuje situace, ale evidentně se to neprojevuje na jeho časech, protože i když skončil druhý, na Simoncelliho ztrácí jen čtyři setiny, což je skutečně minimum.
„Dopoledne jsme absolvovali náročný trénink. Zranění z Assenu není zcela vyléčené a vypadá to na problém s krkem,“ uvedl Casey Stoner. „Na hlavní rovince mi hlavou celkem dost pohazoval vítr a s tím jsme trošku válčili. Proto jsem nedokázal plně využít času na dráze k nalezení solidního nastavení nebo dokončení takového počtu kol, jaký bych si představoval.“
„Motorka velmi dobře fungovala okamžitě po výjezdu z boxů,“ pokračoval Australan. „Je tu několik věcí, které na motorce chceme zlepšit v rámci zatáčení, ale odpoledne jsme už neměli příležitost cokoliv vyzkoušet.“
„Na začátku druhého tréninku nebyla dráha dostatečně mokrá pro nasazení pneumatik do mokra, které by se tím zničily a pak, když už nakonec bylo sucho nebyl dostatečný prostor pro rychlé kolo nebo získat nějaké informace, takže nejlepší bylo počkat do zítřka a tam budeme pokračovat, kde jsme dnes skončili.“
Andrea Dovizioso je doma a nemůže si to samozřejmě vynachválit. První den v Mugellu dokončil na třetím místě a na Marca Simoncelliho ztratil desetinu sekundy. Před kvalifikací si Ital věří, jen ještě potřebuje zapracovat na nastavení přední části své tovární RC212V.
„Byl jsem zvědavý, jak se v Mugellu jezdí na novém povrchu a musím říct, že to splnilo mé očekávání,“ řekl v pátek odpoledne Andrea Dovizioso. „Je tady radost jezdit a dráha je opravdu krásná. Nový asfalt je skutečně rovný a některé z referenčních bodů, které jsme tu měli stejně, jako určité stopy se nyní změnily, takže jsme ráno dráhu studovali novýma očima.“
„Základní kontakt se strojem je dobrý, ale potřebujeme ještě zapracovat na přední části motocyklu, protože při mém stylu jízdy tady dochází k jeho vysokému zahřátí a tak potřebujeme zajet víc kol, abychom tuto situaci zlepšili. Odpoledne nám déšť zkazil celý trénink, ale i přesto jsem rád, jak snadno se mi podařilo zajet čas 1´49,272 sekundy na použitých pneumatikách. V úvodů mé domácí Grand Prix jsme rychlí a konkurenceschopní a s tím jsem spokojený,“ řekl Dovizioso závěrem.
Dani Pedrosa dnes poprvé od patnáctého května usedl do sedla tovární Hondy a vydal se vstříc prvním kilometrům na novém asfaltu okruhu v Mugellu. Odpoledne na okruhu pršelo, což Španěl využil k regeneraci sil, protože zraněné rameno jezdce Repsol Hondy bolí a na technický náročné dráze ještě o tomto víkendu bolet bude.
„Je dobré sedět zpátky na motorce a získat opět kontakt s motocyklem,“ uvedl Dani Pedrosa. „Samozřejmě mám bolesti, zejména pak při intenzivním brzdění a zatáčkách na pravou ruku, kde mám největší problémy, ale to je normální. Vzhledem k tomu, že jsem dnes po měsíci a půl seděl poprvé na motorce to zase nebylo tak špatné.“
„Je mi jasné, že závod bude těžký a bude bolet, protože je tu třiadvacet kol a tento okruh je po fyzické stránce hodně náročný s rychlými změnami směru. Nicméně zítra máme ještě jeden den a doufám, že se mi v kvalifikaci podaří získat dobrou pozici na startovním roštu,“ řekl Pedrosa.