Níže následují některá fakta a zajímavosti vztahující se k devátému podniku letošní sezóny – Velké ceně Německa.
O tomto víkendu se na německém okruhu Sachsenring pojede devátý podnik letošní sezóny.
První Velká cena světového šampionátu silničních motocyklů na území Německa se jela roku 1952 v Solitude. Na závod tehdy dorazilo 400 000 diváků. Kategorie 500 ccm a 350 ccm ovládl irský závodník Reg Armstrong. V nižších kategoriích se radovali Němci – Rudi Felgenheier ve třídě 250 ccm a Werner Haas ve stopětadvacítkách.
První Grand Prix Německé demokratické republiky se konala na Sachsenringu roku 1961. Původní okruh měřil 8,73 km. Na původním okruhu se závodilo do roku 1972.
Ve Spolkové republice Německo se závodilo v letech 1952 až 1990 (tj. až do spojení západní a východní části Německa) na čtyřech okruzích: Solitude, Schotten, Nürburgring a Hockenheim.
Po opětovném sjednocení Německa se Grand Prix Německa pořádala v každé sezóně. Mezi lety 1991 a 1994 se jezdilo na Hockenheimu, v letech 1995 až 1997 se závod pořádal na Nürburgringu. A od roku 1998 (až do současnosti) se každoročně závodníci sjíždějí na Sachsenringu.
Kromě výše zmíněných podniků se konala ještě jedna Velká cena na území Německa. Bylo to roku 1986 a závod byl nazván Baden-Würtemberg GP. Tehdy si na Hockenheimringu zajezdili jen závodníci kategorií 80 a 125 ccm.
Nový okruh na Sachsenringu měřil původně 3508 metrů. Po opravách v letech 2001 a 2003 se dostal na současných 3671 metrů.
Na novém Sachsenringu (tzn. od roku 1998 do současnosti) se na podiu objevilo šest domácích závodníků. Třetí místo si vyjeli Ralf Waldmann (v kategorii 250 ccm roku 1999), Steve Jenkner (v kategorii 125 ccm roku 2002), Sandro Cortese (v kategorii 125 ccm roku 2010). Stefan Bradl dvakrát ve své kariéře dorazil na Sachsenringu do cíle jako druhý: poprvé se tak stalo roku 2008 v kategorii 125 ccm a následně roku 2011 v Moto2. Zvítězit na domácí půdě dokázal Sandro Cortese v Moto3 roku 2012 (v témž roce se Němec s italskými kořeny radoval z titulu mistra světa).
Nejúspěšnější továrnou v době kategorie MotoGP je na Sachsenringu Honda s devíti výhrami, následuje Yamaha se třemi a Ducati s jednou.
V předchozích dvou letech závodům MotoGP na Sachsenringu dominoval Marc Márquez. V obou případech si vyjel pole position, zajel nejrychlejší kolo a zvítězil.
Sachsenring je nejkratší tratí aktuálního kalendáře MotoGP.
Loni provázely závod MotoGP proměnlivé klimatické podmínky. Kvůli rozmarům počasí muselo čtrnáct závodníku startovat z boxové uličky, protože se na poslední chvíli rozhodli vyměnit motocykl. Jedním z jezdců, který zajel do boxové uličky na výměnu byl i pozdější vítěz závodu – Marc Márquez. Zůstat na startovním roštu se tehdy rozhodl například domácí Stefan Bradl, který si tak po několik kol mohl užívat vedení v závodě před domácími fanoušky. Nakonec však skončil až šestnáctý (tedy bez bodů).
(Zdroj: motogp.com)