6
Fotogalerie

Karel v Jerezu 2x jinak

Tento závodní víkend se nijak zvlášť nezadařil ani jednomu z Karlů. Karal Abraham se trápil s pneu a ze závodu ho vyřadila přední brzda. Karel Hanika se trápil s technikou a v závod dokončil za body.

Joko první se do závodního klání pustil Karel Hanika. Toho tento víkend potrápila hodně technika. Jednak v prvním tréninku, což se ještě dalo. Podruhé se tak stalo v kvalifikaci. To už byla daleko větší nepříjemnost a Karel startoval do závodu z 29. pozice.

Po technických problémech v kvalifikaci, dokončil Kája závod Moto3 na okruhu v Jerezu na 19. pozici. Z „hlubin“ desáté řady dokázal postoupit o deset míst, ale to na zisk světových bodů nestačilo.

cw2l3822.jpggh24174.jpggh24420.jpg 
Karel Hanika si z Jerezu body nakonec neodvezl

Karel Hanika: „Nezačali jsme tento víkend dobře, ale pracovali jsme velmi tvrdě, abychom nalezli dobré nastavení pro závod. Mechanici odvedli dobrou práci, protože motorka pro dnešní závod byla ideální. Měl jsem do závodu dobrý start a získal jsem několik pozic. V prvních kolech závodu jsem patřil mezi nejrychlejší jezdce na trati. Dokonce jsem jel kousek od skupiny přede mnou. Jak závod postupoval, tak mé pneumatiky byly stále horší, až nakonec byly zcela zničené díky tvrdé jízdě z první fáze závodu. Byl jsem schopen jen bojovat s tím, abych zůstal na trati a dokončil závod. Tento víkend jsme zaznamenali značný pokrok. Nebylo to špatné, ale rozhodně to mohlo být lepší.“

Ani jeden Karel na světové body nedosáhl. Hanika startoval ze zadních pozic, Abrahama zastavila závada na přední brzdě. 

V závodě MotoGP se představil Karel Abraham. Ani tomu dnes nebylo přáno, aby dosáhl na světové body. V jeho případě za to však mohla technika, která mu neumožnila závod dokončit. Ve španělském Jerezu kvůli závadě přední brzdy nejdřív spadl, a i když se do závodu vrátil, musel po několika kolech zajet do boxů. Tým  nyní na okruhu v Jerezu čekají ještě jednodenní testy.

Karel Abraham

„V podstatě hned od startu moc nefungoval předek motorky, oproti předchozím dnům to bylo výrazně horší. Nicméně s tím se jet dalo. Bohužel v druhém kole při nájezdu do první zatáčky začala vadnout přední brzda. Páka se postupně propadala, a i když jsem zvládl něco zbrzdit, nebylo to dost na to, abych zatáčku projel. Po pádu jsem se ještě vrátil zpátky, ale brzda byla pořád horší a nemělo smysl riskovat, že selže úplně. Takže jsem po pár kolech zajel do boxu. Mrzí mě to o to víc, že i přes pád a všechny tyhle problémy jsem dokázal jezdit jen o málo horší časy než Redding a Aoyama. Takže kdyby bylo všechno v pořádku, mohl jsem s nimi bojovat. Zatím nevíme, co za tou závadou je, roli možná sehrálo extrémní vedro.“

Marco Grana, šéf mechanik Cardion AB Motoracing

„Jsme hodně zklamaní, protože jsme mohli v tomto závodu bojovat stejně jako v předchozích třech závodech bojovat o body. Bohužel jsme měli nějakou závadu na přední brzdě, kvůli které Karel krátce po začátku závodu spadl. A i když se do závodu vrátil, neměl už šanci bojovat o bodované pozice. Je to opravdu velká škoda, protože nebýt toho, mohli jsme být někde mezi jedenáctým a čtrnáctým místem. Teď to musíme hodit za hlavu a soustředit se na pondělní testy, tak abychom do Le Mans jeli s lepší a konkurenceschopnější motorkou.“

jerez_pat_dop_motogp-221.jpgjerez_pat_dop_motogp-383.jpgjerez_pat_odp_motogp-279.jpg 
Karla Abrahama v Jerezu zradila technika

Doporučujeme

Články odjinud