Jakub Kornfeil dosahuje ve své druhé sezoně v prestižním šampionátu velmi dobrých výkonů, což nezůstalo bez odezvy a italský tým Ongetta Centro Seta nabídl českému jezdci tovární verzi Aprilie.
Do této chvíle závodil rodák z Rohatce u Hodonína v sedle netovární Aprilie RSW, což byl vůči konkurenci do jisté míry velký hendikep, který dokázal vymazat jen v případě, kdy na dráze nepanovaly ideální podmínky. Po sedmi závodech sezony je Kornfeil dvanáctý a to je v závodním poli nejnižší kubatury do 125ccm kolem patnácti továrních RSA.
Nápad nabídnout talentovanému jezdci lepší techniku přišel v průběhu holandské TT v Assenu. Tým navrhl možnost jet už od Itálie v sedle mnohem rychlejšího a vůbec technicky vyspělejšího motocyklu značky Aprilia. Po pár telefonátech bylo vše zajištěno a Jakub Kornfeil v Mugellu skutečně pojede Aprilii RSA. Tajný sen nejen samotného jezdce, ale všech jeho fanoušků se rázem splnil.
Tato změna může Jakubovi pomoci v rozvoji jezdeckého potenciálu a rozhodně tím nemůže nic ztratit. Naopak. Samotná existence výkonnějšího stroje nicméně výsledky nezaručuje, ale je to stále český závodník, který se nyní bude muset snažit ještě víc. Zpráva o nasazení Aprilie RSA v domácí Grand Prix týmu Ongetta Centro Seta v Mugellu, českého jezdce příjemně překvapila.
„Pro mě to bylo obrovské překvapení,“ uvedl Jakub Kornfeil. „Když jsem tuto informaci uslyšel poprvé, pomyslel jsem si, že je to sranda, ale ona je to opravdu realita. Je to „super mazec“ a moc se na novou zkušenost těším.“