Stáj Monster Yamaha Tech 3 má pro letošní ročník obměněnou sestavu a spojení Cala Crutchlowa s Italem Doviziosem vypadá na opravdu skvělý tah ze strany šéfa týmu Herve Poncharala.
Andrea Dovizioso v Malajsii předvedl parádní výkon, když po určité době hledání a učení se novému stroji našel způsob jak zrychlit a s časem 2´00,802 sekundy možná překvapil i členy vlastního týmu.
„I přesto, že první dva dny narušil déšť, tak to byl skutečně velmi pozitivní test a mám z toho velkou radost,“ řekl celkově třetí Andrea Dovizioso, jenž se tak paradoxně zařadil za své bývalé týmové kolegy z Repsol Hondy. „V dešti jsem s Yamahou jezdil poprvé a měl přitom dobrý pocit.“
„Rameno mám už v mnohem lepším stavu než během prvního testu a to mi umožnilo daleko lépe pochopit potenciál YZR-M1. Na motorce teď cítím větší jistotu a jsem spokojený s časem a pozicí, kterou jsme tady zaznamenali,“ pokračoval Dovizioso. „Nový motor mi sedí, protože hodně pomáhá s nájezdem do zatáček a to už byla opravdu silná stránka Yamahy.“
„Dnes jsem vyzkoušel výjezd na patnáct kol, protože je důležité si osvojit charakteristické rysy motocyklu při jízdě na delší vzdálenosti. Bylo také dobré si ověřit, jak velké je přitom opotřebení pneumatik. Ještě nás čeká dost práce, ale už nyní je potenciál motocyklu na vysoké úrovni. Teď už se těším na Jerez, protože je to úplně jiná dráha, jiné teploty a pro mě další cenná zkušenost k tomu, abych motorce ještě víc porozuměl,“ dodal Ital.
Šestadvacetiletý Crutchlow vyzkoušel všechny novinky, které pro ně Yamaha připravila a na jeho výkonu bylo poznat, že mu určitě vyhovují, protože test ukončil celkově pátý, jen desetinu za továrním jezdcem tří ladiček Jorge Lorenzem.
„Jsem rád, protože počasí v úvodních dvou dnech sehrálo svou roli, ale dnes se nám podařilo testovat na suché dráze a díky tomu udělat zlepšení na motocyklu,“ řekl Cal Crutchlow, jenž potvrdil spokojenost s novým motorem jeho satelitní M1. „S časem na kolo jsem spokojený, protože to zrovna není moje oblíbená dráha a přesto jsem pátý, blízko nejrychlejší trojice.“
„Co je dalším velkým pozitivem, tak to, že jsem v jednotlivých časech konzistentní, což je ve srovnání s loňským rokem změna k lepšímu. To mi dává velkou dávku jistoty a povzbuzení. Jízda na litrovém motocyklu se mi opravdu líbí,“ pokračoval Brit. „Zajel jsem delší výjezd na dvanáct kol a nové pneumatiky celkem klouzaly. Z toho důvodu byla jízda poměrně fyzicky náročná, ale jak to tak vypadá, tak mnohem důležitější než v minulosti bude schopnost šetřit pneumatiky.“
„Motorka jezdí na dráze v Sepangu skutečně dobře, takže teď jsem zvědavý, jak to bude vypadat v Jerezu. To je úplně jiná dráha, počasí bude chladnější, takže tam získáme další informace ohledně potenciálu motorky,“ dodal závěrem Cal Crutchlow.