Karel Abraham bude v letošním roce sedlat motocykl kategorie CRT. Jedná se o stroj ART GP13, který pohání motor Aprilia.
Motocykl vyrobený v italské továrně Aprilia spadá do kategorie tzv. CRT motocyklů pro třídu MotoGP, které kombinují prototypový rám vyvinutý speciálně pro MotoGP s motorem založeným na základech produkčního motoru.
Název ART je slovní hříčkou – v angličtině i řadě dalších jazyků znamená „umění“, zároveň je zkratkou výrazu Aprilia Racing Technology.
Základní výkonnostní parametry motocyklu Aprilia ART
Hmotnost (suchá): 165 kg
Výkon: víc než 230 koní
Max.rychlost: víc než 330 km/hObjem nádrže: 24 litrů
Technické údaje motocyklu Aprilia ART 2013
Motor
Vodou chlazený čtyřtaktní čtyřválec se čtyřmi ventily na válec-Válce svírají úhel 65 stupňů.
Objem: 999 ccm
Elektronika: Aprilia Racing ECU
Převodovka
Počet stupňů: 6 s možností úpravy poměru jednotlivých stupňů
Spojka: lamelová v olejové lázni
Řetěz: Regina
Podvozek
Rám:ART - hliníkový
Přední vidlice: Öhlins o průměru 48 mm
Zadní tlumení: Öhlins
Brzdy: Přední čtyřpístkové třmeny Brembo2x, kotouč Brembo o průměru 320 mm; zadní dvoupístkový třmen Brembo, ocelový kotouč Brembo
Disky: 16,5“ hořčíkové OZ
Pneumatiky: Bridgestone
Tým mechaniků Cardion AB Motoracing
Složení týmu Cardion AB je vcelku ustálené. Změny jsou způsobeny změnou motocyklu. Od týmu odešli track inženýr Cristhian Pupulin a telemetrik Dario Massarin. Oba jsou zaměstnanci Ducati a tam také pokračují ve své práci. Třetí člověk od Ducati, logistik Lindo Sbaraglia se rozhodl zůstat u týmu AB Cardion a odešel od Ducati.
Do týmu naopak přichází Renato Pennacchio. Ten bude mít na starosti telemetrii. V minulosti byl součástí týmu Maxe Biaggi, Chrise Vermeulena i Marca Simoncelli. V loňské sezóně měl na starosti telemetrii Jamese Ellisona.
Složení týmu Cardion AB Motoracing v roce 2013
-
Marco Grana (IT) - šéfmechanik
Vyučil se ve škole Ferrari v Maranellu, s Karlem Abrahamem spolupracuje už sedm let. Je odpovědný za volbu taktiky a nastavení motocyklu. Úzce spolupracuje s telemetrikem a samozřejmě s jezdcem.
-
Renato Pennacchio (IT) - telemetrik
Má na starosti elektroniku na motorce, stahuje a vyhodnocuje veškerá data z motocyklu – od rychlosti, přes účinek brzd, pružení, řazení, pozici na trati. Spolu s šéfmechanikem rozhoduje o nastavení motocyklu s ohledem na strategii.
-
Yannis Maigret (FR) - mechanik
V motosportu se pohybuje od roku 1999, v Cardion AB Motoracing pracuje od roku 2007. Stará se o plnění motoru, tedy přívod paliva, vstřikování a elektroniku motoru. Yannise poznáte podle předloktí, na němž má vytetováno římskými číslicemi Abajovo číslo 17 a české povzdechnutí „ježkovy voči“.
-
Martin Havlíček (CZ) - mechanik
Po každém dni kompletně kontroluje převodovku, spojku a stará se o přední část motocyklu. Původně pracoval u blanenského výrobce minibike Blata, s Karlem Abrahamem spolupracuje už dvanáct let a dělá mu partáka i v zimní motokrosové přípravě.
-
Martin Nesvadba (CZ) - mechanik
V týmu má přezdívku Bart. Na starosti má rám a zadní část motocyklu, musí umět dát motocykl do špičkového stavu po pádu jezdce. Stejně jako Martin Havlíček pracoval dříve v Blata. Letos to budou tři roky, co nekouří – přestal po prvním podiu Karla Abrahama v Japonsku 2010.
-
Pietro Berti (IT) - mechanik
Zodpovídá za přípravu pneumatik, jejich kontrolu, skladování a zahřívání. Kromě toho řídí týmový truck. V prostředí mistrovského seriálu motocyklů se pohybuje od roku 2002, má rád Imolu a v týmu má i jednu neoficiální funkci – je dodavatelem skvělé parmské šunky do hospitality.
-
Lindo Sbaraglia (IT) - logistika
Jeho úkolem je postarat se o dokonalou logistiku náhradních dílů na motocykl. Do týmu Cardion AB Motoracing přišel v roce 2O12 jako zaměstnanec Ducati, po sezoně se rozhodl u českého týmu zůstat. Před nástupem do Cardion AB Motoracing pracoval pro Lorise Capirossiho.