Aprilia ART GP13 a tým Cardion AB Motoracing

Aprilia ART GP13 a tým Cardion AB Motoracing

Karel Abraham bude v letošním roce sedlat motocykl kategorie CRT. Jedná se o stroj ART GP13, který pohání motor Aprilia.

Motocykl vyrobený v italské továrně Aprilia spadá do kategorie tzv. CRT motocyklů pro třídu MotoGP, které kombinují prototypový rám vyvinutý speciálně pro MotoGP s motorem založeným na základech produkčního motoru.

Název ART je slovní hříčkou – v angličtině i řadě dalších jazyků znamená „umění“, zároveň je zkratkou výrazu Aprilia Racing Technology.  

Základní výkonnostní parametry motocyklu Aprilia ART

Hmotnost (suchá): 165 kg

Výkon: víc než 230 koní

Max.rychlost: víc než 330 km/hObjem nádrže:  24 litrů

Technické údaje motocyklu Aprilia ART 2013

Motor

Vodou chlazený čtyřtaktní čtyřválec se čtyřmi ventily na válec-Válce svírají úhel 65 stupňů.

Objem: 999 ccm

Elektronika: Aprilia Racing ECU

Převodovka

Počet stupňů: 6 s možností úpravy poměru jednotlivých stupňů

Spojka: lamelová v olejové lázni

Řetěz: Regina

Podvozek

Rám:ART - hliníkový

Přední vidlice: Öhlins o průměru 48 mm

Zadní tlumení: Öhlins

Brzdy: Přední čtyřpístkové třmeny Brembo2x, kotouč Brembo o průměru 320 mm; zadní dvoupístkový třmen Brembo, ocelový kotouč Brembo

Disky: 16,5“ hořčíkové OZ

Pneumatiky: Bridgestone

Tým mechaniků Cardion AB Motoracing

Složení týmu Cardion AB je vcelku ustálené. Změny jsou způsobeny změnou motocyklu. Od týmu odešli track inženýr Cristhian Pupulin a telemetrik Dario Massarin. Oba jsou zaměstnanci Ducati a tam také pokračují ve své práci. Třetí člověk od Ducati, logistik Lindo Sbaraglia se rozhodl zůstat u týmu AB Cardion a odešel od Ducati.

Do týmu naopak přichází Renato Pennacchio. Ten bude mít na starosti telemetrii. V minulosti byl součástí týmu Maxe Biaggi, Chrise Vermeulena i Marca Simoncelli. V loňské sezóně měl na starosti telemetrii Jamese Ellisona.

Složení týmu Cardion AB Motoracing v roce 2013

  • Marco Grana (IT)  - šéfmechanik

Vyučil se ve škole Ferrari v Maranellu, s Karlem Abrahamem spolupracuje už sedm let. Je odpovědný za volbu taktiky a nastavení motocyklu. Úzce spolupracuje s telemetrikem a samozřejmě s jezdcem. 

  • Renato Pennacchio (IT)   - telemetrik

Má na starosti elektroniku na motorce, stahuje a vyhodnocuje veškerá data z motocyklu – od rychlosti, přes účinek brzd, pružení, řazení, pozici na trati. Spolu s šéfmechanikem rozhoduje o nastavení motocyklu s ohledem na strategii.

  • Yannis Maigret (FR)   - mechanik

V motosportu se pohybuje od roku 1999, v Cardion AB Motoracing pracuje od roku 2007. Stará se o plnění motoru, tedy přívod paliva, vstřikování a elektroniku motoru. Yannise poznáte podle předloktí, na němž má vytetováno římskými číslicemi Abajovo číslo 17 a české povzdechnutí „ježkovy voči“.

  • Martin Havlíček (CZ)   - mechanik

Po každém dni kompletně kontroluje převodovku, spojku a stará se o přední část motocyklu. Původně pracoval u blanenského výrobce minibike Blata, s Karlem Abrahamem spolupracuje už dvanáct let a dělá mu partáka i v zimní motokrosové přípravě.

  • Martin Nesvadba (CZ)  - mechanik

V týmu má přezdívku Bart. Na starosti má rám a zadní část motocyklu, musí umět dát motocykl do špičkového stavu po pádu jezdce. Stejně jako Martin Havlíček pracoval dříve v Blata. Letos to budou tři roky, co nekouří – přestal po prvním podiu Karla Abrahama v Japonsku 2010.

  • Pietro Berti (IT)   - mechanik

Zodpovídá za přípravu pneumatik, jejich kontrolu, skladování a zahřívání. Kromě toho řídí týmový truck. V prostředí mistrovského seriálu motocyklů se pohybuje od roku 2002, má rád Imolu a v týmu má i jednu neoficiální funkci – je dodavatelem skvělé parmské šunky do hospitality.

  • Lindo Sbaraglia (IT) - logistika

Jeho úkolem je postarat se o dokonalou logistiku náhradních dílů na motocykl. Do týmu Cardion AB Motoracing přišel v roce 2O12 jako zaměstnanec Ducati, po sezoně se rozhodl u českého týmu zůstat. Před nástupem do Cardion AB Motoracing pracoval pro Lorise Capirossiho.

Doporučujeme

Články odjinud