Jorge Lorenzo se hned po startu ujal vedení a udržel se v něm až do cíle. Jako druhý projel cílem Marc Márquez. Na podium se podíval i Dani Pedrosa.
Do osmadvacetikolového závodu se z první řady vydali Marc Márquez, Jorge Lorenzo a Valentino Rossi. Krátce po startu se vedení ujal Jorge Lorenzo a začal si budovat náskok před jezdci Repsol Hondy na druhém a třetím místě. Na čtvrté pozici byl chvíli Aleix Espargaro, ale postupně ztrácel. Dostal se před něj Rossi, Crutchlow a pak i Bradl. Později bylo oznámeno, že Aleix Espargaro ulil start, za což musel absolvovat trest v podobě průjezdu boxovou uličkou.
Ve čtvrtém kole závodu upadl Andrea Iannone. Naštěstí odešel po svých.
O kolo později přišla chyba Marca Márqueze, když se snažil překonat Pedrosu. Toho využil Valentino Rossi a dostal se na třetí pozici před Márqueze.
Aleix Espargaro se po svém trestu vydal na stíhací jízdu a předjížděl jednoho jezdce za druhým.
Brzy po startu odstoupil Karel Abraham a evidentně ho bolelo zraněné rameno. V GP San Marina si příliš nezajezdil ani druhý český reprezentant – Lukáš Pešek, který také skončil hned v úvodu závodu.
Úvod závodu neměl příliš úspěšný Marc Márquez. Z pole position se v prvních zatáčkách propadl na třetí místo, pak se po chybě dostal i za Rossiho, ale v následujících kolech se mu začala vracet dobrá forma, kterou držel v dosavadním průběhu víkendu. Vrátil se před Valentina Rossiho a začal stíhat Pedrosu.
Jedenáct kol před šachovnicovým praporkem Dani Pedrosa neodolal nátlaku svého mladšího týmového kolegy. Lorenzo už tou dobou měl ve vedení náskok téměř tři vteřiny. Spíše než na stíhání Lorenza se Márquez musel soustředit, aby udržel pozici před Pedrosou.
Mezi týmovými kolegy z týmu Repsol Honda se sedm kol před cílem začal odehrávat napínavý boj. Pedrosa předjel Márqueze a Márquez mu to hned vrátil. Boj Márqueze a Pedrosy nahrával Lorenzovi, který navyšoval svůj náskok v čele. Valentino Rossi jezdil na čtvrtém místě. Za ním bojovali Crutchlow s Bradlem o pátou pozici.
O několik kol později se boj Hond uklidnil, Márquez začal Pedrosovi ujíždět a k žádnému ataku ze strany Pedrosy už do konce závodu nedošlo. Bitva mezi Crutchlowem a Bradlem ovšem neutichala. V posledním kole se Bradl dostal před Crutchlowa.
Vítězství si nakonec odvezl Jorge Lorenzo. Marc Márquez dojel druhý. Na podium vystoupil i Dani Pedrosa. Valentino Rossi vybojoval čtvrtou pozici. Jako pátý proťal cílovou pásku Stefan Bradl. Cal Crutchlow obsadil šestou příčku. Za ním se do cíle dopravil Alvaro Bautista. Jezdci Ducati (jako tradičně) dojeli relativně těsně za sebou. Andrea Dovizioso byl tím úspěšnějším z nich. Hayden skončil devátý. Elitní desítku uzavřel Michele Pirro se satelitní Ducati.
Nejlepším jezdcem s motocyklem CRT se tentokrát stal dvanáctý Colin Edwards. Aleix Espargaro po stíhací jízdě dojel o příčku za Edwardsem.
Ani jeden z našich závodníků cíl neviděl.
Další body se budou rozdávat koncem září v Aragonsku.
GP San Marina - MotoGP, závod
P. |
Jezdec |
Tým |
Motocykl |
Km/h |
Čas/Ztráta |
1 |
Jorge LORENZO |
Yamaha Factory Racing |
Yamaha |
161.0 |
44'05.522 |
2 |
Marc MARQUEZ |
Repsol Honda Team |
Honda |
160.8 |
+3.379 |
3 |
Dani PEDROSA |
Repsol Honda Team |
Honda |
160.5 |
+7.368 |
4 |
Valentino ROSSI |
Yamaha Factory Racing |
Yamaha |
160.1 |
+15.062 |
5 |
Stefan BRADL |
LCR Honda MotoGP |
Honda |
159.6 |
+22.355 |
6 |
Cal CRUTCHLOW |
Monster Yamaha Tech 3 |
Yamaha |
159.6 |
+22.599 |
7 |
Alvaro BAUTISTA |
GO&FUN Honda Gresini |
Honda |
159.1 |
+31.059 |
8 |
Andrea DOVIZIOSO |
Ducati Team |
Ducati |
158.4 |
+42.702 |
9 |
Nicky HAYDEN |
Ducati Team |
Ducati |
158.3 |
+44.858 |
10 |
Michele PIRRO |
Ignite Pramac Racing |
Ducati |
158.1 |
+47.818 |
11 |
Bradley SMITH |
Monster Yamaha Tech 3 |
Yamaha |
158.1 |
+48.011 |
12 |
Colin EDWARDS |
NGM Mobile Forward Racing |
FTR Kawasaki |
157.2 |
+1'03.154 |
13 |
Aleix ESPARGARO |
Power Electronics Aspar |
ART |
157.0 |
+1'07.600 |
14 |
Hiroshi AOYAMA |
Avintia Blusens |
FTR |
156.5 |
+1'15.528 |
15 |
Danilo PETRUCCI |
Came IodaRacing Project |
Ioda-Suter |
156.4 |
+1'17.907 |
16 |
Claudio CORTI |
NGM Mobile Forward Racing |
FTR Kawasaki |
155.7 |
+1'29.655 |
17 |
Randy DE PUNIET |
Power Electronics Aspar |
ART |
155.4 |
+1'33.990 |
18 |
Michael LAVERTY |
Paul Bird Motorsport |
PBM |
155.3 |
+1'36.860 |
Neklasifikováni |
|
|
|
|
|
Bryan STARING |
GO&FUN Honda Gresini |
FTR Honda |
153.8 |
4 Laps |
|
Hector BARBERA |
Avintia Blusens |
FTR |
155.6 |
7 Laps |
|
Yonny HERNANDEZ |
Paul Bird Motorsport |
ART |
153.7 |
19 Laps |
|
Karel ABRAHAM |
Cardion AB Motoracing |
ART |
152.2 |
21 Laps |
|
Andrea IANNONE |
Energy T.I. Pramac Racing |
Ducati |
155.6 |
25 Laps |
|
Lukas PESEK |
Came IodaRacing Project |
Ioda-Suter |
148.0 |
25 Laps |