Casey Stoner na pověry nedá

Casey Stoner na pověry nedá

Úřadující mistr světa v kubatuře MotoGP zahájil přípravu na novou sezonu přesně v období, kdy se svou ženou Adrianou netrpělivě očekávají příchod prvního dítěte. Nicméně to na Australana velký vliv nemá. Naopak.

Jediný problém testu v Sepangu byly bolesti v zádech, které jezdci Repsol Hondy neumožnily vyjet na dráhu hned první den. Stoner pak testoval celkem dva dny a pokaždé byl tím nejrychlejším ze všech testujících. Před druhým testem jistě velmi dobrá výchozí pozice.

Především, jak se Vám napoprvé dařilo? Po dlouhé zimní přestávce tu konečně byla možnost nasednout na motorku, ale hned ten první den jste vůbec netestoval …
Casey Stoner: „Po zimní přestávce a dlouhé době bez motocyklu jsme pracovali na přípravě, abychom byli na první test připraveni. Bohužel nastal problém s mými zády a o úvodní den testu jsme přišli. Náš testovací plán počítal s všemi třemi dny, ale nakonec jsme to byli schopni zvládnout ve dvou. Trošku mě to zklamalo, ale po návratu na dráhu jsem se už cítil dobře. Vše proběhlo v pořádku a já doufám, že se ještě dokážeme zlepšit.“

Je třeba s přechodem z osmistovky na 1000ccm motocykl hodně měnit styl jízdy?
Casey Stoner: „Ne, moc jsme toho v rámci stylu jízdy nezměnili. Na osmistovce jsme měli přebytek výkonu, takže jsme museli přijít na to, jakým způsobem ho zvládat. Myslím, že 1000ccm má daleko lepší akceleraci, což je daleko zábavnější, ale kvůli tomu nemusím příliš měnit styl jízdy. Pocit je hodně podobný jízdě na osmistovce a vypadá to, že také všichni ostatní si rychle zvykají.“

Byla Vaše zimní příprava v něčem jiná právě kvůli přechodu na těžší litrový prototyp?
Casey Stoner: „Ne nebyla. Myslím, že po fyzické stránce to bude velmi podobné. Bude to trošku náročnější, ale pokaždé trénujeme s cílem být maximálně v kondici pro každý motocykl. Ani předtím nebyl pro 800ccm motocykly nějaký speciální trénink. Podle mého názoru si fyzičku nedokážu zase o tolik zlepšit ještě před začátkem sezony.“

Zaznamenal jste čtyřkilový rozdíl mezi motocyklem z Valencie a prototypem, který jste nyní testoval v Sepangu?
Casey Stoner: „Ano, je to poměrně frustrující. Měli jsme už vyvinutý motocykl a oni se pak rozhodli pro změnu předpisů, takže jsme teď museli na naše motorky přidat čtyři kila. Pro nás to představuje nevýhodu, protože motorku vymysleli na určitou hmotnost, která se teď změnila. To má na motorku vliv. Není to nic, co zaznamenáte okamžitě, ale ve středu zatáček to už cítíte. Musíme se tomu snažit trošku přizpůsobit, ale je to jistě zklamání, že takové rozhodnutí udělali až na poslední chvíli.“

Motocykly jsou nyní výkonnější, těžší, ale objem palivových nádrží zůstává stejný …
Casey Stoner: „Samozřejmě, při takovém výkonu je to rozhodující aspekt - dostat stejný výkon s menší spotřebou paliva. Máme stejný objem palivové nádrže jaká byla u osmistovek, jen nyní s daleko větším výkonem, takže bude poměrně těžké zajistit, abychom dokončili každý závod. Proto je rozhodující, že Honda s Repsolem spolupracuje, aby nalezli to nejlepší řešení.“

Máte nový blog, kde si můžou fanoušci přečíst vaše myšlenky. Jak tento nový projekt vidíte?
Casey Stoner: „Je to něco, co fanouškům umožní pohled na to, co se děje v zákulisí nebo jaký je můj pohled na určité věci. Nic takového jsem dříve nedělal, ale díky Repsolu to tento rok zkusím a uvidíme, jak to bude fungovat. Myslím, že to bude pro fanoušky zajímavé.“

Říká se, že když se jezdec stane otcem přijde o desetinu na kolo. Co Vy na to?
Casey Stoner: „Taky se říká, že zpomalíte, když se oženíte. Já když se oženil, tak jsem ve stejném roce vyhrál titul a když jsem zjistil, že budeme mít dítě, vyhrál jsem ho podruhé. Nemyslím, že je to tak.“

Pokud by Vám někdy v budoucnu řeklo vaše dítě: ´Tati, já budu závodníkem!´ Jak na to zareagujete?
Casey Stoner: „(smích) Od mala bychom je k tomu určitě rádi vedli, ale rozhodnutí, zda jezdcem bude nebo ne, by zůstalo čistě na nich.“

Doporučujeme

Články odjinud