V nejnižší kubatuře máme jen jednoho zástupce z České republiky a tím je Jakub Kornfeil, který letos jede s italským týmem Ongetta Centro Seta. Kornfeil už v mistrovství světa absolvoval jednu plnou sezonu a v letošním ročníku je na něm vidět, že s přibývajícími zkušenostmi jde jeho výkonnost rychle nahoru.
Loni měl v polovině sezony tři body a figuroval na třiadvacáté pozici, letos nasbíral v devíti velkých cenách třicet čtyři bodů a v průběžném hodnocení je jedenáctý. Podstatné zlepšení a první desítka je pro rodáka z Rohatce u Hodonína velká výzva.
Do italského Mugella závodil s netovárním motocyklem značky Aprilia RSW, ale před domácím podnikem svého týmu změnil motocykl za tovární prototyp 125ccm Aprilie. To Kornfeilovi sice dává velké šance v boji s jeho soupeři, ale změnit závodní motocykl během rozjeté sezony není nic jednoduchého.
Prvních devět závodů sezony 2011 si připomeneme v krátké rekapitulaci – Nicolas Terol favoritem číslo jedna, Héctor Faubel a Sergio Gadea možná trošku za očekáváním, velké překvapení v podobě Španěla Mavericka Viñalese a Francouze Johanna Zarca.
Prvních devět závodů sezony 2011:
|
Datum |
Grand Prix |
Okruh |
Délka |
Kol |
Celkem Km |
1 |
20. března |
Kataru |
Losail |
5380 |
18 |
96,84 |
2 |
3. dubna |
Španělska |
Jerez |
4423 |
23 |
101,73 |
3 |
1. května |
Portugalska |
Estoril |
4182 |
23 |
96,19 |
4 |
15. května |
Francie |
Le Mans |
4185 |
24 |
100,44 |
5 |
5. června |
Katalánska |
Catalunya |
4727 |
22 |
103,99 |
6 |
12. června |
Velké Británie |
Silverstone |
5902 |
17 |
100,33 |
7 |
25. června |
Nizozemska |
Assen |
4542 |
14 |
63,59 |
8 |
3. července |
Itálie |
Mugello |
5245 |
20 |
104,9 |
9 |
17. července |
Německa |
Sachsenring |
3671 |
27 |
99,12 |
Velká cena Kataru, Losail – 1. Terol, 2. Cortese, 3. Gadea … 23. Kornfeil
Do zahajovacího závodu sezony startoval z pole position Španěl Nicolas Terol (Bankia Aspar) a vedoucí pozici si udržel až do cíle závodu, který tak po zásluze vyhrál. První letošní pád v závodu zaznamenal Terolův nový týmový kolega a nejmladší člen stáje Aspar, Španěl Adrian Martin. Chyboval rovněž Héctor Faubel (Bankia Aspar), který si od návratu mezi jezdce nejnižší kubatury hodně sliboval, ale jak časem pochopil, není to mezi začínající elitou nic jednoduchého. Jen dva kola před cílem předjel Sergio Gadea (Blusens by Paris Hilton Racing) třetího Efréna Vázqueze (Avant-AirAsia-Ajo) a pro nový tým američanky Paris Hilton získal první umístění na stupních vítězů. Druhý projel cílem Němec Sandro Cortese (Intact-Racing Team Germany) a svému novému zaměstnavateli udělal velkou radost.
Pod světly katarského okruhu bojoval Jakub Kornfeil (Ongetta Centro Seta) především s technikou. Do závodu se kvalifikoval až šestadvacátý a ani během závodu to nebylo lepší a český závodník projel cílem úvodního podniku dvacátý třetí. „Už po zaváděcím kole jsem věděl, že to prostě fungovat nebude, navíc jsem při výjezdu na trať cítil, že mi nějak klouže noha po stupačce a proto jsem neváhal a mechaniky na startu upozornil na to, že se něco děje ať mi očistí zespodu botu a rovněž stupačku,“ řekl Jakub Kornfeil. „Skutečnost, že mi postupně z motocyklu uniká olej se potvrdila již ve druhém kole, kdy jsem ho začal cítit. Po příjezdu do boxu jsem byl kompletně celý od oleje.“
„Motorka nefungovala vůbec jak by měla a i problém s plynem na výjezdu ze zatáček nikam nezmizel. Bylo to sice trošičku lepší než ve včerejší ´kvaldě´, ale stále to nebylo ono. O nastavení předku radši ani mluvit nebudu, protože bych se akorát rozčílil. Za cely víkend se nám nepodařilo docílit nějakého aspoň trochu solidního nastavení a to je přinejmenším na pováženou,“ pokračoval Kornfeil a závěrem dodal: „Pokud budeme chtít v Jerezu body, tak se budeme muset jo snažit, hlavně pak můj šéfmechanik.“
Stav MS 1/17 – 1. Terol 25b., 2. Cortese 20b. 3. Gadea 16b, 4. Vázquez 13b., 5. Folger 11b.
Velká cena Španělska, Jerez – 1. Terol, 2. Folger, 3. Zarco … 7. Kornfeil
Na jihu Španělska jezdcům nepřálo počasí a v den závodu pršelo. Z první řady odstartovala trojice Sandro Cortese (Intact-Racing Team Germany), Nicolas Terol (Bankia Aspar) a třetí Héctor Faubel (Bankia Aspar). Jakub Kornfeil startoval sedmnáctý, takže oproti Kataru jisté zlepšení. Závod se nesl ve znamení souboje dvou týmových kolegů Terola s Faubelem. U Faubela bylo vidět, že ve vypjatých okamžicích nedokáže úspěšně čelit tlaku soupeřů. Dvě kola před cílem přišel o vedení, v posledním kole chyboval, spadl a cílem nakonec projel jedenáctý. Velmi dobrý výkon podal Jonas Folger (Red Bull Ajo MotorSport) jedoucí na tovární Aprilii. Na konto si připsal dvacet bodů za druhé místo a v průběžném hodnocení šampionátu najednou figuroval druhý. Body za třetí místo si z jihošpanělského Jerezu odvezl Francouz Johann Zarco (Avant-AirAsia-Ajo), jeden z členů skupiny Fina Aki Aja.
Jakub Kornfeil poměrně výrazně zapracoval na spolupráci s týmem a nezdar z Kataru vymazali opravdu velmi dobrým umístěním v Jerezu. Kornfeil projel cílem mokrého klání sedmý a jako poslední jezdec v pořadí se vlezl do jednominutové ztráty na prvního Terola. „Je pravda, že mi možná i nahrály výpadky, ale to k závodům za takových podmínek patří zcela neodmyslitelně,“ uvedl k závodu Jakub Kornfeil.
„Boj ve skupině se čtveřicí soupeřů jsem rozhodl až v závěrečné částí závodu, respektive zhruba pět kol před koncem, kdy jsem se od nich dokázal odpoutat a vytvořit si drobný náskok. Měl jsem výbornou signalizaci a věděl jsem zcela přesně, co se děje za mými zády. Snažil jsem se nijak nezmatkovat neboť jsem si byl vědom toho, že takový výsledek bude velmi cenný. Na to, jaké máme teď problémy je sedmé místo naprosto parádní,“ řekl Kornfeil.
Stav MS 2/17 – 1. Terol 50b., 2. Folger 31b. 3. Cortese 30b, 4. Zarco 26b., 5. Vázquez 20b., … 11. Kornfeil 9b.
Vítěz závodu kubatury do 125ccm:
|
Grand Prix |
Jezdec |
Země |
Tým |
Motocykl |
Čas závodu |
Km/h |
1 |
Kataru |
Nicolas Terol |
SPA |
Bankia Aspar Team |
Aprilia |
38'28.687 |
151.005 |
2 |
Španělska |
Nicolas Terol |
SPA |
Bankia Aspar Team |
Aprilia |
44'50.646 |
136.110 |
3 |
Portugalska |
Nicolas Terol |
SPA |
Bankia Aspar Team |
Aprilia |
41'21.986 |
139.513 |
4 |
Francie |
Maverick Viñales |
SPA |
Blusens by Paris Hilton Racing |
Aprilia |
42'00.505 |
143.456 |
5 |
Katalánska |
Nicolas Terol |
SPA |
Bankia Aspar Team |
Aprilia |
42'29.647 |
146.835 |
6 |
Velké Británie |
Jonas Folger |
GER |
Red Bull Ajo MotorSport |
Aprilia |
43'48.862 |
137.398 |
7 |
Nizozemska |
Maverick Viñales |
SPA |
Blusens by Paris Hilton Racing |
Aprilia |
25'04.147 |
152.190 |
8 |
Itálie |
Nicolas Terol |
SPA |
Bankia Aspar Team |
Aprilia |
39'51.815 |
157.888 |
9 |
Německa |
Hector Faubel |
SPA |
Bankia Aspar Team |
Aprilia |
39'57.979 |
148.800 |
Velká cena Portugalska, Estoril – 1. Terol, 2. Cortese, 3. Zarco … 13. Kornfeil
Víkend v portugalském Estorilu znovu ovlivnilo počasí. Třetí trénink byl na vodě a ranní warm up jezdci nejnižší kubatury také museli absolvovat na mokrém povrchu. Do závodu odstartoval z první řady Nicolas Terol, Sandro Cortese a domácí Miguel Oliveira (Andalucia Banca Civica). Další závod v režii Nicolase Terola, který už postupně začínal ovládat nejnižší kubaturu. Za Španělem se umístil druhý Sandro Cortese, Němec z Intact-Racing Team Germany, který o dvacet bodů tvrdě bojoval s Maverickem Viñalesem a Héctorem Faubelem. Tři kola před cílem nasadil vysoké tempo Francouz Zarco a v posledním kole předjel třetího Viñalese. Polepšil si Cortese, který na průběžném druhém místě vystřídal krajana Folgera a Maverick Viñales postoupil ze čtrnácté na sedmou příčku.
Jakub Kornfeil zůstal po závodu v Portugalsku průběžně jedenáctý. Na konto si připsal tři body za třinácté místo, s kterým se musel spokojit po souboji, který v posledním kole svedl s jezdcem Blusens by Paris Hilton, Gadeou.
„Zkoušel jsem na něj něco vymyslet a někde mu to vsadit, ale prostě to nešlo,“ komentoval finále v Estorilu Kornfeil. „Jeho Aprilia RSA měla na rovinkách mnohem větší rychlost a on mi tak vždycky o pár metrů ujel. Škoda, no! Na druhé straně, i když jsem skončil třináctý, tak jsem vlastně jako jediný zachraňoval čest týmu, protože jak Harry, tak Jasper závod nedokončili. Tři body se ale počítají, přičemž podíl na nich má samozřejmě i tým, protože motorka po motorové stránce fungovala rozhodně lépe než v Jerezu. Mohlo to být ale ještě o něco lepší, to je pravda. Tak uvidíme v Le Mans.“
Stav MS 3/17 – 1. Terol 75b., 2. Cortese 50b. 3. Folger 42b, 4. Zarco 42b., 5. Vázquez 30b., … 11. Kornfeil 12b.
Velká cena Francie, Le Mans – 1. Viñales, 2. Terol, 3. Vázquez … 21. Kornfeil
Poprvé až v Le Mans přišel Nicolas Terol o status neporazitelnosti. Sice vyhrál kvalifikaci, ale samotný závod už jeho krajan a nováček v letošního šampionátu Maverick Viñales. Jezdec týmu Paris Hilton převzal vedení závodního pole stopětadvacítek celkem třikrát. Naposledy to bylo v posledním kole a Španěl mohl slavit své první vítězství v mistrovství světa. O pouhých pět setin sekundy byl pomalejší Nicolas Terol, který se tentokrát umístil druhý a třetí projel cílem další Španěl Efrén Vázquez (Avant-AirAsia-Ajo).
Jakub Kornfeil si v přípravě na čtvrtý podnik sezony nevedl špatně, ale během závodu nastala nepříjemná porucha u přední brzdy jeho Aprilie a lépe, jak na dvacáté první místo to tentokrát nešlo. „Celý víkend jsem dokazoval světu, že na to mám. Bohužel v závodě to absolutně nevyšlo a proto jsem docela dost zklamaný,“ řekl Jakub Kornfeil.
„Start jsem měl více než dobrý a také se tam udržel celé první kolo, bohužel ve druhém jsem nastoupil na Hiroki Ona. Jak jsem se ho snažil předjet, tak se nechtěl dát, oba jsme začali brzdit velice pozdě a při tomto předjíždění jsem to měl opravdu hodně zamáčknuté.“
„Přesně od tohoto momentu to začalo zlobit a bylo to stále horší a horší. Brzda pokaždé, když jsem přijížděl do zatáčky, prostě přestávala brzdit. V prvním momentu jakoby zabrala, ale postupně, při dojíždění do zatáčky, její efekt ztrácel na síle a i proto jsem byl pak na každých brzdách dlouhý a tím i hrozně moc ztrácel,“ dodal Kornfeil.
Stav MS 4/17 – 1. Terol 95b., 2. Cortese 59b. 3. Zarco 53b, 4. Folger 52b., 5. Vázquez 46b., … 14. Kornfeil 12b.
Vítěz kvalifikace kubatury do 125ccm:
|
Grand Prix |
Jezdec |
Země |
Tým |
Motocykl |
Čas |
Km/h |
1 |
Kataru |
Nicolas Terol |
SPA |
Bankia Aspar Team |
Aprilia |
2'06.605 |
152.979 |
2 |
Španělska |
Sandro Cortese |
GER |
Intact-Racing Team Germany |
Aprilia |
1'47.399 |
148.258 |
3 |
Portugalska |
Nicolas Terol |
SPA |
Bankia Aspar Team |
Aprilia |
1'46.556 |
141.289 |
4 |
Francie |
Nicolas Terol |
SPA |
Bankia Aspar Team |
Aprilia |
1'43.578 |
145.455 |
5 |
Katalánska |
Nicolas Terol |
SPA |
Bankia Aspar Team |
Aprilia |
1'51.281 |
152.920 |
6 |
Velké Británie |
Maverick Viñales |
SPA |
Blusens by Paris Hilton Racing |
Aprilia |
2'14.684 |
157.755 |
7 |
Nizozemska |
Maverick Viñales |
SPA |
Blusens by Paris Hilton Racing |
Aprilia |
1'44.597 |
156.325 |
8 |
Itálie |
Johann Zarco |
FRA |
Avant-AirAsia-Ajo |
Derbi |
1'58.988 |
158.688 |
9 |
Německa |
Maverick Viñales |
SPA |
Blusens by Paris Hilton Racing |
Aprilia |
1'27.477 |
151.075 |
Velká cena Katalánska, Barcelona – 1. Terol, 2. Viñales 3. Folger … 10. Kornfeil
Do Barcelony přijela osobně podpořit svůj tým Paris Hilton a Maverick Viñales nebyl daleko, aby pátý závod sezony vyhrál. O vítězství ale v posledním kole a hlavně poslední zatáčce tvrdě bojovala dvojice Terol a Zarco. Francouz jezdce Bankia Aspar vyvevezl mimo trať a projel cílem první. Ředitelství závodu ale Francouze penalizovalo a vítězství si na své konto připsal Nicolas Terol. Jezdec Bankia Aspar zatím jako jediný překročil hranici sta bodů a před druhým Cortesem měl náskok osmačtyřicet bodů.
Víkend i den závodu byl opět ovlivněn počasím a po deštivém nedělním ránu jezdci nejnižší kubatury váhali, jaké pneumatiky zvolit pro závod, který byl nakonec vyhlášen jako suchý.
„Ze strany ředitelství to bylo správné rozhodnutí neboť si myslím, že spousta z nás byla opravdu na pochybách, co má vlastně obout," řekl v Barceloně desátý Jakub Kornfeil. „Úvod závodu byl v tomto směru hodně hektický. S odstupem času toho trošku lituji, že jsem nebyl tvrdší, protože kdybych si tuto pozici udržel, vše by se mohlo vyvíjet k lepšímu už jenom proto, že jsem bez problému po celý závod jezdil časy první pětky. Musím pochválit tým, protože porada před závodem byla velmi přínosná. Po konzultaci můj šéfmechanik udělal drobné změny v nastavení, možná to byl takový mišmaš, ale hodně mi sedl.“
Stav MS 5/17 – 1. Terol 120b., 2. Cortese 72b. 3. Folger 68b, 4. Viñales 65b., 5. Zarco 63b., … 13. Kornfeil 18b.
Velká cena Velké Británie, Silverstone – 1. Folger, 2. Zarco 3. Faubel … 9. Kornfeil
V Británii jezdci nejnižší kubatury startovali jako poslední v pořadí a jak jinak než za intenzivního deště. Z pole position startoval nováček Maverick Viñales, Jakub Kornfeil stál na startu šestnáctý v šesté řadě. Deště velmi dobře využil Němec Jonas Folger. Jezdec týmu Red Bull Ajo MotorSport na vodě umí a na Silverstonu to dokonale předvedl a připsal si své první vítězství v seriálu Grand Prix. Lídr šampionátu Nicolas Terol skončil osmý, těsně před Jakubem Kornfeilem.
„Byl to hodně těžký závod,“ řekl Jakub Kornfeil. „Od startu, jenž bych za takových podmínek označil za velmi slušný vzhledem k výchozí pozici jsem se snažil tlačit co nejvíce dopředu, neboť jsem věděl, že když nechytnu tempo v začátku, jen stěží to pak doženu.“
„Je sice pravda, že jsem v jednom místě přebrzdil zatáčku, ale o žádnou pozici jsem nepřišel. Snažil jsem se jet ještě víc dopředu, ale v úvodní fázi to už moc nešlo, protože také ostatní soupeři začali zrychlovat. Zároveň jsem si ovšem hlídal záda, protože byl risk, někde se jen tak ohlídnout. Můj progres se pak zastavil na desáté příčce a dál už to najednou nešlo,“ dodal.
Stav MS 6/17 – 1. Terol 128b., 2. Folger 93b. 3. Zarco 83b, 4. Cortese 81b., 5. Vázquez 68b., … 12. Kornfeil 25b.
Nejlepší kolo závodu kubatury do 125ccm:
|
Grand Prix |
Jezdec |
Země |
Tým |
Motocykl |
Čas |
Km/h |
1 |
Kataru |
Nicolas Terol |
SPA |
Bankia Aspar Team |
Aprilia |
2'06.463 |
153.151 |
2 |
Španělska |
Hector Faubel |
SPA |
Bankia Aspar Team |
Aprilia |
1'55.605 |
137.734 |
3 |
Portugalska |
Nicolas Terol |
SPA |
Bankia Aspar Team |
Aprilia |
1'46.815 |
140.946 |
4 |
Francie |
Nicolas Terol |
SPA |
Bankia Aspar Team |
Aprilia |
1'44.083 |
144.749 |
5 |
Katalánska |
Johann Zarco |
FRA |
Avant-AirAsia-Ajo |
Derbi |
1'52.621 |
151.101 |
6 |
Velké Británie |
Adrián Martín |
SPA |
Bankia Aspar Team |
Aprilia |
2'32.946 |
138.919 |
7 |
Nizozemska |
Maverick Viñales |
SPA |
Blusens by Paris Hilton Racing |
Aprilia |
1'44.928 |
155.832 |
8 |
Itálie |
Johann Zarco |
FRA |
Avant-AirAsia-Ajo |
Derbi |
1'57.783 |
160.311 |
9 |
Německa |
Hector Faubel |
SPA |
Bankia Aspar Team |
Aprilia |
1'27.867 |
150.404 |
Velká cena Nizozemska, Assen – 1. Viñales, 2. Salom 3. Gadea … 16. Kornfeil
Katedrála motorsportu v Assenu přivítala motocyklový šampionát chladným počasím a samozřejmě deštěm, který byl spolu s olejem na dráze příčinou zrušení druhého tréninku v pátek odpoledne. V přípravě na Grand Prix se zranil Nicolas Terol a musel do Španělska na operaci ruky. Samotný závod jeli jezdci 125ccm motocyklů na suchém povrchu, ale za teploty, která nepřekročila hranici dvaceti stupňů. Skutečnost, že závod nedokončili pouze dva jezdci byla možná až velkým překvapením, ale s prvními kapkami deště zavlály červené vlajky a závod byl předčasně ukončen. Vítězství slavil Viñales, ale pro českého závodníka znamenalo ukončení závodu šestnáctou, tedy nebodovanou pozici. Určitě velmi dobrým výkonem se předvedl Španěl Luis Salom z RW Racing GP, který poprvé v kariéře slavil umístění na stupních vítězů.
Stav MS 7/17 – 1. Terol 128b., 2. Folger 101b. 3. Cortese 94b, 4. Zarco 94b., 5. Viñales 90b., … 12. Kornfeil 25b.
Velká cena Itálie, Mugello – 1. Terol, 2. Zarco 3. Viñales … 10. Kornfeil … 19. Popov
V Itálii se Nicolas Terol vrátil zpátky a i když se kvalifikoval pátý, po startu okamžitě převzal vedení. Jediný Johann Zarco dokázal Španělovi čelit a od jedenáctého kola to byl on, kdo jel v čele závodního pole, ale Terol si počkal na poslední kolo a tam Francouze porazil. Jakub Kornfeil po smůle z Assenu v Itálii zabodoval hezkým desátým místem v cíli a navíc v sedle tovární Aprilie, kterou má právě od italského víkendu k dispozici. Na dráze v Mugellu také závodil další Čech Miroslav Popov (Ellegi Racing), který pro italskou Grand Prix získal divokou kartu. Šestnáctiletý Popov působí v italském motocyklovém šampionátu, kde loni skončil druhý a letos bojuje o vítěství.
Stav MS 8/17 – 1. Terol 153b., 2. Zarco 114b. 3. Viñales 106b, 4. Folger 101b., 5. Cortese 98b., … 11. Kornfeil 31b.
Velká cena Německa, Sachsenring – 1. Faubel, 2. Zarco 3. Viñales … 13. Kornfeil
Závod v Německu byl rozhodně jedním z nejlepších, které jsme v první polovině roku mohli vidět. Na špici opět figurovali známí jezdci, jako Gadea, Terol, Faubel nebo Viñales, ale to co předváděli, bralo dech. Tentokrát výrazně zabojoval Héctor Faubel a jel si pro vítězství, jenže v poslední zatáčce předvedl parádní tah na bránu Francouz Zarco a oba jezdci proťali cílovou čáru ve stejném okamžiku. O vítězi tak rozhodlo nejrychlejší kolo závodu, které zajel Faubel a u týmu Bankia Aspar slavili. Johann Zarco opět nic víc než velká smůla.
Jakub Kornfeil to měl podstatně složitější, protože na začátku sobotní kvalifikace zadřel motor a v neděli startoval až třicátý. Český jezdec chtěl body a pro ty si opravdu stačil dojet, když v sedmadvaceti kolech překonal devatenáct soupeřů. „Myslím, že můžu být hodně spokojený, protože „proletět“ polem soupeřů o devatenáct příček vpřed se asi jen tak nevidí,“ konstatoval Kornfeil.
„Pravdou ale je, že kdyby nebylo pádu v posledním kole, tak bych byl patnáctý, ovšem můj týmový kolega ve snaze porazit Španěla Martina, jej opravdu “porazil“. Oba skončili v kačírku a já vezu domů tři body, po myslím celkem dobré stíhací jízdě. Těchto bodů si moc cením, ale stále lituji včerejší kvalifikace, protože by vše mohlo být jinak. Sachsenring mi sedí,“ řekl závěrem Kornfeil.
Stav MS 9/17 – 1. Terol 166b., 2. Zarco 134b. 3. Viñales 122b, 4. Folger 110b., 5. Cortese 106b., … 11. Kornfeil 34b.
Počet kol ve vedení závodu v kubatuře do 125ccm:
|
Jezdec |
Země |
Celkem |
QAT |
SPA |
POR |
FRA |
CAT |
GBR |
NIZ |
ITA |
GER |
1 |
Nicolas Terol |
SPA |
101 |
18 |
15 |
23 |
17 |
12 |
- |
- |
11 |
5 |
2 |
Maverick Viñales |
SPA |
29 |
- |
- |
- |
7 |
6 |
- |
5 |
- |
11 |
3 |
Johann Zarco |
FRA |
18 |
- |
- |
- |
- |
4 |
4 |
1 |
9 |
- |
4 |
Jonas Folger |
GER |
13 |
- |
- |
- |
- |
- |
13 |
- |
- |
- |
5 |
Hector Faubel |
SPA |
12 |
- |
8 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
4 |
6 |
Sergio Gadea |
SPA |
8 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
4 |
- |
4 |
7 |
Efrén Vazquez |
SPA |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
1 |
- |
3 |
8 |
Sandro Cortese |
GER |
3 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
3 |
- |
- |
Průběžné hodnocení 9/17 - 125ccm:
P. |
Jezdec |
Země |
Motocykl |
Body |
1 |
Nicolas TEROL |
SPA |
Aprilia |
166 |
2 |
Johann ZARCO |
FRA |
Derbi |
134 |
3 |
Maverick VIÑALES |
SPA |
Aprilia |
122 |
4 |
Jonas FOLGER |
GER |
Aprilia |
110 |
5 |
Sandro CORTESE |
GER |
Aprilia |
106 |
6 |
Hector FAUBEL |
SPA |
Aprilia |
90 |
7 |
Efren VAZQUEZ |
SPA |
Derbi |
90 |
8 |
Luis SALOM |
SPA |
Aprilia |
76 |
9 |
Sergio GADEA |
SPA |
Aprilia |
71 |
10 |
Danny KENT |
GBR |
Aprilia |
46 |
11 |
Jakub KORNFEIL |
CZE |
Aprilia |
34 |
12 |
Adrian MARTIN |
SPA |
Aprilia |
30 |
13 |
Miguel OLIVEIRA |
POR |
Aprilia |
30 |
14 |
Alberto MONCAYO |
SPA |
Aprilia |
28 |
15 |
Simone GROTZKYJ |
ITA |
Aprilia |
19 |
16 |
Taylor MACKENZIE |
GBR |
Aprilia |
15 |
17 |
Marcel SCHROTTER |
GER |
Mahindra |
15 |
18 |
Zulfahmi KHAIRUDDIN |
MAL |
Derbi |
13 |
19 |
Louis ROSSI |
FRA |
Aprilia |
13 |
20 |
Niklas AJO |
FIN |
Aprilia |
11 |
21 |
Danny WEBB |
GBR |
Mahindra |
10 |
22 |
Alexis MASBOU |
FRA |
KTM |
10 |
23 |
Hiroki ONO |
JPN |
KTM |
8 |
24 |
Jasper IWEMA |
NED |
Aprilia |
7 |
25 |
Toni FINSTERBUSCH |
GER |
KTM |
4 |
26 |
John McPHEE |
GBR |
Aprilia |
1 |
27 |
Josep RODRIGUEZ |
SPA |
Aprilia |
1 |