Český jezdec si ve srovnání s včerejším maximem polepšil, když kolo okruhu v Losail zvládl pod hranicí minuty, osmapadesáti sekund, nicméně problémy s přední částí jeho Ducati mu neumožnily zrychlit ještě víc.
Karel Abraham teď na nejrychlejšího Lorenza ztrácí necelé dvě sekundy a je si vědom, že by tento rozdíl mohl snížit na přijatelnější hodnotu, pokud by měli k dispozici o něco tvrdší směs předních pneumatik. Ty ale v Kataru nejsou k dispozici.
Tréninkovou část příprav na zahajovací Grand Prix komentoval Karel Abraham slovy: „Jsem naštvanej. Myslím si, že vím, kde můžu zrychlit, ale mám problém, že na brzdách i uprostřed zatáčky mi ujíždí předek. S tím těžko něco jezdec udělá a hodně těžko se na to vymýšlí i nastavení.“
„Potřebovali bychom tvrdší pneumatiky, které by to vyřešily, ale ty prostě nemáme. Věřím, že kluci z týmu něco vymyslí, ale problém je, že už se zítra jede kvalifikace, takže na velké experimenty nemáme čas,“ dodal dvaadvacetiletý jezdec týmu Cardion AB Motoracing.
„Bohužel máme stále problémy s přední částí motorky,“ pokračoval Marco Grana, šéfmechanik Abrahamova týmu. „Potřebovali bychom tvrdší pneumatiky, než máme k dispozici, ale ty prostě nemáme, Bridgestone je nedovezl.“
„Takže musíme jít cestou nastavení motorky na měkčí směs. Problém se projevuje hlavně při brzdění a nájezdu do zatáček. Pneumatiky se přehřívají, takže musíme najít nastavení, které nám umožní být rychlí a zároveň pneumatiky udržet chladnější.“
„Všechno se teď točí kolem přední části motorky,“ řekl italský technik a závěrem dodal: „Pro zítřek tedy budeme na přední části hodně měnit nastavení. Pokud najdeme správnou cestu, věřím, že nejsme daleko od dobrého výsledku.“