Využití pohonných jednotek 800ccm motocyklových prototypů je u jednotlivých MotoGP týmů různé a ne všichni mají pro dalších sedm závodů roku dostatečnou rezervu.
Jezdci Repsol Hondy plus Marco Simoncelli ze San Carlo Honda Gresini jedou tovární stroje RC212V. Po jedenácti kolech sezony mají stále dva nové motory a na čtvrtém jen minimum ujetých kilometrů. Dani Pedrosa a Casey Stoner na čtvrtém motoru zatím ani nejeli závod, Andrea Dovizioso a Marco Simoncelli s ním poprvé závodili v Brně.
Honda má velmi dobrý motor a je na tom stejně dobře, jak v loňské sezoně. Letos už nejsou tolik opatrní, ale síly mají dobře rozložené a v závěru sezony můžou volit agresivnější strategii. V případě netovární Hondy Hirošiho Aojamy a Toniho Elíase, můžeme vidět v akci už pátý motor, ale u Toniho Elíase je to tím, že v Laguně Seca jel společně s Američanem Benem Bostromem.
U tovární Yamahy ztratil jediný Jorge Lorenzo první motor pádem v zahřívacím tréninku francouzské Grand Prix. Jorge Lorenzo a Ben Spies mají po dva komplet nové motory a Španěl čtvrtý motor nasadil teprve do závodu v Brně. V České republice oba jezdci tovární Yamahy testovali určitá motorová zlepšení, aby dokázali úspěšně čelit Hondě. U Yamahy ale budou muset důkladně zvažovat nasazení jednotlivých pohonných jednotek a možná v závěru sezony ani nebudou v přípravě tak aktivní, aby všechen výkon nasměřovali pro závod.
Satelitní týmy Ducati problémy s motory nemají žádné. Karel Abraham má dva komplet nové a pokud nedošlo k poškození jeho čtvrtého motoru v Brně, má do konce sezony solidní rezervu. Podobně je na tom Héctor Barberá, Loris Capirossi a Randy De Puniet. Podstatně komplikovanější situace je v případě tovární skupiny Ducati. Přechodem na GP11.1 muselo dojít i na změnu pohonných jednotek a do konce sezony mají skutečně jen minimální rezervu. Nicky Hayden má jen dva motory GP11.1 a před sebou sedm velkých cen. Rossi má jen o jeden víc, takže pro technické oddělení italského výrobce velmi náročná druhá polovina roku.
Rozhodně největší zlepšení předvedla Suzuki. Loni byli nuceni požádat o dodatečný příděl motorových jednotek, dnes si Álvaro Bautista hravě vystačí s šesti. Navíc v modrém týmu jel John Hopkins společně s Bautistou víkend v Brně a přesto má Suzuki ještě dva komplet nové motory.
Zdroj: motomatters.com
Vysvětlivky: A - aktivní motor, DN - motor, který nebyl delší dobu nasazen, K - motor, který je oficiálně vyřazen, N - nový, zapečetěný motor
Casey Stoner |
|
|
MOTOR |
|
|
|
1. místo – 218 bodů |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Repsol Honda Team |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Trénink – kvalifikace – WUP – závod |
43 |
31 |
20 |
5 |
0 |
0 |
Závod |
5 |
4 |
2 |
0 |
0 |
0 |
Stav |
A |
K |
A |
A |
N |
N |
Jorge Lorenzo |
|
|
MOTOR |
|
|
|
2. místo – 186 bodů |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Yamaha Factory Team |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Trénink – kvalifikace – WUP – závod |
16 |
34 |
27 |
20 |
0 |
0 |
Závod |
1 |
3 |
7 |
1 |
0 |
0 |
Stav |
K |
A |
A |
A |
N |
N |
Andrea Dovizioso |
|
|
MOTOR |
|
|
|
3. místo – 163 bodů |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Repsol Honda Team |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Trénink – kvalifikace – WUP – závod |
36 |
27 |
23 |
4 |
0 |
0 |
Závod |
2 |
4 |
4 |
1 |
0 |
0 |
Stav |
A |
K |
A |
A |
N |
N |
Valentino Rossi |
|
|
MOTOR |
|
|
|
4. místo – 118 bodů |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Ducati Team |
GP11 |
GP11 |
GP11 |
GP11.1 |
GP11.1 |
GP11.1 |
|
|
|
|
|
|
|
Trénink – kvalifikace – WUP – závod |
25 |
27 |
4 |
24 |
23 |
0 |
Závod |
3 |
2 |
1 |
3 |
2 |
0 |
Stav |
DN |
DN |
DN |
A |
A |
N |
Dani Pedrosa |
|
|
MOTOR |
|
|
|
5. místo – 110 bodů |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Repsol Honda Team |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Trénink – kvalifikace – WUP – závod |
25 |
34 |
16 |
4 |
0 |
0 |
Závod |
4 |
4 |
1 |
0 |
0 |
0 |
Stav |
A |
A |
A |
A |
N |
N |
Ben Spies |
|
|
MOTOR |
|
|
|
6. místo – 109 bodů |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Yamaha Factory Team |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Trénink – kvalifikace – WUP – závod |
28 |
17 |
26 |
18 |
0 |
0 |
Závod |
2 |
5 |
2 |
4 |
0 |
0 |
Stav |
A |
DN |
A |
A |
N |
N |
Nicky Hayden |
|
|
MOTOR |
|
|
|
7. místo – 103 bodů |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Ducati Team |
GP11 |
GP11 |
GP11 |
GP11 |
GP11.1 |
GP11.1 |
|
|
|
|
|
|
|
Trénink – kvalifikace – WUP – závod |
26 |
13 |
29 |
15 |
2 |
0 |
Závod |
1 |
2 |
3 |
5 |
0 |
0 |
Stav |
A |
K |
A |
A |
A |
N |
Marco Simoncelli |
|
|
MOTOR |
|
|
|
8. místo – 76 bodů |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
San Carlo Honda Gresini |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Trénink – kvalifikace – WUP – závod |
28 |
33 |
24 |
18 |
0 |
0 |
Závod |
2 |
5 |
3 |
1 |
0 |
0 |
Stav |
DN |
K |
A |
A |
N |
N |
Colin Edwards |
|
|
MOTOR |
|
|
|
9. místo – 75 bodů |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Monster Yamaha Tech3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Trénink – kvalifikace – WUP – závod |
33 |
36 |
19 |
4 |
0 |
0 |
Závod |
3 |
1 |
4 |
2 |
0 |
0 |
Stav |
A |
A |
A |
A |
N |
N |
Hiroši Aojama |
|
|
MOTOR |
|
|
|
10. místo – 70 bodů |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
San Carlo Honda Gresini |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Trénink – kvalifikace – WUP – závod |
30 |
12 |
35 |
19 |
6 |
0 |
Závod |
2 |
2 |
4 |
2 |
1 |
0 |
Stav |
DN |
K |
K |
A |
A |
N |
Héctor Barberá |
|
|
MOTOR |
|
|
|
11. místo - 62 bodů |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Mapfre Aspar Team |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Trénink – kvalifikace – WUP – závod |
35 |
39 |
17 |
5 |
0 |
0 |
Závod |
3 |
4 |
4 |
1 |
0 |
0 |
Stav |
K |
A |
A |
A |
N |
N |
Karel Abraham |
|
|
MOTOR |
|
|
|
12. místo – 46 bodů |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Cardion AB Motoracing |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Trénink – kvalifikace – WUP – závod |
44 |
34 |
20 |
5 |
0 |
0 |
Závod |
3 |
2 |
6 |
1 |
0 |
0 |
Stav |
A |
K |
A |
A |
N |
N |
Toni Elías |
|
|
MOTOR |
|
|
|
13. místo – 43 bodů |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
LCR Honda MotoGP |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Trénink – kvalifikace – WUP – závod |
47 |
18 |
12 |
27 |
9 |
0 |
Závod |
3 |
3 |
0 |
4 |
1 |
0 |
Stav |
K |
K |
A |
A |
A |
N |
Álvaro Bautista |
|
|
MOTOR |
|
|
|
14. místo – 39 bodů |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Rizla Suzuki MotoGP |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Trénink – kvalifikace – WUP – závod |
28 |
23 |
11 |
20 |
0 |
0 |
Závod |
1 |
2 |
3 |
4 |
0 |
0 |
Stav |
A |
A |
A |
A |
N |
N |
Cal Crutchlow |
|
|
MOTOR |
|
|
|
15. místo – 34 bodů |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Monster Yamaha Tech3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Trénink – kvalifikace – WUP – závod |
24 |
41 |
14 |
8 |
2 |
0 |
Závod |
2 |
2 |
3 |
2 |
1 |
0 |
Stav |
DN |
A |
A |
A |
A |
N |
Loris Capirossi |
|
|
MOTOR |
|
|
|
16. místo – 29 bodů |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Pramac Racing Team |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Trénink – kvalifikace – WUP – závod |
29 |
40 |
14 |
4 |
0 |
0 |
Závod |
2 |
3 |
3 |
1 |
0 |
0 |
Stav |
K |
A |
A |
A |
N |
N |
Randy De Puniet |
|
|
MOTOR |
|
|
|
17. místo – 19 bodů |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Pramac Racing Team |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Trénink – kvalifikace – WUP – závod |
26 |
35 |
20 |
4 |
0 |
0 |
Závod |
1 |
7 |
1 |
2 |
0 |
0 |
Stav |
K |
A |
A |
A |
N |
N |