Karel Hanika sice v Silverstone vybojoval druhé místo na startovním roštu, v úvodu závodu se ujal vedení, ale hned poté upadl, vstal, později upadl znovu a z Velké Británie odjíždí bez bodů.
Karlu Hanikovi se v Silverstone dařilo v trénincích. V kombinovaném pořadí všech tří tréninků obsadil druhé místo, přičemž na prvního Jorge Martina ztratil jen 22 tisícin. V dobré formě se ukázal být brněnský jezdec i během kvalifikace, kde také obsadil druhé místo. Na vítězného Navarra však ztratil přes půl vteřiny. Druhé místo je Hanikovým dosud nejlepším kvalifikačním výsledkem. Letos z této příčky vyrážel už dvakrát (v Německu a nyní ve Velké Británii). V německé Grand Prix se však na druhé místo dostal až po penalizaci Bastianiniho.
„Pro nás to byla dobrá kvalifikace. Zítra budeme v první řadě a to je vždy pozitivní. V každém tréninku jsme byli silní, pokaždé jsme se pohybovali kolem elitní osmičky, takže jsem, co se týče závodu, optimistou. V úvodu kvalifikace jsem jezdil s týmovými kolegy a velice dobře jsme spolupracovali, využili jsme větrného pytle, a díky tomu jsme vybojovali přední pozice. Nakonec to se slipstreamem byla spíš trochu loterie, ale v posledním kole jsem se zařadil za Jorgeho (Navarro) a byl jsem tak schopen dokončit své nejlepší kolo. Zítra určitě nebude snadné se s ním nebo s Dannym (Kent) udržet, ale doufám, že s nimi budu bojovat ve vedoucí skupině,“ hýřil po kvalifikaci optimismem Karel Hanika.
Warm up byl pro Haniku ještě úspěšný. Na mokré trati zajel třetí nejrychlejší čas. Klimatické podmínky byly při závodě zcela jiné než v pátek a v sobotu při trénincích a kvalifikaci. Na trať se snesl vydatný déšť a každá chybička mohla znamenat pád. Závod se nevyvíjel tak, jak Hanika v sobotu očekával. Karel se sice brzy po startu ujal vedení, ale brzy také upadl. Téměř ve stejné chvíli skončil na zemi i Jorge Navarro, který vyrážel z pole position. Hanika se ještě dokázal rozjet a postupem času získával ztracené pozice. Později však bohužel přišel další pád a tím pohasla veškerá naděje na body.
„Vyjeli jsme na trať jen s minimem zkušeností na mokru z warm upu, ale podmínky v závodu byly úplně jiné, takže bylo velmi těžké jet stejně rychle jak ráno. Dobře jsem odstartoval, ale ve třetí zatáčce jsem ztratil předek a spadl jsem. Jak ukázala telemetrie, bylo to i přesto, že jsem tam jel pomaleji. Zvedl jsem motorku a během pěti kol se mi podařilo dostat se na šestnácté místo. Cítil jsem se velmi komfortně, ale znovu jsem v jedné ze zatáček upadl. Nevím co jiného po takovém závodu říct, než to, že potřebujme trošku štěstí,“ prohlásil po závodě smutný Hanika.