MotoGP v Jerezu: Ti, co se na pódium nevešli

MotoGP v Jerezu: Ti, co se na pódium nevešli

Po prvním evropském závodě sezony MotoGP v Jerezu jsme vám přinesli ohlasy jezdců z pódia i českých reprezentantů, nyní uvádíme vyjádření ostatních závodníků.

Valentino Rossi (Yamaha Factory Racing) - 4. místo
Devítinásobný mistr světa přiznal, že čtvrté místo bylo maximem. "Vylepšili jsme nastavení pro závod a podařil se nám dobrý start. Jel jsem s čelní skupinou, ale bohužel jsem nebyl tak rychlý, abych se udržel první trojice. V každém kole se ztráta zvyšovala, myslím, že je před námi dost práce," uvedl fenomenální Ital. "Očekával jsem, že tady v Jerezu bychom mohli být rychlejší než Honda, ale dojeli před námi. V šampionátu nejsme moc daleko od nejlepších, získali jsme důležité body. Chtěl jsem být na pódiu, ale bohužel to nebylo možné, zkusíme to příště."

Cal Crutchlow (Monster Yamaha Tech 3) - 5. místo
Angličan v určité fázi závodu vypadal, že by mohl útočit na Rossiho, nakonec musel o pátou příčku bojovat s Álvarem Bautistou. Nakonec byl spokojen. "Byl jsem po celý víkend rychlý, ale po dvou pádech si myslím, že je dobré být nejlepším ze zbytku. V závodě jsem moc nevěřil přední části, ale myslím, že se v této oblasti trápily všechny yamahy. Uprostřed závodu bylo mé tempo dobré a přitlačil jsem, ale předtím s plnou nádrží jsem měl problémy brzdit a neměl jsem přilnavost, takže v úvodu jsem ztratil," vzpomínal. "Po fyzické stránce jsem neměl se závodní vzdáleností problém, i když mě trochu bolela bedra. Byl to obtížný víkend, loni bych v podobné situaci závod pravděpodobně nedokončil, v tom vidím určitě zlepšení."

Álvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini) - 6. místo
Španěl bojoval s Crutchlowem o páté místo, které chvíli okupoval, nakonec dojel za ním. "Pořád mám problémy s nedostatkem zadní přilnavosti. Neměl jsem dobrý start a ztratil několik míst, ale vrátil jsem se a snažil se držet čelní skupiny. Snažil jsem se, předjel jsem Cala, ale ke konci byly pneumatiky dost opotřebované," uvedl bývalý šampión stopětadvacítek. "Cal měl lepší rytmus. Snažil jsem se ho držet, ale klouzalo mi to v každé zatáčce. Šesté místo není špatné, musíme zapracovat na zlepšení nastavení zadní části."

Nicky Hayden (Ducati Team) - 7. místo
Mistr světa z roku 2006 si po ranních vylepšeních a vydařeném warm-upu věřil. "Start byl OK, ale když přede mnou upadl Bradl, ztratil jsem kontakt a neudržel se Bautisty a Crutchlowa. Děkuji svému fyzioterapeutovi Alfredu Dentemu a Mobilní klinice, že jsem mohl navzdory problémům se zápěstím závodit," projevil vděčnost Američan. "V prvních patnácti kolech jsem neměl větší problémy, ale poslední část nebyla tak zábavná. Byl to náš nejlepší víkend v letošní sezoně, doufejme, že na něm budeme moci stavět."

Andrea Dovizioso (Ducati Team) - 8. místo
Ital věděl, že ho čeká náročný víkend, přesto byl obtížnější, než očekával. "Přední pneumatika nebyla vhodná pro tyto podmínky, ale neměli bychom si moc stěžovat, protože to odpovídá naší současné ztrátě. Nechci hledat výmluvy, protože jsem nejel, jak bych chtěl, Nicky se trati přizpůsobil lépe," zhodnotil.

Aleix Espargaró (Power Electronics Aspar) - 9. místo
Španěl byl opět nejlepším jezdcem s CRT a poprvé v sezoně se prosadil do elitní desítky. "Byl to perfektní závod. Nebyl jsem spokojený, že jsem se nedostal do druhé části kvalifikace. Věděl jsem, že bychom tu měli být velmi rychlí. Aspar mi na roštu řekl, abych byl v klidu, že to je nejlepší způsob jak zajet dobrý závod. Jsem velmi spokojen, je skvělé dojet takhle vysoko," pochvaloval si. "Byl jsem dokonce schopný několikrát předjet Doviziosa. Byl to náročný závod, dojížděli jsme na zničených pneumatikách, dost to klouzalo. V každém závodě jsme snížili ztrátu na nejlepší. Tým si to také zaslouží, protože mi dává dalece nejlepší CRT. Chtěl bych tento výsledek věnovat Jorgemu ("Asparu" Martinezovi), protože na této trati vyhrál první závod v historii (roku 1987 závod mistrovství světa třídy do 80 cm3). Vím, že by si ještě víc než já přál mít oficiální motorku, takže dávám další argument, aby k tomu došlo."

Bradley Smith (Monster Yamaha Tech 3) - 10. místo
Anglický nováček královské kubatury byl rád, že poprvé dosáhl umístění v první desítce. "Podmínky v závodě byly jiné oproti zbytku víkendu. Časy byly pomalejší, kvůli teplotě byla celkem nízká přilnavost, takže to pro mě byla cenná zkušenost. Jízda na těchto motorkách s nižší přilnavostí vyžaduje odlišný styl, musel jsem se na začátku adaptovat," vysvětloval mladík, který litoval prohry s Espargarem, ale byl rád, že ztrácí na vítěze o šest sekund méně než v Austinu. Ztrátu chce snižovat i nadále.

Michele Pirro (Ducati Test Team) - 11. místo
Ital zkoušel v závodě díly, které se Ducati chystalo v dalším dni testovat. Věřil, že by se mohl držet Doviziosa, nakonec bojoval s Espargarem. "Udělal jsem několik menších chyb. Měl jsem problémy s přední pneumatikou a se zrychlováním na výjezdech ze zatáček. Je to škoda, protože jsme měli potenciál dojet v elitní desítce," litoval testovací jezdec Ducati, který poprvé závodil s prototypem. "Nebylo to jednoduché, nechtěl jsem udělat chyby. Teď se můžeme zaměřit na můj další závod v Mugellu, kde budu doufám lepší. Tuto trať moc rád nemám, ale získali jsme důležité informace pro vývoj. Rád bych poděkoval Ducati za tuto příležitost."

Héctor Barberá (Avintia Blusens) - 12. místo
Vzhledem k tomu, že Španěl startoval do závodu z desátého místa jako nejrychlejší jezdec s CRT, byl z výsledku zklamaný. "Nerozumím tomu, co se stalo. Je pravda, že se zvýšila teplota tratě. Byli jsme najednou velmi pomalí. Brzdy se zablokovávaly. Když nemůžete pořádně najíždět do zatáček, věci se komplikují, protože pak projíždíte zatáčky pomalu. Jsem naštvaný. Myslím, že tým měl skvělý víkend a štve mě, že jsem to nemohl potvrdit," hodnotil zklamaně. Pozitiva našel ve faktu, že byl druhým nejlepším jezdcem CRT a bodoval.

Michael Laverty (Paul Bird Racing) - 13. místo
Angličan získal své první body v MotoGP a první body pro stroj PBM. "Byl to těžký víkend, ale tým tvrdě pracoval a pro závod jsme nalezli některá řešení. Musíme zlepšit naše tempo na nových pneumatikách v úvodních kolech. Později jsme zajížděli podobné časy jako Espargaró, ale ten je mnohem rychlejší na nových gumách," uvedl bývalý úspěšný jezdec britských superbiků, je rád, že se tým přibližuje špičce CRT.

Danilo Petrucci (CAME Iodaracing) - 14. místo
Ital, který měl o závodním víkendu potíže se streptokokem, slíbil, že dokud se strojem Ioda-Suter-BMW nezíská první body, neoholí se. "Konečně se můžu oholit, protože už mě to pod helmou svědilo. Nejsem fit kvůli streptokokovi, ale dokázal jsem zajet dobrý závod. Úroveň CRT oproti loňsku, kdy pro nás bylo jednodušší získávat body, narostla, teď musíte víc bojovat. Držel jsem se Cortiho skupiny a dokázal jsem ho na konci předjet a získat dva body místo jednoho," liboval si jezdec, který se po testu chystal odjet léčit domů.

Colin Edwards (NGM Mobile Forward Racing) - 15. místo
Dvojnásobný mistr světa superbiků poprvé v sezoně dojel do cíle a získal první letošní bod. "Start byl hrozný. Abychom dosáhli lepší trakce, vyměnili jsme před závodem zavěšení. Jakmile závod začal, bylo to o péči o pneumatiky. Snažil jsem se držet stopu, jet hladce a využít každé příležitosti. Když jsem zkusil zabrat, vypadalo to, jako bych šel do hodin, aktivovala se kontrola trakce a nešlo jet nikam. Snažil jsem se držet co nejvyšší tempo a vybojoval jsem první bod v sezoně," bilancoval veterán, který se těší na svou oblíbenou trať v Le Mans.

Bryan Staring (GO&FUN Honda Gresini) - 16. místo
Australan zajel svůj nejlepší výsledek v MotoGP, ale na body zatím nedosáhl. "Hodně jsem se naučil, ale nebyl to závod, v jaký jsem doufal," poznamenal stručně.

Claudio Corti (NGM Mobile Forward Racing) - 17. místo
Ital na poslední chvíli přišel o body. Stejně jako v zimních testech ho trápily vibrace zadní pneumatiky. "Zkusil jsem během závodu přenastavit elektroniku, ale nefungovalo to, tak jsem se vrátil k původnímu nastavení. Poslední kola jsem si užil bitvu s Petruccim, několikrát jsem ho předjel na brzdy. Myslel jsem, že dokážu držet čas 1:42,500 minuty, ale ke konci to nešlo. Škoda, chtěl jsem bodovat," přiznal a sportovně pogratuloval týmovému kolegovi Edwardsovi, který bod nakonec získal. Dodal, že chce zlepšit hlavně starty a jízdu s plnou nádrží.

Hiroši Aojama (Avintia Blusens) - 18. místo
Japonec se sice rovněž pohyboval ve skupince bojující o čtrnácté místo, ale nebodoval. Poznamenal, že ztrácí především v závěrečných fázích závodu.

Stefan Bradl (LCR Honda)
Němec, který při své loňské sezoně vynikal vyrovnanými výsledky, letos již podruhé upadl. "Nedokázali jsme opravit naše problémy, nedařilo se mi motorku hladce řídit. Brzy jsem havaroval, protože jsem od začátku závodu nemohl zabrat na přední části, což nesedí mému stylu. Omlouvám se všem, musíme na tento závod zapomenout a před Le Mans tvrdě pracovat," zhodnotil.

Andrea Iannone (Energy T.I. Pramac Racing)
Italský nováček královské kubatury měl stále problémy se zraněnou rukou. Přesto od víkendu, ve kterém ho postihly dva pády, očekával více. "Nezačali jsme špatně. Bohužel první nehoda udělala věci obtížnější. Kvůli lékům jsem ztratil sílu, při warm-upu jsem se trápil, ale díky práci Mobilní kliniky a doktora Costy jsem věřil, že bych mohl dojet. I když úvod nebyl nejlepší, dokázal jsem v prvních dvou zatáčkách předjet několik jezdců. Bylo to OK, takže se omlouvám, jak to pak dopadlo. Stejně jako předtím mi uklouzl předek. Naštěstí jsem v pořádku, moc děkuji týmu za práci, kterou odvádíme," uvedl jezdec, který v těchto dnech podstoupil operaci pravé ruky, se kterou má problémy od úvodu sezony. V Le Mans chce být v pořádku.

Randy de Puniet (Power Electronics Aspar)
Francouz závod po pádu nedokončil. "Je to škoda, protože jsem odstartoval dobře. V deváté zatáčce jsem uvolnil brzdy a ztratil předek. O kolo dříve jsem dostal několik varování, takže jsem se snažil brzdit hladce, jak to jen šlo, ale pak už jsem nemohl nic dělat. Udělal jsem chybu," litoval. "Byly náročné podmínky, horko, pneumatiky dost trpěly. Viděli jsme podobné pády i u jiných jezdců. Věděli jsme, že závod bude obtížný, ale nečekali jsme, že to skončí takhle. Během víkendu jsme odvedli skvělou práci, teď musíme myslet na Le Mans."

Yonny Hernández (Paul Bird Racing)
Kolumbijec byl zklamaný ze svého pádu. I když se po celý víkend na stroji necítil dobře, věřil si na body. "Start byl OK, ale v šesté zatáčce jsem byl široký a ztratil několik pozic. Neměl jsem šanci najít svůj rytmus. Nevím, proč jsem upadl, nemyslím, že bych tlačil tak tvrdě, doufám, že v Le Mans budeme mít lepší nastavení," věří.

Doporučujeme

Články odjinud