Francouzská skupina, pod vedením Herve Poncharala, je připravena přijmout zajímavou výzvu a odstartovat svůj vlastní projekt podvozku pro litrový stroj královské kubatury mistrovství světa silničních motocyklů.
Jak bude závodění prototypů MotoGP a CRT vypadat v praxi, dnes ještě nikdo neví, ale příznivější cena samozřejmě v mnoha případech rozhoduje. Mluvíme o strojích CRT, které v příštím roce mají jinak postavená pravidla a jejich pořízení a provoz týmy nestojí tolik peněz, jak čistokrevné prototypy z továren současných tří výrobců Ducati, Hondy a Yamahy.
Tech 3 je dlouholetým partnerem Yamahy a závodí s jejich YZR-M1 v satelitní verzi. Smlouvu mají podepsanou do roku 2013, takže dle slov Herve Poncharala není důvod na tom něco měnit, ale pokud by se jim do té doby podařilo úspěšně odzkoušet jejich nový stroj, není problém, aby s ním závodil někdo jiný už v roce 2013.
Francouzi mají s konstrukcí motocyklů velké zkušenosti. Je vlastně jejich cílem, pokud možno pracovat s materiálem, který můžou ladit a nastavovat od motoru přes podvozek až po elektroniku. Samozřejmě práce na jejich satelitní verzi M1 je v tomto směru značně omezená, protože o hlavní řídící prvky se stará přímo Yamaha.
Když spatřil světlo světa projekt Moto2, byli to oni, kdo postavili svůj vlastní podvozek Mistral 610 a s ním letos Bradley Smith získal hned troje umístění na stupních vítězů. Konstrukčním esem Tech 3 je Guy Coulon, jenž společně Nicem Goyonem nyní zaměří svoji pozornost na podvozek litrového stroje. Ten má pohánět motor Yamaha R1 a už na léto příštího roku mají v plánu první testy.
„Použili bychom motor z R1, což jsem také nastínil při jednáních s Yamahou a uvidíme, jaký druh podpory dostaneme,“ uvedl Herve Poncharal pro britský Motorcycle News. „Pokud budeme mít motor podobné specifikace, jakou používají v mistrovství superbiků, pak si myslím, že náš motocykl bude konkurenceschopný.“