Pro všechny jezdce královské kubatury byly rozhodující úvodní kola závodu, protože těsně po startu začalo jemně pršet a traťoví komisaři vyvěsili bílé vlajky. Nikdo tak nevěděl, jaká je přesně na trati situace.
8. místo, Álvaro Bautista (Rizla Suzuki MotoGP)
Álvaro Bautista zvolil po startu opatrnější strategii, protože si nebyl jistý, zda nejsou na okruhu místa, která by kvůli dešti představovala nebezpečí pádu. „Není to výsledek, který jsme očekávali po výkonu z kvalifikace, ale v prvním kole jsem neměl správnou jistotu, protože trošku pršelo a nechtěl jsem na to příliš tlačit, čímž jsem přišel o nějaké pozice,“ uvedl Bautista. „Osmá pozice není špatná, ale čekali jsme od tohoto víkendu víc.“
9. místo, Héctor Barberá (Mapfre Aspar MotoGP)
Španělský jezdec startoval do závodu z devátého místa, ale hned v úvodním kole ztratil čtyři pozice. Barberá pak dokázal nastavit velmi dobré tempo a díky tomu závod dokončit v první desítce, jako nejlepší jezdec netovární Ducati. Pro Mapfre Aspar jeden z nejlepších závodů sezony. „Do první zatáčky to bylo perfektní, ale tam jsem kvůli dešti nebyl jistý na brzdách a předjelo mě několik dalších jezdců. Jakmile jsem si uvědomil, že déšť nehrozí, začal jsem jezdit stejné časy, jako v trénincích, což jsme měli v plánu. Škoda, že jsem neměl výraznější start do závodu. To je něco, co musím do budoucna zlepšit,“ uvedl Barberá.
10. místo, Cal Crutchlow (Monster Yamaha Tech 3)
Britský závodník startoval třináctý, ale v závodu dokázal bojovat o deváté místo. Nakonec cílem projel desátý, ale s výsledkem je letošní nováček v MotoGP spokojený. „Dokončit závod desátý, bylo o tři místa lepší než umístění v kvalifikaci, takže rozhodně pozitivní výsledek,“ uvedl Crutchlow. „Mohlo to být ještě lepší, ale Barberu jsem už v závěru nedokázal předjet, protože nastal drobný problém u zadní pneumatiky. Díky vysoké teplotě a vlhkosti to byl opravdu velmi fyzicky náročný závod.“
13. místo, Colin Edwards (Monster Yamaha Tech 3)
Američan v závodu Velké ceny San Marina bojoval především se zdravotními problémy, protože od jednadvacátého kola měl velké bolesti v ruce (arm pump) a závod dokončil jen s vypětím všech sil. V první polovině ale rovnocenně soupeřil s Benem Spiesem o páté místo. „Po sobotní změně nastavení u přední části bylo zatáčení trošku těžší, ale v prvních deseti kolech jsem do toho dal maximu a byl pěkně blízko za Benem. Pak mi znecitlivěla ruka a já přišel o cit na přední brzdě a řídítkách, takže ke konci jsem si už myslel, že budu muset skončit,“ řekl Edwards. „Zatnul jsem ale zuby a snažil se vybojovat důležité body.“
14. místo, Randy De Puniet (Pramac Racing Team)
Francouz nebyl svým výkonem v Misanu nijak nadšený. Do závodu startoval čtrnáctý a stejná pozice mu také patřila v cíli závodu, což znamenalo předposlední místo a ztrátu na vítěze přes jednu minutu. „Jsem zklamaný. Po Indianapolisu jsem si myslel, že už to bude lepší, ale tento víkend byl opravdu špatný v rámci mého kontaktu s motocyklem,“ uvedl De Puniet. „Dokonce nám nepomohla ani vyšší teplota a co opravdu nefungovalo tak předek. Musím na to zapomenout a soustředit se na Aragónsko.“
15. místo, Toni Elías (LCR Honda MotoGP)
Španěl s týmem LCR Hondy nezaznamenal od začátku sezony výraznější pokrok a nyní je už v situaci, kdy dokončuje sezonu, která bude pravděpodobně jeho poslední v MotoGP. „V ranním zahřívacím tréninku jsme vyzkoušeli pár změn, které ale nefungovaly, takže jsme se vrátili k původnímu nastavení pro závod. V polovině závodu jsem pak zaznamenal stejné problémy, jaké jsem měl v trénincích s nedostatečnou jistotu u přední části motocyklu,“ řekl Elías. „Tento víkend byl pro mě a další jezdce zvláštní tím, protože jsme právě před rokem ztratili drahého přítele a talentovaného závodníka, takže mé myšlenky jsou s Šojovou rodinou.“
DNF, Loris Capirossi (Pramac Racing Team)
Ital v pátek oznámil, že po dvaadvaceti sezonách končí, což byl pro Capirossiho velmi těžký moment. Nicméně další přišel v závodu, který byl jeho posledním v Itálii a skončil tím, že musel pro technickou poruchu odstoupit. „Další nešťastný den. V zahřívacím tréninku se nám něco podařilo udělat dobře, ale samotný závod byla pohroma,“ komentoval neděli v Misanu Capirossi. „Měl jsem na začátku problém na spojce a pak další s řetězem. Přijel jsem do boxu, abychom se to pokusili opravili, ale to bylo k ničemu, protože jsem mezitím získal obrovskou ztrátu.“