Do aragonského závodu se Karel Hanika vydával ze třináctého místa, ale do cíle nakonec kvůli pádu nedorazil.
V celkovém pořadí volných tréninků skončil Karel Hanika na třinácté pozici a stejné místo si zajistil i v kvalifikaci, kde zajel čas 1:58,733. Díky tomuto času se stal posledním jezdcem, který na vítěze kvalifikace ztratil méně než vteřinu.
„Cítil jsem se velmi dobře a motorka v zatáčkách fungovala skvěle. Tým dobře zapracoval na jejím vyladění. V zatáčkách jsme teď rychlejší než mnozí jiní jezdci a také teď můžeme brzdit tvrději, což nám dovoluje předjet hodně jezdců, ale na rovinkách potřebujeme získat vyšší rychlost. Zkusíme se na to podívat do zítřka, protože velmi věřím, že zítra můžeme být v čelní skupině. V kvalifikaci jsem si rychlé kolo zajistil sám, protože jsem nebyl schopen využít větrného pytle, v němž bych se mohl vyvézt do druhé řady. Zítra se budu snažit si to na motorce užít a vybojovat nějaké pozice,“ doufal po kvalifikaci brněnský závodník.
Po startu z páté řady se Hanika dostal do skupiny, v níž bojoval o bodované pozice. Nakonec však na body nedosáhl, protože upadl. Pád to byl poměrně nepříjemný. Závodník se po nehodě držel za dolní část zad, ale naštěstí se nepotvrdilo žádné zranění.
„Mohl jsem jet v čelní skupině, měl jsem dobré tempo, ale stejně jako v trénincích mi chyběla rychlost na rovinkách. Bylo těžké udržet pozici, protože v zatáčkách jsem se cítil výborně a byl jsem schopen předjíždět, ale na rovinkách jsem ty pozice zase ztrácel. Budeme muset zapracovat na tom, abychom se v tomto ohledu v Japonsku zlepšili, protože s ostatními věcmi jsme spokojeni. Sedm kol před cílem jsem v druhé zatáčce upadl, když jsem jel na limitu, ale naštěstí, přestože to byl těžký highsider, nejsem zraněný,“ sdělil po aragonském závodě Hanika.