MotoGP v Aragonu: Ti, co se na pódium nevešli

MotoGP v Aragonu: Ti, co se na pódium nevešli

Po Velké ceně Aragonska jsme vám přinesli ohlasy jezdců MotoGP, kteří obsadili pozice na stupních vítězů, i postřehy Lucy Scassy z týmu Cardion AB Motoracing. Nyní uvádíme prohlášení dalších závodníků.

Álvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini) - 4. místo
Španěl se na chvíli dostal i před třetího Valentina Rossiho, ale v závěru musel čtvrté místo hájit v souboji se Stefanem Bradlem. "Byl to skvělý závod, při bitvách s Crutchlowem, Bradlem a Rossim jsem si užil spoustu legrace. Je škoda, že zase nejsem na pódiu, ale jsem spokojen, protože jsem o něj bojoval až do konce. Bohužel jsem v posledním kole soupeřil s Bradlem a ztratil kontakt s Valentinem, ale nestěžuji si. S podobným výsledkem na okruhu, kde jsme v minulosti měli spoustu problémů, musíme být spokojeni," pochvaloval si. "Děkuji všem chlapům za neuvěřitelnou práci, jakou odvádějí. Je pěkné, že jsme dnes zpátky na našem maximu, dokazujeme, že Misano nebyla naše chyba."

Stefan Bradl (LCR Honda) - 5. místo
Podle Němce musel být závod atraktivní pro diváky. Také on se bavil. "Měli jsme dobrý víkend a dobrý závod, i když jsem v posledním kole prohrál bitvu s Rossim a Bautistou, jsem spokojen. Samozřejmě jsem snil o pódiu, protože jsme byli během tří dnů rychlí a konzistentní, ale Álvaro byl v posledním kole velmi silný," uznal. "Po náročných víkendech v Silverstone a Brně je naše výkonnost lepší a lepší a na motorce jsem získal větší sebevědomí. Potřebuji jen větší zkušenosti, abych zvládl poslední kola a opotřebení pneumatik, ale jdeme správným směrem."

Cal Crutchlow (Monster Yamaha Tech 3) - 6. místo
Angličan sice neatakoval stupně vítězů, ale s umístěním v elitní šestce není nespokojen. "Jen si myslím, že jsem daleko od toho, kde bychom mohli být. Je to určitě proto, že postrádáme rychlost. V každém kole zaostáváme na rovince i při zrychlování o více než deset kilometrů za hodinu, to pro nás není dobré. Upřímně řečeno, nevíme proč. Ráno jsme nasadili nový motor a vážně nepotřebuji hledat výmluvy, protože v televizi jste jasně mohli vidět, jak moc jsem se trápil," popisoval. "V každém případě si z tohoto víkendu můžeme vzít i několik pozitiv. Strávili jsme na trati o dva dny méně než ostatní a máme jinou převodovku, ale pořád jsme jen o jeden a půl sekundy za Valentinem. Neděláme tedy špatnou práci. Teď se těším do zámoří. Věřím, že tuto sezonu ještě můžeme bojovat o pódium."

Bradley Smith (Monster Yamaha Tech 3) - 7. místo
Anglický nováček královské třídy zaznamenal svůj nejlepší výsledek od Velké ceny Německa. "Bylo dobré udržet se před oběma ducati a především byl dobrý pocit ujet jim ke konci závodu. Stále věřím, že máme potenciál zlepšit naše nastavení pro závod. V zámořských závodech to rozhodně bude náš hlavní cíl . Nepochybuji o tom, že v této oblasti uděláme pokrok," věří. "Celkově nemůžu být s tímto víkendem nespokojen, zejména, uvážíme-li, jak těžký byl pátek, kdy věci opravdu nešly podle plánu. Jet do Malajsie se sedmou pozicí v batohu není tak zlé."

Andrea Dovizioso (Ducati Team) - 8. místo
Ital přiznal, že se snažil držet Smithe, ale nepodařilo se mu to. "První tři čtvrtiny závodu byly dobré, když jsem zatnul zuby a snažil se držet Smithe, ale zadní pneumatika začala devět kol před cílem ztrácet přilnavost, tak jsem se ho nedokázal udržet až do konce," přiznal zklamaně. "Ale rád bych řekl, že v pátek nám trať moc neseděla. Problémy v rychlých zatáčkách jsou tu pro nás velkou nevýhodou. Když jsou pneumatiky zahřáté, problém je ještě větší."

Nicky Hayden (Ducati Team) - 9. místo
Mistr světa z roku 2006 má za sebou obtížný víkend. "Zkusili jsme spoustu věcí, abychom dosáhli přilnavosti a vyřešili potíže s brzdami, ale neudělali jsme velký pokrok. Na startu jsem měl dobrou reakci, ale pak jsem se zasekl a ztratil několik pozic. Dvě jsem získal zpět, potom jsem byl dvakrát široký v poslední zatáčce. Ke konci jsem jel rovně ve dvanácté zatáčce, kde jsem měl celý víkend problémy s brzděním, a skončil jsem v kačírku. Ztratil jsem dvanáct sekund a jednu pozici, musel jsem bojovat, abych ji znovu vybojoval," vzpomínal. "Byl to velmi obtížný závod, na své Desmosedici GP13 jsem se po celý víkend necítil dobře, také jsem udělal příliš mnoho chyb. Nejsem moc spokojen, těším se do Malajsie, abych vše hodil za hlavu."

Andrea Iannone (Energy T.I. Pramac Racing) - 10. místo
Ital během závodu nebyl rychlý. V zatáčkách a při brzdění mu stroj podkluzoval. "Nejsem moc spokojený. Nebyl to dobrý závod, měl jsem opět problémy s nedostatkem přilnavosti. Musíme pracovat, abychom tento problém vyřešili. Neměl jsem správné sebevědomí, ale pozitivní je, že jsem během závodu s motorkou zacházel lépe. Teď je mým cílem udržet se Nickyho a Doviho tak jako na začátku závodu," přeje si. "Bohužel jsem s tím musel přestat, abych se vyvaroval pádu, a oni ujeli. Jsem zklamán, protože pokaždé, když přitlačím, riskuji pád. V příštích závodech se pokusíme získat to nejlepší, co dokážeme, abychom se postupně posouvali dopředu."

Aleix Espargaró (Power Electronics Aspar) - 11. místo
Španěl byl nejlepším jezdcem CRT. "První část závodu byla velmi zábavná. Skvěle jsem odstartoval, což mi umožnilo bojovat s jezdci Ducati a ve druhém kole dokonce předjet Smithe. Na konci závodu jsme se trochu trápili. Věděli jsme, že na tomto okruhu jsou rovinky velmi dlouhé a budeme na nich na prototypy ztrácet . V zatáčkách jsem s nimi bojoval, ale na rovinkách mě vždycky předjeli zpátky," bilancoval. "Užil jsem si hodně zábavy s Iannonem a Haydenem. Na konci jsme byli velmi blízko, což byl pro tento den náš úkol, takže jsem velmi spokojen. Teď máme týden na dobití baterií, potom musíme bojovat v rychlém závěru sezony."

Yonny Hernández (Ignite Pramac Racing) - 12. místo
Kolumbijec startoval poprvé za italský tým se satelitní ducati a hned zajel svůj nejlepší výsledek v sezoně. "Jsem velmi rád, že jsem dokázal dojet závod. Držel jsem dobré tempo a teď vím některé další důležité věci týkající se chování motorky. Ve srovnání s CRT je to jiné zejména v oblasti pneumatik, trakce a výkonu," porovnával. "Myslím, že jsem měl dobrý start. Rád bych touto cestou pokračoval, postupně se zlepšoval a získával lepší výsledky."

Randy de Puniet (Power Electronics Aspar) - 13. místo
Francouz bodoval poprvé od Velké ceny České republiky. "Jsem nadšený, že jsme konečně mohli absolvovat normální neděli. Začátek víkendu byl komplikovaný, dokonce i v sobotu jsme měli problémy s nastavením. To znamenalo, že jsme během tréninku neodjeli moc kol, ale v ranním warm-upu jsme měli dobrý pocit. To mi pomohlo vyrazit do závodu s větší sebedůvěrou. Dojet třináctý po startu ze šestnáctého místa je dobrý výsledek. Myslím, že jsem mohl skončit před Hernándezem, ale rozdíl ve výkonu byl evidentní," uznal. "Přesto jsem spokojen, protože jsem si užil svou jízdu, i když byla motorka v řadě zatáček neklidná. Věříme, že to bylo kvůli měkkým pneumatikám. Až na několik otřesů má teď motorka dostatečnou přilnavost, takže celkově to bylo pozitivní. Jsme zpátky na bodech. S tím jsem spokojen a doufám, že v příštích závodech budu tímto způsobem pokračovat."

Hiroši Aojama (Avintia Blusens) - 14. místo
Japonec bodoval v posledních pěti závodech již počtvrté. "Závod byl velmi obtížný, ale jsem moc spokojen, že jsem dojel čtrnáctý a znovu bodoval. Své oči jsem měl upřeny na Hernándeze a de Punieta, kteří bojovali o dvanáctou pozici, ale nedokázal jsem je dostihnout. Přilnavost byla horší než v sobotu, neumožnila mi jet, jak jsem očekával. Na konci jsem měl pěknou bitvu s Cortim, dokázal jsem ho v posledním kole předjet. Užil jsem si hodně zábavy, protože jsme se v posledním kole předjeli třikrát nebo čtyřikrát," vyprávěl. "Musím přiznat, že jsem od tohoto závodu očekával víc, když jsem viděl, jak motorka fungovala v sobotu. Ale jsem spokojen, protože jsme ze sebe vydali maximum a dosáhli jsme dobrého výsledku. Teď jedeme pryč z Evropy a díky posledním výsledkům přijedu do Malajsie s velkou sebedůvěrou. Je to jedna z mých oblíbených tratí, máme reference ze zimních testů a mám tam velké množství fanoušků. Chci svému týmu znovu poděkovat za práci během víkendu."

Claudio Corti (NGM Mobile Forward Racing) - 15. místo
Ital bodoval poprvé od závodu v Indianapolis. "Byl to dobrý závod. V prvních dvou kolech jsem měl problémy s brzdami, zejména ve vzduchovém pytli za jinými jezdci, proto jsem byl při bitvě s de Punietem několikrát široký a riskoval kontakt s ním. Dokázal jsem najít dobré tempo, i když jsem už po několika kolech začal pociťovat opotřebení pneumatik. V devátém nebo desátém kole jsem ztratil transpondér umístěný mezi pákou zadní brzdy a mou nohou. Bylo pro mě náročné brzdit a obtížné vrátit se do stopy, zvládnout šestou, dvanáctou a šestnáctou zatáčku byla výzva. Bohužel jsem kvůli tomuto problému během závodu ztratil několik sekund," vyvsvětlil. "V určité chvíli jsem věřil, že se mohu dostat před de Punieta a Hernándeze, ale pneumatiky mi to neumožnily a Aojama mě dokázal předjet. Znovu jsem ho zdolal, ale jeho motor byl výkonnější než můj a na rovince mě znovu dostal a ujel mi. Celý víkend jsem se pohyboval mezi třináctým a patnáctým místem a měli jsme nejmenší ztrátu za celou sezonu. Věci se rozhodně zlepšují."

Colin Edwards (NGM Mobile Forward Racing) - 16. místo
Američanovi nevyšel závod podle představ. V sobotu a ve warm-upu zkoušel změnit nastavení, ale nakonec se vrátil k páteční variantě. "Motorka byla OK. Bylo tu několik zatáček, se kterými jsem se trápil, myslím, že to souvisí s nastavením, zejména průjezd desátou a poslední zatáčkou. Měl jsem problémy s průjezdem a s rychlostí na vrcholu zatáčky. Nasadili jsme nový software a máme data k prostudování. Jen v několika zatáčkách se nám podařilo nastavit brzdění motorem, ale od poloviny závodu jsem je projížděl špatně, byl jsem tak dva až tři metry od vrcholu," vzpomínal. "Máme několik věcí, které můžeme spravit, zejména v elektronice. Je pro mě nepřirozené udělat v závodě tolik chyb, nejen já jsem byl tam či tamhle široký. Musíme se podívat na data a vyhodnotit je."

Bryan Staring (GO&FUN Honda Gresini) - 18. místo
Australan nebyl s dosaženým výsledkem spokojen. "Myslel jsem, že to bude jiný závod, ale po dobrém startu jsem udělal chybu a ztratil koncentraci. Je to škoda, ale musíme zůstat pozitivní, protože nás čekají důležité závody, včetně mé domácí velké ceny. Jsem odhodlán dokončit sezonu pozitivním způsobem," uvedl.

Lukáš Pešek (CAME Iodaracing) - 19. místo
Český reprezentant dokončil závod poprvé od červencové Velké ceny USA v Laguna Seca. "Jsem spokojen, že jsem dojel závod a dokázal bojovat se soupeři až do konce. Konečně jsme našli dobré nastavení elektroniky, což mi umožnilo užívat si jízdu s mou Ioda Suter. V příštích závodech konečně můžu začít na úrovni jiných jezdců," věří.

Héctor Barberá (Avintia Blusens)
Španěl nedokončil závod podruhé v řadě. "Jsme velmi nešťastní. Byla to velmi komplikovaná velká cena, měli jsme problémy s vibracemi motorky s novým motorem. Pro závod jsme se rozhodli nasadit předchozí motor, ale odešel senzor a musel jsem startovat z boxové uličky na motorce ze soboty," vysvětloval. "Vibrace logicky nezmizely a já nemohl dokončit závod. Teď bude tým dál pracovat, abychom mohli motor bez problémů použít."

Dani Pedrosa (Repsol Honda)
Katalánec na trati Motorland Aragon nedokončil po nešťastné kolizi s Marcem Márquezem, který mu při předchozím kontaktu přetrhl kabel kontroly trakce. Pro Pedrosu to bylo, nepočítáme-li závod v Německu, který pro zranění vynechal, první odstoupení v sezoně. "Naštěstí jsem po fyzické stránce v pořádku. Dostal jsem velkou ránu do kyčle a oblasti třísel, ale vyvázl jsem relativně bez bolesti, na to, jak velká to byla nehoda. Marc najel do zatáčky příliš zeširoka a zavřel mě zvnějšku. Když jsem přidal plyn, letěl jsem. Mechanici mi později řekli, že po kontaktu se přesekl kabel kontroly trakce," vysvětloval.

Damian Cudlin (Paul Bird Motorsport)
Australan se do kolotoče mistrovství světa vrátil po více než roce, loni startoval dvakrát v Moto2. V MotoGP dosud odjel jen Velkou cenu Japonska roku 2011, tehdy jel se satelitní Ducati, tentokrát startoval se strojem PBM, který předtím sedlal týmový kolega Michael Laverty. Zastavila ho porucha převodovky. "Je škoda, že můj závod skončil tak rychle. Těšil jsem se, jak budu bojovat s několika chlapy přede mnou, ale občas se stane tohle. Byl to obtížný víkend, ale takové je MotoGP, úroveň je velmi vysoká. Přesto jsem si užíval, že jsem zpátky v paddocku. Bylo skvělé pracovat s týmem PBM. Doufám, že na této zkušenosti mohu začít stavět a v dalším závodě se zlepším," přeje si.

Danilo Petrucci (CAME Iodaracing)
Ital nedokončil velkou cenu poprvé od závodu v Austinu. "Jsem velmi zklamán, protože jsem nečekal, že skončím na zemi. Po startu jsem ztratil několik pozic, ale postupoval jsem dopředu. Pak jsem za sebou uslyšel zvuk nárazu a našel se v písku. Jsem zklamán, protože jsem mohl získat body cenné pro šampionát, ale takové je závodění," pravil nakonec smířeně.

Michael Laverty (Paul Bird Motorsport)
Jezdec ze Severního Irska zdědil stroj ART po Hernándezovi, který odešel do týmu Pramac, ale v závodě se na něm dlouho nesvezl, hned v prvním kole se dostal do kantaktu s Petruccim a pro oba závod skončil. "Byl to dobrý víkend až do závodu. Zlepšovali jsme se v každém tréninku a na ART jsem se cítil pohodlněji, tým motorku nastavil, že mi seděla. Měli jsme tempo, ale bohužel jsme ho nepředvedli, protože jsem v prvním kole po dobrém startu vypadl. Je to frustrující, když to není vaše chyba, ale odstoupíte. Potenciál ART vnímám velmi pozitivně, moc se těším na tři zámořské závody v Asii," zhodnotil.

Doporučujeme

Články odjinud