125cc: KTM končí v třídě 125ccm MS silničních motocyklů

Rakouský výrobce bude podporovat Red Bull KTM do konce sezony.

Rakouská KTM, druhý největší výrobce motocyklů v Evropě oznámil, že v příštím roce už nebude závodit v nejnižší kubatuře mistrovství světa silničních motocyklů. Po sezoně 2008 Rakušané ukončili činnost svého továrního týmu ve čtvrtlitrech a letos tak definitivně skonči jejich poslední tým v třídě do 125ccm.

Rakouský výrobce se v roce 2010 zaměří na šampionát juniorů Red Bull Rookies Cup a v Mezinárodním mistrovství Německa (IDM) na projekt RC8 R Superbike.

„Současná situace v motocyklových závodech a vůbec v celém průmyslovém odvětví měla za následek to, že jsme ji byli nuceni přizpůsobit svou strategii v silničním motorsportu,“ uvedl zástupce KTM Motorsport.

„KTM učinila toto rozhodnutí s ohledem na podporu mladých jezdců. Budeme tak nadále v tomto úsilí pokračovat a poskytovat maximální podporu a pracovat na vývoji mladých talentům i v těchto těžkých časech.“

KTM byla ve světovém šampionátu třídy do 125ccm od roku 2003 a do třídy 250ccm vstoupila o dva roky později. Celkem získali dvaadvacet vítězství, šestačtyřicet umístění na stupních vítězů a devatenáctkrát start z pole position.

Pohár konstruktérů u KTM získali v roce 2005 v nejnižší kubatuře, ale nikdo z jejich jezdců nevyhrál titul Mistra světa. Nejblíže byl Mika Kallio, který se v letech 2005 a 2006 umístil na celkovém druhém místě. Ve čtvrtlitrech byl jejich nejlepším jezdcem znovu Fin Mika Kallio s celkovým třetím místem z roku 2008.

Rakouský výrobce KTM byl také krátkou dobu součástí královské kubatury, když po určitou část sezony 2005 dodával pohonné jednotky týmu Roberts.

Harald Bartol, šéf současného továrního týmu zůstane u KTM a bude v pozici technického ředitele oddělení podpory závodních strojů KTM 125ccm v národních a mezinárodních soutěžích. KTM bude rovněž do konce sezony podporovat tovární tým Red Bull KTM.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

10. října | Fabio di Giannantonio dnes slaví 20 let.
7. října | Bastianini se omlouvá Bezzecchimu za incident v závěru závodu: odkaz
7. října | Arenas a Binder společně upadli: odkaz
6. října | Enea Bastianini byl převezen do nemocnice na další vyšetření. odkaz
6. října | Márquez získává historicky první thajskou pole position. odkaz

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00