125cc: KTM už vyzkoušela systém podobný KERS

V minulém roce s ním jel závod Tomoyoshi Koyama.
125cc: KTM už vyzkoušela systém podobný KERS
Formule 1 je špičkovým sportovním odvětvím, kde se zkoušejí a postupně zavádějí do praxe stále nové a nové systémy. Posledním z nich je systém rekuperace kinetické energie, známý pod zkratkou KERS. Ale jak to vypadá, rakouská továrna KTM byla rychlejší a už v minulém roce podobný systém vyzkoušela na Koyamově motocyklu třídy 125ccm.

KERS akumuluje vzniklou energii během brždění a následně ji může okamžitě vydat a podpořit tak výkonově zrychlení. Formule 1 tento systém zavádí od roku 2009, ale jak na svých stránkách uvedl crash.net, KTM má svou premiéru v závodu Grand Prix dávno za sebou.

Tomoyoshi Koyama startoval ve Valencii z patnácté pozice na startovním roštu a během tří zatáček se dostal na osmé místo, potom udělal chybu a propadl se zpět na šestnáctou pozici. Japonský jezdec se nevzdal a poslední závod sezóny nakonec dokončil na sedmém místě.

Jeho nejvyšší maximální rychlost byla během závodu 219,6 km/h, ale ve srovnání s maximální rychlostí 226,3 km/h Aprilie Stefana Bradla, byl Koyama až třetím nejrychlejším jezdcem KTM a systém KERS tak nijak citelně rozdíl ve výkonu neovlivnil.

Nicméně šéf týmu KTM Harald Bartol prozradil, že tento systém dodá navíc dva kilowaty a byl rovněž používán v KTM 125 Marca Marquze v posledním deštivém testu ve Valencii.

„Je to hybridní systém,“ citoval Haralda Bartola španělský Solo Moto. „Během brždění se nabijí kondenzátory – neříkáme jim baterie, protože baterie by se nikdy nenabila tak rychle při zpomalení – a získaná energie se následně použije na rovince. Získáme tak navíc asi 2 KW, které využijeme, když má motocykl zařazený třetí, čtvrtý, pátý nebo šestý převodový stupeň.“

Použití systému KERS samozřejmě sebou přináší vyšší hmotnost motocyklu. Ovšem v případě nejnižší kubatury je nutné dodržet minimální hmotnost 136 kg pro jezdce spolu s jeho motocyklem, oproti hmotnostnímu limitu pouze u motocyklu, který je v třídě 250ccm a MotoGP.

Harald Bartol neprozradil kolik takový systém váží, ale vzhledem k tomu, že Tomoyoshi Koyama a Marc Marquez jsou dva z nejmenších jezdců na startovním roštu nejslabší kubatury, potřebují v každém případě nějakou váhu navíc, aby splnili hmotnostní limit.
21. srpna | Tony Arbolino nebude příští rok pokračovat s týmem Sic58, ale přestoupí ke Snipers Týmu, kde nahradí Fenatiho, který odchází do Moto2.
21. srpna | Na okruhu v Motegi se bude jezdit MotoGP minimálně do roku 2023.
21. srpna | NEWS: Karel Abraham will continue with @asparteam in 2018 📝 #MotoGP odkaz
21. srpna | Karel Abraham zůstane u Aspara i příští rok.
17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 2017

Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 20…

Ani letos nebude chybět stručné ohlédnutí za brněnským závodem. Jako vždy se opět jedná o mé osobní dojmy a zážitky.

18.  8.  2017 |
Abraham prodloužil smlouvu s týmem Aspar

Abraham prodloužil smlouvu s týmem A…

Karel Abraham bude i v příštím roce pokračovat u týmu Aspar. Jeho týmovým kolegou zůstává Alvaro Bautista.

21.  8.  2017 | | 1 N/A
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |
Nakagami bude od roku 2018 jezdcem týmu LCR Honda

Nakagami bude od roku 2018 jezdcem t…

Takaaki Nakagami aktuálně jezdí ve třídě Moto2. Příští rok se přesune do královské kubatury a bude závodit pro tým LCR Honda.

21.  8.  2017 |