125cc: Simon je jedním z nejzkušenějších jezdců nejnižší kubatury

Španěl začínal s jezdci jako Pedrosa, Stoner nebo Cecchinelli.
Julian Simon přestoupil do nejnižší kubatury po dvou letech působení v třídě 250ccm, kde v celkovém hodnocení získal v roce 2007 deváté a v roce 2008 osmé místo. Španěl má smlouvu s Aspar týmem Jorge Martinéze a je považován za jednoho z favoritů nejnižší kubatury pro sezónu 2009.

U týmu Aspar má španělský jezdec jedno z nejlepší technické zázemí v šampionátu, ale jak sám řekl, konkurence v boji o titul je tam obrovská. Hned dva vynikající závodníky má Simon ve vlastním týmu. Bradley Smith a Sergio Gadea v minulé sezóně podávali vyrovnané výkony a Simonovi budou na závodní dráze zdatnými soupeři.

„Jsou to jezdci, kteří se v závodech budou rozhodně umisťovat vpředu, ale pro mě to je pozitivní zpětná vazba. Jestliže pro mě budou během sezóny určité situace obtížnější, pak je můžu využít k tomu, abych na ně zaměřil pozornost a podíval se na to, co můžu dokázat se stejným strojem,“ řekl Julian Simon.

„Budou mými soupeři, ale pro nás všechny tam je velmi dobrá motivace a měli bychom být spojenci. Pak uvidíme po celou dobu tým na vedoucích pozicích. To bude pozitivní pro všechny.“

Když Simon v nejnižší kubatuře začínal, závodil na dráze s jezdci, kteří jsou v současné době hvězdami v třídě MotoGP. Se zkušenostmi získanými během sedmi let působení v šampionátu, tak bude mít Španěl před novou generací jezdců určitou výhodu.

„Začal jsem závodit proti jezdcům jako Dani Pedrosa, Casey Stoner a Lucio Cecchinelli, což byla opravdu velmi obtížná třída. Já jen doufám, že se podaří zužitkovat všechno to, co jsem se naučil vůči těm mladým jezdcům, kteří svou kůži rozhodně nedají zadarmo,“ dodal Julian Simon, který to nebude mít vůbec jednoduché, protože v posledních dvou letech jel na jiném a větším motocyklu. Ve skutečnosti mu totiž přestup o třídu níž nabídne hned několik výzev, kterých si je jednadvacetiletý Španěl vědom.

„Myslím si, že je mnohem těžší přestoupit o třídu níž než naopak přejít do vyšší kubatury. Zvyknul jsem si na širší pneumatiky, na větší prostor a tvrdší brždění do zatáček. V třídě 125ccm musíte jet opatrněji, aby jste dostali motocykl tam, kde chcete aby jel,“ uvedl závěrem Julián Simon.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

17. října | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00