125cc: Simon je jedním z nejzkušenějších jezdců nejnižší kubatury

Španěl začínal s jezdci jako Pedrosa, Stoner nebo Cecchinelli.
Julian Simon přestoupil do nejnižší kubatury po dvou letech působení v třídě 250ccm, kde v celkovém hodnocení získal v roce 2007 deváté a v roce 2008 osmé místo. Španěl má smlouvu s Aspar týmem Jorge Martinéze a je považován za jednoho z favoritů nejnižší kubatury pro sezónu 2009.

U týmu Aspar má španělský jezdec jedno z nejlepší technické zázemí v šampionátu, ale jak sám řekl, konkurence v boji o titul je tam obrovská. Hned dva vynikající závodníky má Simon ve vlastním týmu. Bradley Smith a Sergio Gadea v minulé sezóně podávali vyrovnané výkony a Simonovi budou na závodní dráze zdatnými soupeři.

„Jsou to jezdci, kteří se v závodech budou rozhodně umisťovat vpředu, ale pro mě to je pozitivní zpětná vazba. Jestliže pro mě budou během sezóny určité situace obtížnější, pak je můžu využít k tomu, abych na ně zaměřil pozornost a podíval se na to, co můžu dokázat se stejným strojem,“ řekl Julian Simon.

„Budou mými soupeři, ale pro nás všechny tam je velmi dobrá motivace a měli bychom být spojenci. Pak uvidíme po celou dobu tým na vedoucích pozicích. To bude pozitivní pro všechny.“

Když Simon v nejnižší kubatuře začínal, závodil na dráze s jezdci, kteří jsou v současné době hvězdami v třídě MotoGP. Se zkušenostmi získanými během sedmi let působení v šampionátu, tak bude mít Španěl před novou generací jezdců určitou výhodu.

„Začal jsem závodit proti jezdcům jako Dani Pedrosa, Casey Stoner a Lucio Cecchinelli, což byla opravdu velmi obtížná třída. Já jen doufám, že se podaří zužitkovat všechno to, co jsem se naučil vůči těm mladým jezdcům, kteří svou kůži rozhodně nedají zadarmo,“ dodal Julian Simon, který to nebude mít vůbec jednoduché, protože v posledních dvou letech jel na jiném a větším motocyklu. Ve skutečnosti mu totiž přestup o třídu níž nabídne hned několik výzev, kterých si je jednadvacetiletý Španěl vědom.

„Myslím si, že je mnohem těžší přestoupit o třídu níž než naopak přejít do vyšší kubatury. Zvyknul jsem si na širší pneumatiky, na větší prostor a tvrdší brždění do zatáček. V třídě 125ccm musíte jet opatrněji, aby jste dostali motocykl tam, kde chcete aby jel,“ uvedl závěrem Julián Simon.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

18:46 | Někteří jezdci kategorií Moto3 a Moto2 dnes testovali v Aragonii. Test však dost komplikoval silný vítr.
23. září | Lorenzo si myslí, že za jeho pád může Márquez.
23. září | Lorenzo musel na vyšetření do zdravotního střediska na okruhu. odkaz
23. září | Lorenzo upadl hned v první zatáčce: odkaz
23. září | A ještě jedna penalizace: odkaz

Harmonogram

GP Thajska, Buriram
Pátek 5. října
Moto3 1. trénink   04:00–04:40
MotoGP 1. trénink   04:55–05:40
Moto2 1. trénink   05:55–06:40
Moto3 2. trénink   08:10–08:50
MotoGP 2. trénink   09:05–09:50
Moto2 2. trénink   10:05–10:50
Sobota 6. října
Moto3 3. trénink   04:00–04:40
MotoGP 3. trénink   04:55–05:40
Moto2 3. trénink   05:55–06:40
Moto3 kvalifikace   07:35–08:15
MotoGP 4. trénink   08:30–09:00
MotoGP 1. kvalifikace   09:10–09:25
MotoGP 2. kvalifikace   09:35–09:50
Moto2 kvalifikace   10:05–10:50
Neděle 7. října    
Moto3 warm up   03:40–04:00
MotoGP warm up   04:10–04:30
Moto2 warm up   04:40–05:00
Moto3 závod   06:00
Moto2 závod   07:20
MotoGP závod   09:00