125cc: Simonova úspěšná mise u Bancaja Aspar

Španěl měl do té doby na kontě jedno první a třetí místo s KTM.
Klepněte pro větší obrázekJulian Simon je současným mistrem světa nejnižší kubatury světového šampionátu závodů silničních motocyklů a spolu s motogp.com hovořil o letošní sezoně, kde rozhodnutí opustit čtvrtlitry a přestoupit do nejnižší kubatury možná nebylo zcela obvyklé, ale po sedmi vítězných závodech to Simonovi zajistilo jeho první mistrovský titul.

Než Španěl přišel do týmu Bancaja Aspar, mohl se pochlubit jen dvěma závody, kdy získal umístění na stupních vítězů. Poprvé to bylo v roce 2005, když jako jezdec 125ccm KTM projel cílem v Donington Parku na prvním místě. Pro druhé pódium si Simon zajel o rok později, když v sedle stejného motocyklu obsadil třetí místo v Japonsku.

„Byl to neuvěřitelný pocit. Vidět všechny z týmu na televizní obrazovce byl pro mě neobyčejný moment,“ řekl dvaadvacetiletý Julian Simon, který si mistrovský titul zajistil pátým vítězstvím sezony na okruhu v Phillip Islandu po tvrdém boji se svým týmovým kolegou Bradley Smithem. „Najel jsem do zatáčky velmi blízko něho (Smithe) a pomyslel si: ´OK zkusím to.´ Bylo mi jasné, že pokud ho předjedu tak vyhraji šampionát. Pokud ne, tak žádný problém, druhé místo bylo pro titul velmi dobré.“

„Bylo to neuvěřitelné,“ pokračoval Španěl. „Vzpomněl jsem si na posledních šest let s minimem umístění na stupních vítězů, bez vítězství a nyní jsem byl mistrem světa, takže pro mě osobně to byl neuvěřitelný okamžik.“

Ohledně rozhodnutí, přestoupit z čtvrtlitrového týmu Repsol KTM do 125ccm týmu Bancaja Aspar Simon dále uvedl: „Když jsem si poprvé vyzkoušel 125ccm motocykl, ohledně týmu jsem si byl jistý. Byli jako rodina, velmi dobře pracovali a s nejnižší kubaturou měli vynikající zkušenosti, takže v tomto okamžiku jsem si řekl, že by bylo možné prožít úspěšnou sezonu.“

„Byl jsem rychlý, získal pole position v Kataru a zajel dobrý výsledek v Japonsku. V této chvíli jsem měl mnohem silnější sebevědomí. Do Jerezu jsem přijel ve vedení šampionátu, ale pak jsem tam spadl a řekl si, že potřebuji být mnohem uvolněnější a pracovat v každém závodu jiným způsobem, aby se něco změnilo.“

K momentu, kdy se v letošním roce šampionát rozhodoval, Julian Simon krátce dodal: „Nejdůležitější závod byl v Donington Parku a v Německu.“

Španěl po zisku mistrovského titulu odchází k novému týmu Aspar Moto2, kde bude v příštím roce závodit spolu se svým týmovým kolegou Mike di Megliem. „Moto2 je ve srovnání s třídou 250ccm úplně něco jiného. Nebude to jednoduché, ale tým Aspar má velmi dobrý projekt s podvozkem od Aprilie a myslím, že bude možné získat dobré výsledky.“
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
1:46 | Pád Bulegy a Caneta: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00