250cc: Bautista chce zabojovat v Japonsku

Španěl v Kataru nedokázal plně využít absence Simoncelliho.
Klepněte pro větší obrázekAlvaro Bautista z týmu Mapfre Aspar dostal v prvním kole světového šampionátu třídy čtvrtlitrů velkou příležitost získat náskok nad zraněným Marcem Simoncellim, úřadujícím mistrem světa, který právě na startu Velké ceny Kataru chyběl. Španělovy výsledky v trénincích stejně, jak perfektně zvládnutá kvalifikace, kde zajel na první místo startovního roštu ani nenaznačovala, že by tomu mělo být jinak.

Samotný závod se ovšem vyvíjel zcela opačně a tedy v neprospěch vicemistra světa Alvara Bautisty. V cíli zkráceného závodu byl sedmý a poražen svým týmovým kolegou Mike Di Megliem, který ve své premiérové Grand Prix třídy 250ccm dojel na skvělém třetím místě.

Déšť, který ukončil předčasně závod nejnižší kubatury a posléze posunul start třídy 250ccm, nanesl na dráhu nečistoty a všudypřítomný písek. Díky tomu se poměry na trati změnily ve srovnání s posledními dvěma dny, kdy Bautista exceloval. Podmínky, ale byly pro všechny stejné a zejména nevydařený start se podepsal na umístění španělského jezdce ve výsledkové listině.

V třetím kole po startu se jezdec Mapfre Aspar pohyboval až na dvanáctém místě. Po stíhací jízdě se později dostal až na čtvrtou pozici, ale dravá jízda v jeho podání si vybrala svou daň v opotřebení pneumatik a to nakonec pro Bautistu znamenal v závěru propad na konečné sedmé místo.

„Byl to pěkně komplikovaný závod potom, co se nám o víkendu dařilo,“ uvedl Alvaro Bautista. „Když jsem najížděl do první zatáčky zdálo se, že jsem dlouhý a bylo dost těžké zvládnout motocykl. V žádné fázi závodu jsem se opravdu necítil pohodlně ani jistě. V závěru byla zadní pneumatika hodně opotřebovaná a já musel dávat pozor, abych neudělal žádnou chybu.“

„Podařilo se mi v polovině závodu získat několik pozic a v určité fázi si pomyslel, že stupně vítězů jsou reálné, ale v závěru jsem ztratil přilnavost a hned několik jezdců se dostalo přede mne,“ řekl Bautista.

„Podmínky během závodu byly zcela odlišné od těch, které jsme měli během tréninku a to nás trošku překvapilo. Motocykl byl nastavený správně, ale nečekali jsme, že budeme jezdit po asfaltu pokrytém takovým množstvím prachu a písku.“

„To byla škoda, protože se před závodem vše vyvíjelo dobře, takže doufám, že se v Japonsku můžeme vrátit k stejné úrovni výkonu, jaký jsme předvedli v trénincích,“ uvedl závěrem Alvaro Bautista.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00