250cc: Bautista chce zabojovat v Japonsku

Španěl v Kataru nedokázal plně využít absence Simoncelliho.
Klepněte pro větší obrázekAlvaro Bautista z týmu Mapfre Aspar dostal v prvním kole světového šampionátu třídy čtvrtlitrů velkou příležitost získat náskok nad zraněným Marcem Simoncellim, úřadujícím mistrem světa, který právě na startu Velké ceny Kataru chyběl. Španělovy výsledky v trénincích stejně, jak perfektně zvládnutá kvalifikace, kde zajel na první místo startovního roštu ani nenaznačovala, že by tomu mělo být jinak.

Samotný závod se ovšem vyvíjel zcela opačně a tedy v neprospěch vicemistra světa Alvara Bautisty. V cíli zkráceného závodu byl sedmý a poražen svým týmovým kolegou Mike Di Megliem, který ve své premiérové Grand Prix třídy 250ccm dojel na skvělém třetím místě.

Déšť, který ukončil předčasně závod nejnižší kubatury a posléze posunul start třídy 250ccm, nanesl na dráhu nečistoty a všudypřítomný písek. Díky tomu se poměry na trati změnily ve srovnání s posledními dvěma dny, kdy Bautista exceloval. Podmínky, ale byly pro všechny stejné a zejména nevydařený start se podepsal na umístění španělského jezdce ve výsledkové listině.

V třetím kole po startu se jezdec Mapfre Aspar pohyboval až na dvanáctém místě. Po stíhací jízdě se později dostal až na čtvrtou pozici, ale dravá jízda v jeho podání si vybrala svou daň v opotřebení pneumatik a to nakonec pro Bautistu znamenal v závěru propad na konečné sedmé místo.

„Byl to pěkně komplikovaný závod potom, co se nám o víkendu dařilo,“ uvedl Alvaro Bautista. „Když jsem najížděl do první zatáčky zdálo se, že jsem dlouhý a bylo dost těžké zvládnout motocykl. V žádné fázi závodu jsem se opravdu necítil pohodlně ani jistě. V závěru byla zadní pneumatika hodně opotřebovaná a já musel dávat pozor, abych neudělal žádnou chybu.“

„Podařilo se mi v polovině závodu získat několik pozic a v určité fázi si pomyslel, že stupně vítězů jsou reálné, ale v závěru jsem ztratil přilnavost a hned několik jezdců se dostalo přede mne,“ řekl Bautista.

„Podmínky během závodu byly zcela odlišné od těch, které jsme měli během tréninku a to nás trošku překvapilo. Motocykl byl nastavený správně, ale nečekali jsme, že budeme jezdit po asfaltu pokrytém takovým množstvím prachu a písku.“

„To byla škoda, protože se před závodem vše vyvíjelo dobře, takže doufám, že se v Japonsku můžeme vrátit k stejné úrovni výkonu, jaký jsme předvedli v trénincích,“ uvedl závěrem Alvaro Bautista.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

15. září | Závod MotoGP v Aragonu u týmu Avintia Racing pojede Jordi Torres. Rabat se vrátí nejdříve v Thajsku.
10. září | Marinelli Snipers Team oficiálně potvrdil rozvázání smlouvy s Romanem Fenatim. Jedná se o reakci na včerejší incide… odkaz
10. září | Tři Italové se včera radovali: odkaz
9. září | Romano Fenati, který byl dnes vyloučen z GP San Marina za to, že během závodu zatahal za Manziho brzdu, byl dodateč… odkaz
9. září | Stefano Manzi obdržel penalizaci v podobě odsunu o 6 míst na roštu v příštím závodě. Jedná se o trest za to, že jez… odkaz

Harmonogram

GP Aragonie, MotorLand Aragon
Pátek 21. září
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 22. září
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 23. září    
Moto3 warm up   08:40–09:00
MotoGP warm up   09:10–09:30
Moto2 warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00