V minulém roce Španěl skočil druhý a závod vyhrál Simoncelli.
Závod čtvrtlitrové kubatury slibuje o nadcházejícím víkendu další skvělou podívanou. Tentokrát se pojede na španělské půdě a tak další očekávaný souboj mezi Alvarem Bautistou a Marcem Simoncellim bude vzhledem k domácímu prostředí jezdce Mapfre Aspar napínavým duelem s nezbytnou podporou španělského publika.
Vedoucí muž šampionátu Alvaro Bautista v Barceloně zvítězil v roce 2006, když ještě závodil v třídě do 125ccm a vítězství v katalánské Grand Prix bylo jedním z mnoha, které mu dopomohly k zisku mistrovského titulu. V minulém roce, ale Bautista skončil druhý, když ho v domácím prostředí dokázal porazit právě Marco Simoncelli.
Japonec Hiroshi Aoyama ze Scot Racing je snad jeden z mála jezdců, kteří se dokázali vypořádat se změnou značky motocyklu takovým způsobem, aby po pěti závodech sezony figuroval na druhém místě a to s minimální ztrátou na vedoucí pozici. Pro Aoyamu, který v Barceloně bydlí, je to tak trochu jako domácí závod, ale jeho statistika je trošku proti němu, protože ve čtvrtlitrech tam zatím nikdy nezískal umístění na stupních vítězů.
Marco Simoncelli z Metis Gilery je samozřejmě velmi motivován získat své další vítězství na okruhu v Barceloně. Momentálně je třetí, na Bautistu ztrácí dvaadvacet bodů a jedině maximální bodový zisk mu umožní vytvořit na svého španělského soupeře potřebný tlak.
Čtvrté místo patří Hectoru Barberovi z týmu Pepe World. V Barceloně vyhrál závod třídy do 125ccm v roce 2004 a určitě má v plánu si něco podobného zopakovat i letos. Určitě to není nemožné, protože nelítostné bitvy jezdce Metis Gilery s ostatními soupeři v čele odkrývají i pro ostatní možnost získat i to nejvyšší umístění.
Toho se naposledy podařilo využít Mattia Pasinimu, který závod v Itálii vyhrál a do Barcelony přijíždí nejen na pátém místě průběžného pořadí, ale také s potřebnou dávkou sebevědomí. Italský jezdec týmu Toth rovněž patří mezi prvních pět jezdců v mistrovství, který má na kontě vítězství v závodu. To jen dokazuje, jak je letošní šampionát čtvrtlitrů vyrovnaný a je opravdu velká škoda, že něco tak divácky zajímavého letos vidíme naposledy.
Velmi dobře si letos vede šestý Thomas Lüthi a je jen velká škoda nedokončeného závodu v Le Mans. Stejně dobře jsou na tom Italové Raffaele de Rosa a Roberto Locatelli na sedmém a osmém místě. Devátá příčka patří Hectoru Faubelovi a desátá druhému z GP Kataru Julesi Cluzelovi.
Českým zástupcům patří v mistrovství světa silničních motocyklů umístění v druhé desítce. Lukáš Pešek z Auto Kelly-ČP je s čtyřiadvaceti body na třináctém místě a v Itálii letos poprvé nebodoval. Karel Abraham z Cardion AB Motoracing nebodoval ve dvou závodech, nyní mu patří čtrnáct bodů a šestnáctá pozice.
Výsledek závodu Velké ceny Katalánska z 8. června 2008 - třída do 250ccm:
P. |
|
Jezdec |
Motocykl |
Celkový čas |
Km/h |
Ztráta |
1. |
|
Marco SIMONCELLI |
Gilera |
41'01.859 |
158.983 |
- |
2. |
|
Alvaro BAUTISTA |
Aprilia |
41'01.898 |
158.981 |
+ 0.039 |
3. |
|
Hector BARBERA |
Aprilia |
41'13.150 |
158.257 |
+ 11.291 |
4. |
|
Alex DEBON |
Aprilia |
41'23.232 |
157.615 |
+ 21.373 |
5. |
|
Thomas LUTHI |
Aprilia |
41'28.480 |
157.283 |
+ 26.621 |
6. |
|
Mattia PASINI |
Aprilia |
41'28.579 |
157.276 |
+ 26.720 |
7. |
|
Hiroshi AOYAMA |
KTM |
41'37.677 |
156.703 |
+ 35.818 |
8. |
|
Hector FAUBEL |
Aprilia |
41'38.180 |
156.672 |
+ 36.321 |
9. |
|
Julian SIMON |
KTM |
41'38.823 |
156.631 |
+ 36.964 |
10. |
|
Lukáš PEŠEK |
Aprilia |
41'43.096 |
156.364 |
+ 41.237 |
11. |
|
Ratthapark WILAIROT |
Honda |
41'54.250 |
155.670 |
+ 52.391 |
12. |
|
Yuki TAKAHASHI |
Honda |
41'58.515 |
155.407 |
+ 56.656 |
13. |
|
Alex BALDOLINI |
Aprilia |
42'01.141 |
155.245 |
+ 59.282 |
14. |
|
Manuel POGGIALI |
Gilera |
42'04.362 |
155.047 |
+ 1'02.503 |
15. |
|
Fabrizio LAI |
Gilera |
42'04.515 |
155.037 |
+ 1'02.656 |