250cc: Bautista se v posledním kole připravil o dvacet bodů

Španěl si myslí, že Aoyama měl technický problém a přibrzdil.
Klepněte pro větší obrázekSobotní závod čtvrtlitrové kubatury v holandské TT na dráze slavného závodního okruhu v Assenu nabídnul opět skvělou podívanou, když jezdci předvedli parádní souboje o body do světového šampionátu. Zejména pak dvojice na vedoucích příčkách jako Alvaro Bautista s Hiroshi Aoyamaou a Hector Barbera s Marcem Simoncellim.

Alvaro Bautista startoval z první pozice na startovním roštu, ale hned po prvních kolech začalo být jasné, že pokud chce zvítězit v sedmém podniku sezony, bude muset svést souboj s jezdcem Scot Racing Hiroshi Aoyamou.

V určitých sektorech dráhy byl Bautista viditelně rychlejší, ale Aoyama dokázal chytře udržel španělského soupeře za sebou a nakonec se jezdec Mapfre Aspar natolik ukvapil, že v nájezdu do jedné ze závěrečných zatáček narazil se svou Aprilii do zadní části Hondy Aoyamy, spadl a rázem byl bez bodu.

Díky tomu tak Alvaro Bautista přišel o vedení v šampionátu, ale to si bude chtít vzít zpátky už v příštím závodu Velké ceny Německa, který je na programu až po dvoutýdenní přestávce nižších kubatur světového šampionátu.

K výkonu v Holandsku Bautista řekl: „Mým plánem bylo v závěru předjet Aoyamu, protože jsem viděl, že ve finálním sektoru jsem rychlejší a můžu se tak o to pokusit. Myslím, že jsem to mohl dokázat, ale asi měl nějaký problém s motocyklem, který ho v šikaně přibrzdil. Nemohl jsem nic dělat a narazil do jeho zadní části motocyklu.“

„Škoda této nehody, protože jsme tak mohli získat minimálně dvacet bodů a tento incident nás tak připravil o vedení v šampionátu. Musíme se na to podívat ale z té lepší stránky. Jeli jsme dobrý závod a předvedli, že jsme rychlí. Výsledky se znovu dostaví pokud budeme pracovat stejně, jak do této chvíle,“ řekl závěrem Alvaro Bautista.
5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00