250cc: Bautista v Německu očekává výraznější výkon Hondy

Španělský jezdec Mapfre Aspar ztrácí na vedení třináct bodů.
Alvaro Bautista přišel o vedení v šampionátu po nešťastném manévru na Hiroshi Aoyamu v posledním kole sedmého závodu sezony v Assenu. Tehdy se snažil dostat před Japonce a závod vyhrát, ale narazil do zadní části jeho Hondy a nakonec z Nizozemí odjel bez jediného bodu.

Naštěstí pro jezdce Mapfre Aspar byl v té době jeho náskok v průběžném hodnocení celkem solidní a vzhledem k tomu, že v posledním kole nebodoval, ztrácí teď na japonského jezdce týmu Scot Racing třináct bodů.

Bautista si po závodu určitě vyslechnul svoje a vezme si z toho ponaučení, protože takovými chybami se může připravit o slibně rozjetou sezonu, nemluvě o tom, že měl velké štěstí a z této docela hrůzostrašné nehody vyvázl jen s potlučeným loktem.

„Musíme na to reagovat, ale nesmí to být bezhlavé,“ řekl před cestou do Německa Alvaro Bautista. „Třebaže jsme přišli o vedení v šampionátu, není tu důvod k panice, protože ztráta není tak velká a je důležité pokračovat stejně, jak tomu bylo do této chvíle a získávat tolik bodů, jak jen to je možné.“

Okruh v Sachsenringu patří mezi nejkratší a nejpomalejší v kalendáři mistrovství světa, ale charakter dráhy je pro jezdce a jejich motocykly také velmi technicky náročný a hodně záleží na tom, jak týmy svým jezdcům dokážou najít to správné nastavení.

„Aprilia možná není nejlepší na okruhu v Sachsenringu a Honda tam bude mít určitě mnohem efektivnější technický komplet, ale musíme velmi tvrdě zapracovat na nastavení, abychom si byli jisti, že jsme na nedělní závod připraveni,“ řekl Bautista a závěrem dodal: „Je to celkem klikatý okruh a je možná víc vhodnější pro motokáry než pro závody motocyklů.“


7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
1:46 | Pád Bulegy a Caneta: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00