Simoncelli už je na čtvrtém místě v průběžném hodnocení.
V čtvrtlitrové kubatuře mistrovství světa závodů silničních motocyklů je bodový zisk prvních dvou jezdců po čtyřech kolech sezony více jak vyrovnaný.
Do Itálie přijíždí v pozici vedoucího jezdce Alvaro Bautista z Mapfre Aspar, který si vedení zajistil čtvrtým místem v Le Mans, ale na druhého v pořadí Hiroshi Aoyamu z týmu Scot Racing má náskok v podobě jediného bodu.
Japonský jezdec Hirosho Aoyama si ve francouzské Grand Prix dojel pro osmé místo a to ho stálo vedení v šampionátu, ovšem na programu je teprve pátý podnik sezony a tedy vše otevřené. Japonec je ve velmi dobré formě a patří mezi favority.
Jediné, co momentálně tyto dva první jezdce rozlišuje jsou jejich výsledky z posledních závodů na italském okruhu. Bautista si v Mugellu dojel pro vítězství v roce 2007, loni získal v kvalifikaci první místo na startovním roštu, ale závod nedokončil. Aoyama byl loni v Mugellu osmý a v roce 2007 až jednadvacátý.
Bautista je spolu s Aoyamaou téměř o dvacet bodů před třetím v pořadí Hectorem Barberou z týmu Pepe World. Španěl má nyní osmačtyřicet bodů a sedm bodů je rozdíl, který ho dělí už od čtvrtého Marca Simoncelliho.
Pro Simoncelliho z Metis Gilery je závod v Itálii domácí Grand Prix a dá se tedy předpokládat, že tentokrát bude jeho motivace ještě mnohem vyšší, aby před domácím publikem zajel ten nejlepší možný výsledek a dal tak značce Gilera, která letos slaví své sté jubileum, vítězství v domácí Velké ceně.
Pátý v pořadí Raffaele De Rosa je možná po Julesi Cluzelovi dalším překvapením šampionátu. Letos jede poprvé na Hondě a rovněž poprvé v třídě do 250ccm a jednatřicet bodů ze čtyř závodů je slušný výsledek, i když rozdíl mezi ním a například třináctým Mike Di Megliem je pouhých deset bodů.
Českým jezdcům Lukáši Peškovi z Auto Kelly-ČP a Karlu Abrahamovi z Cardion AB Motoracing patří v průběžném pořadí šampionátu v pořadí dvanácté a sedmnácté místo a dělí je celkem třináct bodů.
Výsledek závodu Velké ceny Itálie z 1. června 2008 - třída do 250ccm
P. |
|
Jezdec |
Motocykl |
Celkový čas |
Km/h |
Ztráta |
1. |
|
Marco SIMONCELLI |
Gilera |
40'19.910 |
163.858 |
- |
2. |
|
Alex DEBON |
Aprilia |
40'20.409 |
163.824 |
+ 0.499 |
3. |
|
Thomas LUTHI |
Aprilia |
40'20.622 |
163.809 |
+ 0.712 |
4. |
|
Mika KALLIO |
KTM |
40'27.313 |
163.358 |
+ 7.403 |
5. |
|
Mattia PASINI |
Aprilia |
40'32.452 |
163.013 |
+ 12.542 |
6. |
|
Roberto LOCATELLI |
Gilera |
40'32.700 |
162.996 |
+ 12.790 |
7. |
|
Karel ABRAHAM |
Aprilia |
40'36.024 |
162.774 |
+ 16.114 |
8. |
|
Hiroshi AOYAMA |
KTM |
40'37.226 |
162.693 |
+ 17.316 |
9. |
|
Aleix ESPARGARO |
Aprilia |
40'39.552 |
162.538 |
+ 19.642 |
10. |
|
Ratthapark WILAIROT |
Honda |
40'39.614 |
162.534 |
+ 19.704 |
11. |
|
Julian SIMON |
KTM |
40'39.661 |
162.531 |
+ 19.751 |
12. |
|
Alex BALDOLINI |
Aprilia |
41'07.270 |
160.712 |
+ 47.360 |
13. |
|
Eugene LAVERTY |
Aprilia |
41'07.332 |
160.708 |
+ 47.422 |
14. |
|
Fabrizio LAI |
Gilera |
41'33.333 |
159.032 |
+ 1'13.423 |
15. |
|
Imre TOTH |
Aprilia |
41'45.801 |
158.241 |
+ 1'25.891 |