250cc: Bautistu s Aoyamu dělí před Itálií jeden jediný bod

Simoncelli už je na čtvrtém místě v průběžném hodnocení.

V čtvrtlitrové kubatuře mistrovství světa závodů silničních motocyklů je bodový zisk prvních dvou jezdců po čtyřech kolech sezony více jak vyrovnaný.

Do Itálie přijíždí v pozici vedoucího jezdce Alvaro Bautista z Mapfre Aspar, který si vedení zajistil čtvrtým místem v Le Mans, ale na druhého v pořadí Hiroshi Aoyamu z týmu Scot Racing má náskok v podobě jediného bodu.

Japonský jezdec Hirosho Aoyama si ve francouzské Grand Prix dojel pro osmé místo a to ho stálo vedení v šampionátu, ovšem na programu je teprve pátý podnik sezony a tedy vše otevřené. Japonec je ve velmi dobré formě a patří mezi favority.

Jediné, co momentálně tyto dva první jezdce rozlišuje jsou jejich výsledky z posledních závodů na italském okruhu. Bautista si v Mugellu dojel pro vítězství v roce 2007, loni získal v kvalifikaci první místo na startovním roštu, ale závod nedokončil. Aoyama byl loni v Mugellu osmý a v roce 2007 až jednadvacátý.

Bautista je spolu s Aoyamaou téměř o dvacet bodů před třetím v pořadí Hectorem Barberou z týmu Pepe World. Španěl má nyní osmačtyřicet bodů a sedm bodů je rozdíl, který ho dělí už od čtvrtého Marca Simoncelliho.

Pro Simoncelliho z Metis Gilery je závod v Itálii domácí Grand Prix a dá se tedy předpokládat, že tentokrát bude jeho motivace ještě mnohem vyšší, aby před domácím publikem zajel ten nejlepší možný výsledek a dal tak značce Gilera, která letos slaví své sté jubileum, vítězství v domácí Velké ceně.

Pátý v pořadí Raffaele De Rosa je možná po Julesi Cluzelovi dalším překvapením šampionátu. Letos jede poprvé na Hondě a rovněž poprvé v třídě do 250ccm a jednatřicet bodů ze čtyř závodů je slušný výsledek, i když rozdíl mezi ním a například třináctým Mike Di Megliem je pouhých deset bodů.

Českým jezdcům Lukáši Peškovi z Auto Kelly-ČP a Karlu Abrahamovi z Cardion AB Motoracing patří v průběžném pořadí šampionátu v pořadí dvanácté a sedmnácté místo a dělí je celkem třináct bodů.

Výsledek závodu Velké ceny Itálie z 1. června 2008 - třída do 250ccm

P.   Jezdec Motocykl Celkový čas Km/h Ztráta
1. Marco SIMONCELLI Gilera 40'19.910 163.858 -
2. Alex DEBON Aprilia 40'20.409 163.824 + 0.499
3. Thomas LUTHI Aprilia 40'20.622 163.809 + 0.712
4. Mika KALLIO KTM 40'27.313 163.358 + 7.403
5. Mattia PASINI Aprilia 40'32.452 163.013 + 12.542
6. Roberto LOCATELLI Gilera 40'32.700 162.996 + 12.790
7. Karel ABRAHAM Aprilia 40'36.024 162.774 + 16.114
8. Hiroshi AOYAMA KTM 40'37.226 162.693 + 17.316
9. Aleix ESPARGARO Aprilia 40'39.552 162.538 + 19.642
10. Ratthapark WILAIROT Honda 40'39.614 162.534 + 19.704
11. Julian SIMON KTM 40'39.661 162.531 + 19.751
12. Alex BALDOLINI Aprilia 41'07.270 160.712 + 47.360
13. Eugene LAVERTY Aprilia 41'07.332 160.708 + 47.422
14. Fabrizio LAI Gilera 41'33.333 159.032 + 1'13.423
15. Imre TOTH Aprilia 41'45.801 158.241 + 1'25.891

Doporučujeme

Články odjinud