250cc: Další napínavou bitvu čtvrtlitrů uvidíme v Le Mans

V pozici vedoucího jezdce přijíždí do Francie Hiroshi Aoyama.

Klepněte pro větší obrázekČtvrtý podnik mistrovství světa silničních motocyklů do 250ccm slibuje na závodním okruhu ve francouzském Le Mans další napínavou podívanou. V posledních třech závodech zvítězil pokaždé jiný závodník. V Kataru to byl Hector Barbera, v Japonsku Alvaro Bautista a ve španělském Jerezu Hiroshi Aoyama, který zároveň do Francie přijíždí v pozici vedoucího jezdce.

Japonský závodník týmu Scot Racing na jihu Španělska předvedl, že přechod z KTM na značku Honda mu v žádném případě problémy nedělá a na brzdách byl nepřekonatelný. Le Mans je okruhem s mnoha místy intenzivního brždění a tak má Japonec šanci svůj poslední úspěch zopakovat. Nyní má na kontě osmapadesát bodů a od druhého Alvara Bautisty ho dělí čtyři body.

Jezdec Mapfre Aspar týmu Alvaro Bautista sice ve své domácí Velké ceně nezvítězil, ale dvacet bodů za druhé místo mu dává velkou naději atakovat už ve Francii vedoucí pozici Aoyamy.

Jedenáct bodů dělí vítěze katarského zahajovacího závodu sezony Hectora Barberu od jeho krajana Bautisty. Pouhých pět bodů z Japonska a naposledy třináct bodů po prohrané bitvě o třetí místo se Simoncellim v Jerezu zvyšuje o něco ztrátu jezdce týmu Pepe World na vedení v šampionátu.

Čtvrté místo patří s devětadvaceti body jezdci Emmi-Caffe Latte Thomasi Lüthimu. Velmi dobrý začátek sezony v podání švýcarského závodníka, jenž si v Jerezu dojel pro páté místo, což je zatím jeho nejlepší výsledek po třech kolech mistrovství.

Páté místo patří Julesi Cluzelovi z Matteoni Racing, jenž po skvělém úvodním výsledku v Kataru, kde se postavil na stupně vítězů hned vedle vítězného Barbery v Japonsku vůbec nebodoval a z Jerezu si přivezl osm bodů. Velká cena Francie je jeho domácím podnikem a dá se tedy předpokládat, že výsledek z Kataru bude chtít zopakovat také na domácí půdě.

Úřadující mistr světa Marco Simoncelli letos bodoval jen jednou. V Jerezu si do slova a do písmene vybojoval v souboji s Bautistou třetí pozici, první stupně vítězů a prvních šestnáct bodů v mistrovství. V Le Mans ho čeká náročný úkol, protože musí dojet pokud možno lépe než první tři jezdci v průběžném hodnocení.

Lukáš Pešek z Auto Kelly-ČP je na jedenáctém místě s patnácti body a dokázal letos bodovat v každém kole šampionátu. Karel Abraham z Cardion AB Motoracing je sedmnáctý a body si přivezl jen z Japonska, když se v Motegi umístil na devátém místě.

Výsledek Velké ceny Francie z 18. května 2008 - třída do 250ccm:

P.   Jezdec                         Tým                           Celkový čas Km/h Ztráta        
1. Klepněte pro větší obrázek Alex DEBON Lotus Aprilia 47'27.406 137.569 -
2. Klepněte pro větší obrázek Marco SIMONCELLI Metis Gilera 47'32.222 137.337 + 4.816
3. Klepněte pro větší obrázek Mattia PASINI Polaris World 47'32.404 137.328 + 4.998
4. Klepněte pro větší obrázek Yuki TAKAHASHI JiR Team Scot 250 47'33.176 137.291 + 5.770
5. Klepněte pro větší obrázek Mika KALLIO Red Bull KTM 250 47'33.603 137.270 + 6.197
6. Klepněte pro větší obrázek Manuel POGGIALI Campetella Racing 47'33.880 137.257 + 6.474
7. Klepněte pro větší obrázek Hiroshi AOYAMA Red Bull KTM 250 47'42.315 136.852 + 14.909
8. Klepněte pro větší obrázek Julian SIMON Repsol KTM 250cc 47'44.932 136.727 + 17.526
9. Klepněte pro větší obrázek Aleix ESPARGARO Lotus Aprilia 48'00.331 135.996 + 32.925
10. Klepněte pro větší obrázek Hector FAUBEL Mapfre Aspar Team 48'04.125 135.817 + 36.719
11. Klepněte pro větší obrázek Thomas LUTHI Emmi - Caffe Latte 48'16.374 135.243 + 48.968
12. Klepněte pro větší obrázek Hector BARBERA Team Toth Aprilia 48'24.243 134.877 + 56.837
13. Klepněte pro větší obrázek Roberto LOCATELLI Metis Gilera 48'25.233 134.831 + 57.827
14. Klepněte pro větší obrázek Alvaro BAUTISTA Mapfre Aspar Team 48'32.813 134.480 + 1'05.407
15. Klepněte pro větší obrázek Ratthapark WILAIROT Thai Honda PTT SAG 48'51.742 133.612 + 1'24.336
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00