V pozici vedoucího jezdce přijíždí do Francie Hiroshi Aoyama.
Čtvrtý podnik mistrovství světa silničních motocyklů do 250ccm slibuje na závodním okruhu ve francouzském Le Mans další napínavou podívanou. V posledních třech závodech zvítězil pokaždé jiný závodník. V Kataru to byl Hector Barbera, v Japonsku Alvaro Bautista a ve španělském Jerezu Hiroshi Aoyama, který zároveň do Francie přijíždí v pozici vedoucího jezdce.
Japonský závodník týmu Scot Racing na jihu Španělska předvedl, že přechod z KTM na značku Honda mu v žádném případě problémy nedělá a na brzdách byl nepřekonatelný. Le Mans je okruhem s mnoha místy intenzivního brždění a tak má Japonec šanci svůj poslední úspěch zopakovat. Nyní má na kontě osmapadesát bodů a od druhého Alvara Bautisty ho dělí čtyři body.
Jezdec Mapfre Aspar týmu Alvaro Bautista sice ve své domácí Velké ceně nezvítězil, ale dvacet bodů za druhé místo mu dává velkou naději atakovat už ve Francii vedoucí pozici Aoyamy.
Jedenáct bodů dělí vítěze katarského zahajovacího závodu sezony Hectora Barberu od jeho krajana Bautisty. Pouhých pět bodů z Japonska a naposledy třináct bodů po prohrané bitvě o třetí místo se Simoncellim v Jerezu zvyšuje o něco ztrátu jezdce týmu Pepe World na vedení v šampionátu.
Čtvrté místo patří s devětadvaceti body jezdci Emmi-Caffe Latte Thomasi Lüthimu. Velmi dobrý začátek sezony v podání švýcarského závodníka, jenž si v Jerezu dojel pro páté místo, což je zatím jeho nejlepší výsledek po třech kolech mistrovství.
Páté místo patří Julesi Cluzelovi z Matteoni Racing, jenž po skvělém úvodním výsledku v Kataru, kde se postavil na stupně vítězů hned vedle vítězného Barbery v Japonsku vůbec nebodoval a z Jerezu si přivezl osm bodů. Velká cena Francie je jeho domácím podnikem a dá se tedy předpokládat, že výsledek z Kataru bude chtít zopakovat také na domácí půdě.
Úřadující mistr světa Marco Simoncelli letos bodoval jen jednou. V Jerezu si do slova a do písmene vybojoval v souboji s Bautistou třetí pozici, první stupně vítězů a prvních šestnáct bodů v mistrovství. V Le Mans ho čeká náročný úkol, protože musí dojet pokud možno lépe než první tři jezdci v průběžném hodnocení.
Lukáš Pešek z Auto Kelly-ČP je na jedenáctém místě s patnácti body a dokázal letos bodovat v každém kole šampionátu. Karel Abraham z Cardion AB Motoracing je sedmnáctý a body si přivezl jen z Japonska, když se v Motegi umístil na devátém místě.
Výsledek Velké ceny Francie z 18. května 2008 - třída do 250ccm:
P. |
|
Jezdec |
Tým |
Celkový čas |
Km/h |
Ztráta |
1. |
|
Alex DEBON |
Lotus Aprilia |
47'27.406 |
137.569 |
- |
2. |
|
Marco SIMONCELLI |
Metis Gilera |
47'32.222 |
137.337 |
+ 4.816 |
3. |
|
Mattia PASINI |
Polaris World |
47'32.404 |
137.328 |
+ 4.998 |
4. |
|
Yuki TAKAHASHI |
JiR Team Scot 250 |
47'33.176 |
137.291 |
+ 5.770 |
5. |
|
Mika KALLIO |
Red Bull KTM 250 |
47'33.603 |
137.270 |
+ 6.197 |
6. |
|
Manuel POGGIALI |
Campetella Racing |
47'33.880 |
137.257 |
+ 6.474 |
7. |
|
Hiroshi AOYAMA |
Red Bull KTM 250 |
47'42.315 |
136.852 |
+ 14.909 |
8. |
|
Julian SIMON |
Repsol KTM 250cc |
47'44.932 |
136.727 |
+ 17.526 |
9. |
|
Aleix ESPARGARO |
Lotus Aprilia |
48'00.331 |
135.996 |
+ 32.925 |
10. |
|
Hector FAUBEL |
Mapfre Aspar Team |
48'04.125 |
135.817 |
+ 36.719 |
11. |
|
Thomas LUTHI |
Emmi - Caffe Latte |
48'16.374 |
135.243 |
+ 48.968 |
12. |
|
Hector BARBERA |
Team Toth Aprilia |
48'24.243 |
134.877 |
+ 56.837 |
13. |
|
Roberto LOCATELLI |
Metis Gilera |
48'25.233 |
134.831 |
+ 57.827 |
14. |
|
Alvaro BAUTISTA |
Mapfre Aspar Team |
48'32.813 |
134.480 |
+ 1'05.407 |
15. |
|
Ratthapark WILAIROT |
Thai Honda PTT SAG |
48'51.742 |
133.612 |
+ 1'24.336 |