Aoyamaovi stačí jedenácté místo, aby se stal mistrem světa.
Velká cena Valencie na okruhu Ricardo Torma ve Španělsku bude místem posledního závodu motocyklů čtvrtlitrové kubatury a právě v této třídě zatím není rozhodnuto o tom, kdo si převezme ten vůbec poslední mistrovský titul. Kandidáti jsou dva, ale jen jeden může zvítězit.
S jednadvacetibodovým náskokem přijede do Valencie vedoucí muž šampionátu Hiroshi Aoyma. Proto, aby si vedení udržel a stal se světovým šampionem musí v závodu dojet nejhůř na jedenáctém místě a to by neměl být pro jezdce Scot Hondy problém, pokud se nestane něco nepředvídatelného. V Malajsii předvedl, že v žádném případě poslední závody Grand Prix nedojíždí a na dráze v Sepangu si to pořádně rozdal s obhájcem titulu Marcem Simoncellim. Jejich těsné souboje patří určitě mezi ty nejlepší co jsme letos mohli vidět a díky vítězství v závodu si japonský závodník připravil velmi dobrou výchozí pozici pro poslední podnik sezony.
Druhému Marcu Simoncellimu nelze v žádném případě upřít bojovnost. Těsně před začátkem sezony se zranil a musel podstoupit operaci ruky. Léčba zranění si vyžádala nějaký čas, Ital ve dvou úvodních podnicích nezískal jediný bod a jeho chvíle nadešla až v Jerezu, kde se letos poprvé postavil na stupně vítězů. Poté se na stupních vítězů umisťoval stabilně a co hlavně, závody vyhrával a postupně získával ztracené pozice zpátky, jenže další nula bodů z Katalánska a San Marina jeho obhajobě zasadila poslední ránu. Drobné zaváhání v Malajsii, kde se umístil nakonec až třetí pro něho znamená ztrátu, kterou jen stěží dokáže v jediném závodu vymazat. Vše se ale rozhodne až po průjezdu cílem posledního závodu ve Valencii, protože šance na obhajobu tu v případě jezdce Metis Gilery stále je.
Třetí příčka patří Hectoru Barberovi, který si Malajsii vybojoval druhé místo a díky tomu je jeho ztráta na Simoncelliho sedmnáct bodů. Na okruhu v Sepangu si počkal jak dopadne souboj mezi Aoyamou a Simoncellim a v poslední chvíli zaútočil. Ve Valencii se může klidně stát, že Ital z Metis Gilery přežene svou snahu závod vyhrát a Barbera může nakonec oslavit druhé místo v posledním šampionátu čtvrtlitrů.
Neuvěřitelně smolný závěr sezony prožívá Alvaro Bautista. Ještě nedávno bojoval o titul a nyní je čtvrtý s šestnáctibodovou ztrátou na třetího Barberu. Takto si své finále u týmu Aspar určitě nepředstavoval, protože spadnout ve dvou z posledních tří Grand Prix by se jezdci jeho kvalit stávat nemělo. Nicméně závod ve Valencii se jede na jeho domácí půdě stejně jako týmu Mapfre Aspar a dřív než odejde do MotoGP se bude v neděli hodně snažit, aby se rozloučil pohledem ze stupňů vítězů. Navíc pokud Barbera udělá nějakou chybu, může se vrátit na celkovou třetí příčku a to si nyní přeje asi ze všeho nejvíc.
Mattia Pasini už má ohledně své budoucnosti jasno, protože bude jezdcem motocyklu Moto2 u týmu JiR. Do posledního závodu čtvrtlitrů může vložit maximum a dobrým výsledkem tak poděkovat za to, že po problémech jeho týmu Toth dostal příležitost letošní sezonu dokončit.
Bodový rozdíl mezi jezdci od šestého místa po desáté je víc jak vyrovnaný. Šestý Thomas Lüthi (Emmi-Caffe Latte) má sto sedm bodů, sedmý Raffaele de Rosa (Scot Honda) sto šest, osmý Mike Di Meglio (Mapfre Aspar) má spolu s devátým Hectorem Faubelem (Honda SAG) shodně po sto pěti bodech a konečně desátý Alex Debon (Aeropuerto-Castello-Blusens) má bodů sto jedna. Pro všechny je závod ve Valencii životně důležitým vzhledem k jejich konečnému postavení v letošním šampionátu čtvrtlitrové kubatury.
Čeští jezdci Lukáš Pešek a Karel Abraham jsou v druhé desítce průběžného hodnocení šampionátu. Peškovi z Auto Kelly-ČP patří čtrnáctá příčka se sedmdesáti body a Abrahamovi z Cardion AB Motoracing patnáctá. Oba Čechy dělí šest bodů a stejně tak pro ně bude závod ve Valencii důležitý v jejich celkovém postavení.
V roce 2008 se Lukáš Pešek umístil na konečném patnáctém místě a Karel Abraham se ztrátou tří bodů šestnáctý. Pokud si ve Valencii bodově polepší a posunou se v konečném hodnocení, bude pro ně letošní sezona znamenat zlepšení.
Výsledek závodu Velké ceny Valencie z roku 2008 - třída 250ccm
P. |
|
Jezdec |
Motocykl |
Celkový čas |
Km/h |
Ztráta |
1. |
|
Marco SIMONCELLI |
Gilera |
43'29.003 |
149.208 |
- |
2. |
|
Yuki TAKAHASHI |
Honda |
43'34.167 |
148.913 |
+ 5.164 |
3. |
|
Alvaro BAUTISTA |
Aprilia |
43'37.651 |
148.715 |
+ 8.648 |
4. |
|
Roberto LOCATELLI |
Gilera |
43'44.608 |
148.321 |
+ 15.605 |
5. |
|
Hiroshi AOYAMA |
KTM |
43'49.994 |
148.017 |
+ 20.991 |
6. |
|
Hector FAUBEL |
Aprilia |
43'51.215 |
147.949 |
+ 22.212 |
7. |
|
Aleix ESPARGARO |
Aprilia |
43'52.202 |
147.893 |
+ 23.199 |
8. |
|
Ratthapark WILAIROT |
Honda |
43'52.324 |
147.886 |
+ 23.321 |
9. |
|
Mattia PASINI |
Aprilia |
44'06.427 |
147.098 |
+ 37.424 |
10. |
|
Thomas LUTHI |
Aprilia |
44'07.890 |
147.017 |
+ 38.887 |
11. |
|
Mika KALLIO |
KTM |
44'13.068 |
146.730 |
+ 44.065 |
12. |
|
Alex BALDOLINI |
Aprilia |
44'40.002 |
145.255 |
+ 1'10.999 |
13. |
|
Imre TOTH |
Aprilia |
45'00.953 |
144.129 |
+ 1'31.950 |
14. |
|
Daniel ARCAS |
Aprilia |
45'08.113 |
143.748 |
+ 1'39.110 |
15. |
|
Simone GROTZKYJ |
Gilera |
45'10.212 |
143.636 |
+ 1'41.209 |