250cc: Hiroshi Aoyama mohl v Katalánsku bojovat o vítězství

Problém s přehřátým motorem mu tuto příležitost překazil.
Klepněte pro větší obrázekTřebaže Hiroshi Aoyama závod Velké ceny Katalánska nevyhrál, přesto se stal jeho velkou hvězdou, když musel nejprve pro technický problém vzdát souboj o čtvrté místo se Švýcarem Lüthim, aby nakonec zmobilizoval veškeré síly k tomu se do závodu znovu zapojit a získat v jeho závěru skvělé druhé místo a dvacet bodů pro sebe a svůj tým Scot Racing.

„Jsem šťastný a naštvaný zároveň,“ řekl po skončení Velké ceny Katalánska Hiroshi Aoyama. „Moje rychlost v posledním kole byla natolik dobrá, že nebýt toho selhání, tak jsem klidně mohl bojovat o první místo.“

„Z šesté pozice na roštu jsem dobře odstartoval a už po několika zatáčkách jel druhý. Snažil jsem se zůstat s chlapy vpředu, ale pak přišel ten problém, který pro mě znamenal ztrátu hned několik pozic,“ řekl Aoyama, který měl v paddocku několik svých přátel z Barcelony, kteří byli jedním z důvodů, proč tolik chtěl v tomto závodu získat dobrý výsledek.

K problému, o kterém hovořil Hiroshi Aoyama více prozradil technický ředitel Scot Racingu Emanuele Ventura: „Aoyama měl problém s nadměrným přehříváním motoru. Okamžitě se mu podařilo najít správné řešení tohoto problému a na okamžik nechal proudit čerstvý vzduch, aby mu motor ochladil.“

Za takových teplot, jaké panovaly v den závodu na okruhu v Montmelo je právě dost nebezpečné jet delší dobu těsně za jezdcem před vámi, protože jeho výfukové plyny naopak teplotu ještě zvýší a motocykl jedoucí v těsném závěsu může mít velký problém s chlazením. To byl také důvod zpomalení Aoyamy, který jel v těsném závěsu za Thomasem Lüthim.

Japonský jezdec však neztratil hlavu a s problémem se dokázal rychle vypořádat. Nakonec Aoyama bojoval o nejvyšší příčky. Japonský jezdec letos přišel do Scot Racingu po zkušenostech u KTM a s Hondou si okamžitě rozuměl. Japonec je určitě jedním z favoritů v boji o titul, protože jak už jsme letos mnohokrát viděli, stát se může opravdu cokoliv.


Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
22. října | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
22. října | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00