250cc: Hiroshi Aoyama mohl v Katalánsku bojovat o vítězství

Problém s přehřátým motorem mu tuto příležitost překazil.
Klepněte pro větší obrázekTřebaže Hiroshi Aoyama závod Velké ceny Katalánska nevyhrál, přesto se stal jeho velkou hvězdou, když musel nejprve pro technický problém vzdát souboj o čtvrté místo se Švýcarem Lüthim, aby nakonec zmobilizoval veškeré síly k tomu se do závodu znovu zapojit a získat v jeho závěru skvělé druhé místo a dvacet bodů pro sebe a svůj tým Scot Racing.

„Jsem šťastný a naštvaný zároveň,“ řekl po skončení Velké ceny Katalánska Hiroshi Aoyama. „Moje rychlost v posledním kole byla natolik dobrá, že nebýt toho selhání, tak jsem klidně mohl bojovat o první místo.“

„Z šesté pozice na roštu jsem dobře odstartoval a už po několika zatáčkách jel druhý. Snažil jsem se zůstat s chlapy vpředu, ale pak přišel ten problém, který pro mě znamenal ztrátu hned několik pozic,“ řekl Aoyama, který měl v paddocku několik svých přátel z Barcelony, kteří byli jedním z důvodů, proč tolik chtěl v tomto závodu získat dobrý výsledek.

K problému, o kterém hovořil Hiroshi Aoyama více prozradil technický ředitel Scot Racingu Emanuele Ventura: „Aoyama měl problém s nadměrným přehříváním motoru. Okamžitě se mu podařilo najít správné řešení tohoto problému a na okamžik nechal proudit čerstvý vzduch, aby mu motor ochladil.“

Za takových teplot, jaké panovaly v den závodu na okruhu v Montmelo je právě dost nebezpečné jet delší dobu těsně za jezdcem před vámi, protože jeho výfukové plyny naopak teplotu ještě zvýší a motocykl jedoucí v těsném závěsu může mít velký problém s chlazením. To byl také důvod zpomalení Aoyamy, který jel v těsném závěsu za Thomasem Lüthim.

Japonský jezdec však neztratil hlavu a s problémem se dokázal rychle vypořádat. Nakonec Aoyama bojoval o nejvyšší příčky. Japonský jezdec letos přišel do Scot Racingu po zkušenostech u KTM a s Hondou si okamžitě rozuměl. Japonec je určitě jedním z favoritů v boji o titul, protože jak už jsme letos mnohokrát viděli, stát se může opravdu cokoliv.


Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

13. srpna | Mattia Pasini dnes slaví 33 let.
12. srpna | Randy de Puniet nahradí Kallia v roli testovacího jezdce KTM. Finovo zranění kolene vyžaduje dlouhou léčbu.
12. srpna | Thomas Lüthi pojede příští rok v Moto2 u týmu Intact GP. odkaz
12. srpna | Jaume Masiá je nešťastný, že mu to nevyšlo na podium: odkaz
11. srpna | Přerušení nebylo dlouhé. Dráha už je po Mariniho nehodě vyčištěná. Jezdec je v pořádku.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 24. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 25. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 26. srpna    
Moto3 warm up   10:00–10:20
MotoGP warm up   10:30–10:50
Moto2 warm up   11:00–11:20
Moto3 závod   12:20
MotoGP závod   14:00
Moto2 závod   15:30