250cc: Hiroshi Aoyama přijíždí do Brna v pozici vedoucího jezdce

Lukáš Pešek je třináctý a Karel Abraham patnáctý.

Po krátké letní přestávce následuje již tradičně Velká cena České republiky na závodním okruhu v Brně. Čtvrtlitrová kubatura bude z pohledu českého fanouška zajímavá v tom, že v ní máme zastoupení v podobě dvou jezdců Lukáše Peška z Auto Kelly-ČP a Karla Abrahama z Cardion AB Motoracing. Českým jezdcům patří po devíti závodech sezony v pořadí třináctá a patnáctá pozice v průběžném hodnocení šampionátu a před fanoušky na svazích Masarykova okruhu budou samozřejmě bojovat o co nejlepší umístění v domácím závodě.

V případě Lukáše Peška je jeho nejlepším umístěním sezony sedmé místo z Japonska a Francie. Karel Abraham si naopak nejlépe poradil se závodem v holandském Assenu, kde získal rovněž devět bodů za sedmé místo. V kopcovitém terénu brněnského okruhu může mít jeho tovární Aprílie určitou výkonovou převahu, takže se můžeme těšit jak si s podmínkami na trati oba čeští borci během víkendové Grand Prix poradí.

V pozici prvního muže v tabulce průběžného hodnocení čtvrtlitrové kubatury přijíždí do Brna japonský závodník týmu Scot Racing Hiroshi Aoyama. Poslední závod v britském Donington Parku vyhrál přesvědčivým způsobem a je velkým favoritem nejen na vítězství v závodu desátého podniku světového šampionátu, ale také na vítězství v celkovém hodnocení poslední sezony čtvrtlitrů. Honda připravila pro svého jezdce nezvykle hned několik zlepšení jeho stroje a je více než jasné, že si v Japonsku přejí, aby jejich motocykl řízený japonským jezdcem získal poslední titul třídy 250ccm.

Alvaro Bautista z Mapfre Aspar je nyní na druhém místě a na Aoyamu ztrácí patnáct bodů. Španěl je tak v pozici největšího soupeře japonského jezdce a i on se bude v posledních sedmi závodech snažit získat maximum bodů k tomu, aby mu v závěru sezony zajistily mistrovský titul, což by bylo vzhledem k jeho přestupu do MotoGP určitě příjemným rozloučením s čtvrtlitrovou kubaturou. Bautista získal od pádu v Assenu v posledních dvou závodech umístění na stupních vítězů a o stejný výsledek se musí pokusit také na okruhu v Brně, kde už jednou závod vyhrál, když v roce 2006 získal v třídě do 125ccm titul mistra světa.

Třetí místo patří úřadujícímu mistru světa Marco Simoncellimu z Metis Gilery. V minulém roce skončil v Brně na třetím místě, ale letos je v trochu jiné situaci, protože na vedoucí pozici ztrácí čtyřiačtyřicet bodů a vzhledem k formě obou jezdců před ním je v této fázi šampionátu hodně těžké uvažovat o jeho obhajobě titulu. Ital v každém ze závodů jede na maximum, ale ve třech podnicích Grand Prix nebodoval a tyto body mu budou v závěru sezony zcela určitě chybět. Simoncelli je stejně jako Bautista jezdcem, kterého uvidíme v příštím roce na závodním prototypu MotoGP a určitě i pro něho bude důležité se rozloučit s týmem nejlepším možným výsledkem v celkovém hodnocení.

Jezdec týmu Pepe World Hector Barbera je před závodem v České republice na čtvrtém místě a spolu s Hiroshi Aoyamou a Raffaele De Rosou je jezdcem, který v posledních devíti závodech dokázal pokaždé bodovat. Na třetí místo Simoncelliho ztrácí jeden jediný bod a rovněž uzavírá skupinu čtyř jezdců, kteří se dostali v této fázi šampionátu přes hranici sta bodů.

Pátý Mattia Pasini z týmu Toth má totiž osmdesát bodů, ale v britské Grand Prix Ital předvedl perfektní výkon, když po pádu svůj motocykl dostal zpátky na trať a dojel si pro třetí místo.

Vítěz loňské Velké ceny České republiky Alex Debon z týmu Aeropuerto-Castello-Blusens je na šestém místě a letos je jeho nejlepším výsledkem druhé místo z německého Sachsenringu.

Sedmé místo patří Švýcarovi Thomasi Lüthimu z Emmi-Caffe Latte z nejlepším výsledkem z Itálie, kde dojel čtvrtý. Osmý je Raffaele De Rosa, týmový kolega vedoucího Hiroshi Aoyamy ze Scot Racingu, devátý Hector Faubel z Honda SAG a první desítku uzavírá Ital Roberto Locatelli se zatím jedním umístěním na stupních vítězů, když dokázal ve Velké ceně Francie obsadit třetí příčku.

Výsledek závodu GP České republiky ze 17. srpna 2008 - třída do 250ccm:

P.   Jezdec Motocykl Celkový čas Km/h Ztráta
1. Klepněte pro větší obrázek Alex DEBON Aprilia 41'08.168 157.613 -
2. Klepněte pro větší obrázek Alvaro BAUTISTA Aprilia 41'08.448 157.595 + 0.280
3. Klepněte pro větší obrázek Marco SIMONCELLI Gilera 41'08.493 157.592 + 0.325
4. Klepněte pro větší obrázek Hector BARBERA Aprilia 41'08.995 157.560 + 0.827
5. Klepněte pro větší obrázek Mika KALLIO KTM 41'09.417 157.533 + 1.249
6. Klepněte pro větší obrázek Yuki TAKAHASHI Honda 41'21.881 156.742 + 13.713
7. Klepněte pro větší obrázek Mattia PASINI Aprilia 41'21.994 156.735 + 13.826
8. Klepněte pro větší obrázek Hector FAUBEL Aprilia 41'24.194 156.596 + 16.026
9. Klepněte pro větší obrázek Roberto LOCATELLI Gilera 41'27.252 156.403 + 19.084
10. Klepněte pro větší obrázek Aleix ESPARGARO Aprilia 41'28.860 156.302 + 20.692
11. Klepněte pro větší obrázek Ratthapark WILAIROT Honda 41'37.663 155.751 + 29.495
12. Klepněte pro větší obrázek Julian SIMON KTM 41'37.940 155.734 + 29.772
13. Klepněte pro větší obrázek Hiroshi AOYAMA KTM 41'40.112 155.599 + 31.944
14. Klepněte pro větší obrázek Lukáš PEŠEK Aprilia 41'44.482 155.327 + 36.314
15. Klepněte pro větší obrázek Alex BALDOLINI Aprilia 41'51.919 154.868 + 43.751
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
1:46 | Pád Bulegy a Caneta: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00