250cc: Lukáš Pešek hovořil o prvních testech v Jerezu

Další test má český jezdec v polovině března v Portugalsku.

Po příletu do Jerezu v neděli večer, čekalo na Lukáše nemilé překvapení ve formě vykradeného zavazadla. Neznámý pachatel odcizil také závodní kombinézu, helmu, rukavice a jednu botu, a tak jsme podnikli vše proto, abychom zachránili alespoň část z prvního testovacího dne. To se nakonec podařilo a náhradní výbava byla na okruhu v pondělí ve čtrnáct hodin a Lukáš tak mohl alespoň půl dne testovat.

První den to bylo spíše o zvykání si po třech měsících na motocykl a vše související. Druhý den jsme pak vyzkoušeli různá nastavení, až jsme v jeho závěru našli vyhovující.

Dnes jel Lukáš již od prvních kol v dobrém tempu a dosaženými časy se stále pohyboval v první pětici z devíti závodníků třídy 250, kteří v Jerezu testovali (ze špičky chyběli jen Simoncelli, Barbera a Pasini). Své maximum zajel ve pětadvacátém kole a činilo 1:44,705 sekundy. Při dalším vyjetí z boxů však Lukáš po podklouznutí předního kola ve třetím úseku trati upadl. Jednalo se o pád ve velké rychlosti, po kterém byl motocykl poničen natolik, že bychom už do konce testu nestihli opravu, a tak jsme test ukončili. Náš pilot naštěstí vyvázl jen s odřenou rukou.

V dalším průběhu se před Lukáše dostali ještě Talmacsi a Wilairot, lze ale říci, že dle dosahovaných mezičasů bylo v Lukášových silách minimálně čas o 0,3 vteřiny rychlejší, než jeho maximum. Nakonec Lukáš obsadil v testu sedmé místo, se ztrátou 1,2 vteřiny na nejrychlejšího Bautistu a 0,45 sekundy na třetího Aoyamu.

Celkově hodnotíme testy i přes zmiňované problémy pozitivně, podařilo se otestovat několik nastavení motocyklu, Lukáš je ve velmi dobré kondici a všechny jeho dosažené časy zajel sám, bez pomoci rychlejšího závodníka. Další testy nás čekají v polovině března v portugalském Estorilu.

Lukáš Pešek (Auto Kelly-ČP) nejrychlejší čas na kolo: 1:44,705s


Lukáši, jak hodnotíš první letošní testy?

Lukáš Pešek: „Celkově je hodnotím pozitivně, neměl jsem žádný problém s kondicí, jako v loňském roce a kolo od kola byl můj pocit na motocyklu lepší. První den jsem si zpočátku nemohl po třech měsících zvyknout na rychlost motocyklu a připadalo mi vše až neskutečně rychlé. Naopak poslední den už jsem vše velmi dobře kontroloval a naopak jsem si uvědomoval, když jsem byl pomalý. Těší mě, že jsem všechny časy dosáhl sám, bez pomoci rychlejších závodníků. S maximem jsem celkem spokojený, je to jen o 0,5 vteřiny horší čas než v kvalifikaci na loňský závod, ovšem za nesrovnatelných podmínek. Škoda jen, že přišel pád a nemohl jsem se ještě pokusit o zrychlení, které by pravděpodobně bylo možné.“

Co způsobilo tvůj pád?

LP: „Snažil jsem se zrychlit, ale podklouzlo mi přední kolo a už jsem to neustál. Bylo to v docela velké rychlosti a jsem rád, že se mi nic nestalo. Motorka však byla poškozená hodně, a tak jsme museli skončit.“

Vyzkoušeli jste různá nastavení, našli jste pro Jerez to optimální?

LP: „Určitě jsme toho otestovali hodně, což je dobře a nakonec jsme našli celkem dobré nastavení, které jsme dnes ještě vylepšovali. Myslím, že nám ta práce přinese ovoce nejen v Jerezu, ale i při jiných závodech.“

Jaký tě teď čeká program?

LP: „Po návratu budu dál pokračovat ve fyzické přípravě, kde se mi teď potvrdilo, že jde vše správným směrem a motivuje mě to tak do další práce. Budu pokračovat i v motokrosovém tréninku, abych často seděl na motocyklu. V polovině března mě pak čekají testy v Estorilu a pak už bude vše pokračovat v rychlém sledu, IRTA testy v Jerezu, IRTA testy v Dauhá, na které tam navazuje 12. dubna první Grand Prix.“

Daniel M. Epp:

„Na Lukášovi bylo znát, že se zimní příprava vydařila a byl v dobré formě. Po celou dobu testů byl soustředěný a velmi dobře spolupracoval s týmem. Ze dne na den prokazoval zlepšení a čas, kterého dosáhl, je na první letošní test kvalitní. Škoda, že pak přišel pád, při kterém byl velmi poškozen motocykl, jsem si jistý, že by se Lukáš ještě zlepšil. Teď budeme pokračovat v zimní přípravě, kterou zakončíme testy v Estorilu v polovině března. Pak už nám začíná sezóna naostro a věřím, že na ni budeme dobře připraveni.“

5:34 | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
4:41 | Mir slaví: odkaz
4:41 | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
4:41 | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
4:40 | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00