250cc: Lukáše Peška dělily od druhé řady dvě desetiny

Jezdec Auto Kelly-ČP zajel v americké kvalifikaci jedenáctý čas.
Klepněte pro větší obrázekJeště těsně před koncem sobotní kvalifikace Lukáš Pešek figuroval na osmé pozici, což by pro něho znamenalo start z druhé řady, ale nakonec český jezdec Auto Kelly-ČP na toto umístění ztratil dvě desetiny, když se kvalifikoval časem 1:45,439 sekundy na jedenáctou pozici startovního roštu.

Poslední rychlé kolo kvalifikace měl Pešek rozjeto velmi dobře a jel dokonce své nejlepší časy, ale v jedné ze zatáček ho přibrzdil Ratthapark Wilairot a bylo po nadějích na výraznou startovní pozici.

Na dráze amerického okruhu Indianapolis Motor Speedway jezdci všech tří kubatur padali především v jediném úseku dráhy, kde je taková nerovnost, která dokáže jezdce i s jeho motocyklem poslat k zemi. Tomu se český jezdec nevyhnul v dopoledním tréninku, ale během kvalifikace si už na toto nebezpečné místo dal pozor.

„Kupodivu se necítím po nemoci zas tak špatně, i když včera se mi ještě hůř dýchalo, naštěstí dnes nebylo tak vlhko ani horko,“ uvedl po kvalifikaci Lukáš Pešek. „Jinak jsem ale do včerejška vůbec nic nedělal, tak uvidíme, jak zvládnu celý závod. Dnes ráno jsem už také mohl jet rychleji, ale v posledním kole jsem upadl v pasáži, kde dnes spadlo asi pět závodníků.“

„Je tam takový hrbol do zatáčky a po jeho přejetí hned podklouzává přední kolo a moc se tím pak nedá dělat, takže v závodu si na to budu muset dát velký pozor,“ pokračoval Pešek. „V kvalifikaci se mi jelo dobře, ztráta vteřiny na prvního není vůbec špatná, navíc jsem možná v posledním kole mohl ještě nějakou desetinu ubrat.“

„Závod očekávám hodně náročný, především bude důležitý poziční boj po startu, protože trať je celkem úzká a navíc mimo ideální stopu špinavá, takže bude dost těžké předjíždět. Snad se mi start podaří, rychlost udržet se v desítce tady asi mám, pak uvidíme, jak se projeví únava,“ uvedl závěrem jezdec Auto Kelly-ČP.

Starty se Lukáši Peškovi letos daří a už několikrát předvedl, že si dokáže ihned po startu získat hned několik pozic. Toho si je samozřejmě vědom majitel týmu Daniel M. Epp, který uvedl: „Lukáš potvrdil, že mu tento okruh vyhovuje a navzdory nemoci a tréninkovému manku zde předvedl velmi rychlý čas, škoda jen, že to neznamenalo o pár míst lepší startovní pozici, protože rozestupy mezi závodníky jsou minimální.“

„Lukáš letos dokáže velmi dobře odstartovat, a pokud by se mu povedlo být po startu kolem osmého místa, je určitě možné trochu odjet s první skupinou a zajistit si dobrou výchozí pozici pro boj o celkové umístění do desátého místa.“
10:31 | Dnes je to rok od smrti Nickyho Haydena. odkaz
21. května | Slabší kubatury dnes testují v Le Mans.
20. května | Dovi upadl z vedení: odkaz
20. května | Kornfeilův neuvěřitelný skok přes Bastianiniho motocykl: odkaz
20. května | Smutný di Giannatonio po penalizaci: odkaz

Harmonogram

GP Itálie, Mugello
Pátek 1. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 2. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 3. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00