250cc: Marco Simoncelli zatím nabídkám z MotoGP odolal

Mladý Ital je v jednání s Yamahou a Ducati.
Úřadující světový šampión čtvrtlitrové kubatury seriálu mistrovství světa silničních motocyklů Marco Simoncelli, odolal nabídkám, které v minulém roce dostal z královské kubatury a v sezóně 2009 bude obhajovat titul v třídě 250ccm.

Jedním z klíčových důvodů, proč mladý Ital váhal s přijetím nabídek od Yamahy a Ducati je skutečnost, že by tím získal místo v jejich satelitních týmech. Simoncelli má ovšem větší ambice a tím, že se pokusí v tomto roce znovu uspět, tak mnohem víc zvýší své šance, získat angažmá v některém z továrních týmů.

Ital s nepřehlédnutelným účesem tak může vstoupit do prestižní MotoGP nejdříve v příštím roce, ale už teď je velmi žádaným jezdcem, když s ním Yamaha i Ducati chtějí podepsat předběžnou smlouvu.

Simoncelliho manažer Carlo Pernat potvrdil pro Motorcycle News, že už v červnu Itala kontaktoval Herve Poncharal z Tech 3 a hovořil také s Ducati. Ducati teď v týmu nemá žádného italského jezdce a je jasné, že by tento stav do budoucna rádi změnili.

„Zájem ze strany Yamahy začal v červnu, když s námi hovořil Herve a vím, že s Yamahou měl víc schůzek. Tato možnost je pro nás velmi zajímavá,“ uvedl Simoncelliho manažer Carlo Pernat a pokračoval: „Marco hovořil s Lin Jarvisem (šéf Yamaha Racing), ale rovněž vedeme stejná jednání s Ducati.“

Carlo Pernat svému jezdci zatím doporučil počkat, k čemuž dodal: „Nevíme jaké motocykly budou v roce 2009, natož v roce 2010. Upřímně, Yamaha, Ducati a Honda můžou být na stejné úrovni, ale nevíme, co bude v případě Suzuki a Kawasaki, ale mohli by se zlepšit a stát se rovněž možnou volbou ve spolupráci s továrním týmem.“

„Prozatím jsou nabídky do druhých týmů, ale podle mého názoru, už jen proto potřebujeme počkat, protože nevidím důvod, proč by si zrovna teď Marco musel nutně vybrat nějaký druhý tým. Pokud bude dobrý i v této sezóně, možná ho bude chtít některý tovární tým.“

Závěrem Pernat dodal: „Nejsem si jistý, zda by bylo správné přejít do MotoGP k druhému týmu a to zvlášť v případě, pokud by v roce 2010 přišel jako dvojnásobný šampión třídy do 250ccm.“


Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

16:20 | Nemocného Folgera v Malajsii nahradí Michael van der Mark.
15:42 | Dnes je to 6 let, co zahynul Marco Simoncelli.
22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00