250cc: Marco Simoncelli zvažuje mezi Hondou a Yamahou

Jediná HRC mu ale nabídla motocykl s tovární podporou.
Úřadující světový šampion čtvrtlitrové kubatury mistrovství světa Marco Simoncelli je podle britského Motorcycle News velmi blízko podpisu smlouvy, která mu v příštím ročníku světového šampionátu zaručí možnost jet s motocyklem Honda RC212V v MotoGP.

Když Simoncelli vyhrál v roce 2008 svůj první titul, rozhodl se do královské kubatury nepřestoupit a zvýšit si svůj kredit tím, že se pokusí ´poslední´ ročních čtvrtlitrů vyhrát znovu. Samozřejmě to letos nebude mít vůbec jednoduché a tak je jeho volba celkem jasná, když jednoznačně prohlásil, že v příštím roce už do MotoGP chce.

V průběhu Velké ceny Katalánska se spekulovalo o tom, že Simoncelli už smlouvu podepsal, ale to rozhodně popřel jeho manažer Carlo Pernat. Podle Motorycle News má ale italský jezdec podepsat smlouvu přímo s HRC do roku 2012, ale s tím, že v příštím roce pojede u Gresiniho.

Dle nových předpisů platných od roku 2010 nikdo z nově příchozích jezdců královské kubatury nemůže jet v továrním týmu, takže je docela možné, že si takovým způsobem Honda Simoncelliho zavázala pro další dvě sezony od roku 2011, ale to zatím není potvrzeno.

Simoncelliho manažer Carlo Pernat k celé věci uvedl: „Marco se rozhoduje mezi Hondou a Yamahou. Má dvě dobré nabídky. Jedna je od Tech 3 a to je dobrá nabídka, protože mluvil jak s Herve Poncharalem tak se zástupci managementu Yamahy Masao Furusawou a Linem Jarvisem. Yamaha je motocykl, který si Marco hodně přál, ale na druhé straně je HRC a ti mu nabídli motocykl s tovární podporou,“ řekl závěrem Pernat.

Pro Simoncelliho je výběr celkem jednoznačný, protože pokud uvažuje o továrním týmu pak u Yamahy jen těžko získá top místo, kde vévodí dvojice Valentino Rossi a Jorge Lorenzo. Mnohem schůdnější cestou se jeví ta, co vede k továrnímu týmu Hondy, protože dvojice Dani Pedrosa a Andrea Dovizioso nestojí na tak pevných základech. Možnost, že by tam v roce 2011 mohl Ital přestoupit tak není vůbec nereálná.

Jaká tedy bude další profesní budoucnost italského jezdce Metis Gilery Marca Simoncelliho se možná s konečnou platností dozvíme už příští týden během Velké ceny Nizozemí v Assenu.
16. července | Johann Zarco dnes slaví 28 let.
15. července | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
15. července | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
15. července | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
15. července | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00