250cc: Marco Simoncelli zvažuje mezi Hondou a Yamahou

Jediná HRC mu ale nabídla motocykl s tovární podporou.
Úřadující světový šampion čtvrtlitrové kubatury mistrovství světa Marco Simoncelli je podle britského Motorcycle News velmi blízko podpisu smlouvy, která mu v příštím ročníku světového šampionátu zaručí možnost jet s motocyklem Honda RC212V v MotoGP.

Když Simoncelli vyhrál v roce 2008 svůj první titul, rozhodl se do královské kubatury nepřestoupit a zvýšit si svůj kredit tím, že se pokusí ´poslední´ ročních čtvrtlitrů vyhrát znovu. Samozřejmě to letos nebude mít vůbec jednoduché a tak je jeho volba celkem jasná, když jednoznačně prohlásil, že v příštím roce už do MotoGP chce.

V průběhu Velké ceny Katalánska se spekulovalo o tom, že Simoncelli už smlouvu podepsal, ale to rozhodně popřel jeho manažer Carlo Pernat. Podle Motorycle News má ale italský jezdec podepsat smlouvu přímo s HRC do roku 2012, ale s tím, že v příštím roce pojede u Gresiniho.

Dle nových předpisů platných od roku 2010 nikdo z nově příchozích jezdců královské kubatury nemůže jet v továrním týmu, takže je docela možné, že si takovým způsobem Honda Simoncelliho zavázala pro další dvě sezony od roku 2011, ale to zatím není potvrzeno.

Simoncelliho manažer Carlo Pernat k celé věci uvedl: „Marco se rozhoduje mezi Hondou a Yamahou. Má dvě dobré nabídky. Jedna je od Tech 3 a to je dobrá nabídka, protože mluvil jak s Herve Poncharalem tak se zástupci managementu Yamahy Masao Furusawou a Linem Jarvisem. Yamaha je motocykl, který si Marco hodně přál, ale na druhé straně je HRC a ti mu nabídli motocykl s tovární podporou,“ řekl závěrem Pernat.

Pro Simoncelliho je výběr celkem jednoznačný, protože pokud uvažuje o továrním týmu pak u Yamahy jen těžko získá top místo, kde vévodí dvojice Valentino Rossi a Jorge Lorenzo. Mnohem schůdnější cestou se jeví ta, co vede k továrnímu týmu Hondy, protože dvojice Dani Pedrosa a Andrea Dovizioso nestojí na tak pevných základech. Možnost, že by tam v roce 2011 mohl Ital přestoupit tak není vůbec nereálná.

Jaká tedy bude další profesní budoucnost italského jezdce Metis Gilery Marca Simoncelliho se možná s konečnou platností dozvíme už příští týden během Velké ceny Nizozemí v Assenu.
17. října | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00