250cc: Pešek chce být v Brně do desátého místa

Na třídu Moto 2 se těší, ale angažmá zatím jisté nemá.

Český jezdec Lukáš Pešek z týmu Auto Kelly - Česká pojišťovna Grand Prix bodoval letos v osmi z devíti odjetých závodů. Nyní ho čeká domácí Velká cena České republiky. Jeho cílem je dojet do desátého místa. Nejen o svých cílech, ale i o předchozích závodech a nové třídě Moto 2 hovořil účastník mistrovství světa do 250 ccm na dnešní pražské tiskové konferenci.

V předchozích velkých cenách Německa a Anglie panovalo proměnlivé počasí, které ovlivnilo konečné výsledky. Na Sachsenringu byl nejdříve závod odstartován jako suchý, ale hned v prvním kole došlo kvůli dešti k jeho zastavení. Týmy přenastavily své motocykly na mokré, jenže ještě před novým startem přestalo pršet a stroje bylo potřeba připravit na nové podmínky. Tým nestihl upravit převodování. V Doningtonu se naopak před startem rozpršelo, mechanici nastavili motocykly na mokré, ale brzy opět pršet přestalo a jezdci se museli potýkat s rychlým opotřebováním mokrých pneumatik na osychající trati. V obou těchto závodech dojel Pešek dvanáctý.

Marketingový ředitel týmu Pavel Vokatý připomněl, že první čtvrtina sezony vyšla Peškovi velmi dobře, když získal dokonce dvě sedmá místa, ale ta druhá už byla díky závodníkově nemoci, technickým problémům i proměnlivému počasí trochu slabší. Přesto má pražský jezdec na svém kontě už 40 bodů, tedy o tři méně než kolik nasbíral za celou loňskou sezonu. V celkové klasifikaci je třináctý se stejným bodovým ziskem jako Jules Cluzel. Na jedenáctého Mika di Meglia, loňského mistra světa stopětadvacítek, ztrácí tři body, desátý Roberto Locatelli má bodů 56.

Seriál mistrovství světa má za sebou třítýdenní přestávku. Lukáš Pešek se věnoval přípravě na další závody. "Kdo mě zná, tak ví, že na dovolenou nejezdím. Dal jsem si lehčí volno doma a potom jsem piloval svou fyzickou kondici ovlivněnou nemocí z úvodu sezony," vzpomínal. Při fyzické přípravě jezdil především na silničním kole. Jeho denní dávka se pohybovala okolo šedesáti kilometrů denně. Nevynechal ani oblíbený motokros. Nyní se český jezdec cítí po fyzické i psychické stránce dobře a věří si na umístění v první desítce.

Domácí trať v Brně má Pešek rád zejména díky skvělé atmosféře, která zde každoročně panuje. "Lidi nás tu ženou vpřed. Akorát mě mrzí, že tu často nedojíždím," uvedl český jezdec, který skončil v Brně nejlépe třetí v roce 2007 ve stopětadvacítkách. Loni byl s dvěstěpadesátkou čtrnáctý. Závod však také celkem čtyřikrát nedokončil.

V loňském roce měl jezdec s číslem 52 po deštivých trénincích potíže s nastavením stroje na sucho. Nyní již výchozí nastavení má, takže věří v dobrý výsledek. "V Brně není startovní pozice až tak důležitá. Do první zatáčky se vejde vedle sebe hodně závodníků. Rád bych se kvalifikoval do osmého místa, ale i při startu ze třetí řady jsem schopen být v prvním kole pátý nebo šestý," věří. Pešek, který se do dějiště velké ceny vydává již dnes. Během víkendu ho kromě řady sponzorských akcí a autogramiády čeká také florbal na náměstí Svobody v Brně.

S druhým českým jezdcem dvěstěpadesátek Karlem Abrahámem se podle svých slov nehecuje o to, kdo v závodě zajede lepší výsledek. "Karel je pro mě soupeř jako každý jiný. To bych se pak musel hecovat se všemi a strávil bych tím celý týden," zavtipkoval.

I když je přáním týmu zajet v Brně nejlepší výsledek sezony, Pešek se určitě necítí být pod tlakem. Upozornil také na skutečnost, že Brno není zcela stavěno na jeho motorku. "Poslední pasáž je hodně do kopce, tady by bylo potřeba mít silnější stroj," uvědomuje si. Věří, že v budoucnu připraví v Brně svým fanouškům ještě lepší zážitky, než bylo jeho třetí místo ve stopětadvacítkách z roku 2007.

Lukáš také prozradil, že v sobotní kvalifikaci představí přilbu s designem navrženým speciálně pro Velkou cenu České republiky. V Brně pojede ve stopětadvacítkách na divokou kartu také Lukášův mladší bratr Karel.

Na otázku F1Sports, koho favorizuje na zisk letošního titulu mistra světa ve dvěstěpadesátkách odpověděl Pešek přezdívaný též "Česílko", že velmi stabilní výsledky podává letos Japonec Hiroshi Aoyama, takže bude určitě jedním z hlavních kandidátů.

Od příštího roku současnou třídu 250 nahradí nová Moto 2. Pešek se na dotaz F1Sports vyjádřil také k její specifikaci: "Motorky by měly být vyrovnanější. Myslím, že je to dobré pro jezdce, jako jsme my, kteří nemají šanci dostat se do silných španělských či italských továrních týmů," těší se.

Jistotu angažmá pro příští rok však Pešek zatím nemá. "O to se stará můj manažer Davide Brivio, já jsem závodník, tak se starám o závodění. Samozřejmě je mým snem v Moto 2 závodit," přiznal Lukáš, který cítí, že na závodění v nové třídě má. A co by dělal, kdyby pro příští sezonu nesehnal angažmá? "Jsem automechanik, takže asi v nějakém autoservisu," reagoval s úsměvem. 

Doporučujeme

Články odjinud