250cc: Pro Lukáše Peška bude sezona 2009 velmi důležitá

Český jezdec letos pojede druhým rokem s týmem Auto Kelly-ČP.
Českého jezdce čtvrtlitrové kubatury mistrovství světa Lukáše Peška čeká jeho druhá sezóna u týmu Auto Kelly-ČP, kde sedlá motocykl značky Aprilia. Přípravě na letošní ročník se věnuje s maximálním nasazením, protože jak sám uvedl, tato sezóna bude velmi důležitá.

Dřív než přestoupil do třídy 250ccm byl Pešek v roce 2007 v celkovém hodnocení nejnižší kubatury čtvrtý a na kontě měl dvě vítězství v závodech Grand Prix. Když přišel mezi čtvrtlitry, čekal ho velmi tvrdý rok a nic na tom nezměnil fakt, že si tuto třídu už jednou vyzkoušel za řídítky Yamahy v roce 2003.

V uplynulé sezoně Lukáš Pešek několik závodů nedokončil, několikrát se mu podařilo umístit v první desítce a to se samozřejmě odrazilo i v celkovém hodnocení, kde mu patřila patnáctá pozice.

„Moje tělesná příprava je jiná než v minulém roce, protože mám nyní více zkušeností s třídou 250ccm, takže si buduji svalovou hmotu, abych měl na motocyklu větší sílu,“ uvedl Pešek, když hovořil o své předsezonní přípravě. „Hodně jsem k tomu využíval motokrosový motocykl, což je velmi dobré, protože se na něm tvrdě pracuje. Je to náročnější než na silničním motocyklu, takže jsem se zlepšoval. Rovněž jsem zapracoval na určitých částech mého těla, například na rukou a pažích.“

„Také jsem jezdil na motocyklu Supermoto, lyžoval jsem a dělal co nejvíc sportů, protože ve svém životě nechci jen jeden jediný sport. Rád zkouším všechno," pokračoval jezdec Auto Kelly-ČP. „Koncem sezony jsem měl po Valencii týden volno a potom jsem ihned začal s přípravou na sezonu 2009, protože vím, že pro mě bude tento rok velmi důležitý.“

Ohledně konkurenceschopnosti svého týmu Auto Kelly-ČP a technického kompletu v podobě motocyklu Aprilie, Lukáš Pešek uvedl: „Jedním z pozitivních bodů je to, že můj tým zůstal stejný spolu s personálním obsazením. Ale jedna věc, která není tak dobrá je ta, že máme stejný model motocyklu jak v minulém roce, což je netovární motocykl LE, takže si myslím, že bude celkem těžké být v první desítce.“

„Předpokládám, že budu soupeřit s třinácti nebo čtrnácti továrními motocykly. Rád bych chtěl umístění v první desítce, protože pak bych mohl říct, že to byla dobře odvedená práce. Také chci s motocyklem bojovat o čelní pozice a pokud to půjde, umístit se v první pětce,“ uvedl závěrem Lukáš Pešek, který si myslí, že hlavními uchazeči o titul budou v tomto roce opět Marco Simoncelli, Alvaro Bautista a Alex Debon.
23. dubna | Alex Marquez dnes slaví 22 let.
22. dubna | Márquez a jeho další americké vítězství: odkaz
22. dubna | Márquez slaví další americkou výhru: odkaz
22. dubna | Několik jezdců Moto3 upadlo hned krátce po startu: odkaz
22. dubna | Marquez o incidentu s Vinalesem: odkaz

Harmonogram

GP Španělska, Jerez
Pátek 4. května
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 5. května
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 6. května    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00