250cc: Pro Lukáše Peška bude sezona 2009 velmi důležitá

Český jezdec letos pojede druhým rokem s týmem Auto Kelly-ČP.
Českého jezdce čtvrtlitrové kubatury mistrovství světa Lukáše Peška čeká jeho druhá sezóna u týmu Auto Kelly-ČP, kde sedlá motocykl značky Aprilia. Přípravě na letošní ročník se věnuje s maximálním nasazením, protože jak sám uvedl, tato sezóna bude velmi důležitá.

Dřív než přestoupil do třídy 250ccm byl Pešek v roce 2007 v celkovém hodnocení nejnižší kubatury čtvrtý a na kontě měl dvě vítězství v závodech Grand Prix. Když přišel mezi čtvrtlitry, čekal ho velmi tvrdý rok a nic na tom nezměnil fakt, že si tuto třídu už jednou vyzkoušel za řídítky Yamahy v roce 2003.

V uplynulé sezoně Lukáš Pešek několik závodů nedokončil, několikrát se mu podařilo umístit v první desítce a to se samozřejmě odrazilo i v celkovém hodnocení, kde mu patřila patnáctá pozice.

„Moje tělesná příprava je jiná než v minulém roce, protože mám nyní více zkušeností s třídou 250ccm, takže si buduji svalovou hmotu, abych měl na motocyklu větší sílu,“ uvedl Pešek, když hovořil o své předsezonní přípravě. „Hodně jsem k tomu využíval motokrosový motocykl, což je velmi dobré, protože se na něm tvrdě pracuje. Je to náročnější než na silničním motocyklu, takže jsem se zlepšoval. Rovněž jsem zapracoval na určitých částech mého těla, například na rukou a pažích.“

„Také jsem jezdil na motocyklu Supermoto, lyžoval jsem a dělal co nejvíc sportů, protože ve svém životě nechci jen jeden jediný sport. Rád zkouším všechno," pokračoval jezdec Auto Kelly-ČP. „Koncem sezony jsem měl po Valencii týden volno a potom jsem ihned začal s přípravou na sezonu 2009, protože vím, že pro mě bude tento rok velmi důležitý.“

Ohledně konkurenceschopnosti svého týmu Auto Kelly-ČP a technického kompletu v podobě motocyklu Aprilie, Lukáš Pešek uvedl: „Jedním z pozitivních bodů je to, že můj tým zůstal stejný spolu s personálním obsazením. Ale jedna věc, která není tak dobrá je ta, že máme stejný model motocyklu jak v minulém roce, což je netovární motocykl LE, takže si myslím, že bude celkem těžké být v první desítce.“

„Předpokládám, že budu soupeřit s třinácti nebo čtrnácti továrními motocykly. Rád bych chtěl umístění v první desítce, protože pak bych mohl říct, že to byla dobře odvedená práce. Také chci s motocyklem bojovat o čelní pozice a pokud to půjde, umístit se v první pětce,“ uvedl závěrem Lukáš Pešek, který si myslí, že hlavními uchazeči o titul budou v tomto roce opět Marco Simoncelli, Alvaro Bautista a Alex Debon.
22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
22. října | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
22. října | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00