250cc: Prvního Aoyamu dělí od Bautisty třináct bodů

V posledních třech letech v Estorilu Bautista pokaždé vyhrál.

Klepněte pro větší obrázekVe čtvrtlitrech není situace na vedoucí pozici průběžného hodnocení tak jednoznačná, jak je tomu v nejnižší kubatuře a určitě bude v posledních čtyřech kolech šampionátu velmi napínavá.

V obrovské přesile motocyklů italské značky Aprilia je ve vedení japonský jezdec Hondy Hiroshi Aoyama. Jeho výsledkový účet je po dvanácti kolech sezony bezchybný, protože v každém z posledních dvanácti závodů sezony bodoval a nyní ho od druhého Bautista dělí třináctibodový rozdíl.

Jenže Aoyama naposledy vyhrál závod v britském Donington Parku a hned dvakrát se v posledních třech závodech umístil mimo stupně vítězů, když v Brně a Misanu skončil čtvrtý. Navíc na rozdíl od Bautisty nemá na portugalském okruhu dobrou bilanci. Jen jednou se mu tam podařilo zajet na stupně vítězů, když v roce 2006 bral body za druhé místo.

To je voda na mlýn Španěla Bautisty, který závodí posledním rokem v týmu Aspar a je jasné, že jediné co chce svému týmu věnovat na rozloučenou je titul Mistra světa 2009. Po obrovské chybě, díky které si z Assenu neodvezl ani jeden bod byl Bautista v posledních pěti Grand Prix pokaždé na stupních vítězů a postupně tak umazával z náskoku svého japonského rivala.

V posledních třech letech Alvaro Bautista v Estorilu nezná nic jiného než vítězství. Vyhrál tam závod třídy do 125ccm v roce 2006 a v roce 2007 a 2008 závod čtvrtlitrů. Naposledy vyhrál v letošním roce závod v Katalánsku a pro další příležitost si zlepšit skóre nemůže být okruh na pobřeží Atlantiku snad lepší volbou.

Třetí místo patří obhájci titulu Marcu Simoncellimu, který si pádem na domácím okruhu v Misanu pravděpodobně definitivně zavřel dveře v cestě za jeho obhajobou. Ital je velký bojovník, což předvedl v posledních pěti závodech, kde hned třikrát vyhrál, ale jeho ztráta na vedoucí příčku je v této fázi šampionátu příliš vysoká. Jedno je jisté a to, že od jezdce Metis Gilery nemůžeme čekat, že by se myšlenky na zisk letošního titulu vzdal bez boje.

Simoncelli navíc získal od Aprilie příležitost jet závod ve světovém šampionátu produkčních motocyklů WSBK, který je na programu tuto neděli v Imole.

Za Simoncellim je na čtvrtém místě Hector Barbera z týmu Pepe World. Také pro něho je letošní sezona ve čtvrtlitrech poslední a v příštím roce už bude závodit v novém týmu MotoGP Aspar. Stejně jak Aoyama a šestý Raffaele De Rosa dokázal ve všech dvanácti dosavadních závodech bodovat a vyhrát první závod v Kataru a dvanáctý v San Marinu. Na třetí příčku teď ztrácí jen sedm bodů.

Mattia Pasini tento týden absolvoval třídenní test s testovacím týmem Ducati v Mugellu a do Portugalska odjíždí jako pátý muž v pořadí čtvrtlitrové kubatury. Naposledy si v Misanu skvěle zabojoval s Barberou o vítězství v závodu, ale nakonec se musel spokojit s druhým místem. V jeho neprospěch ale hovoří celkem pět závodů, kde nebodoval, což v těsné konkurenci špičkových jezdců znamená velkou ztrátu. Na prvního Aoyamu to činí celkem pětaosmdesát bodů.

Na šestém místě je Raffaele De Rosa, sedmý Hector Faubel, Alex Debon je osmý, devátá příčka patří Thomasi Lüthimu a desátá pozice je Roberta Locatelliho.

Lukáš Pešek z Auto Kelly-ČP je po nešťastném závodu v Misanu, kde se mu přetrhl řetěz na třináctém místě a Karel Abraham z Cardion AB Motoracing je čtrnáctý. Oba české jezdce teď dělí devět bodů.

Výsledek závodu Velké ceny Portugalska z roku 2008 - třída do 250ccm: 

P.   Jezdec Motocykl celkový čas Km/h Ztráta
1. Klepněte pro větší obrázek Alvaro BAUTISTA Aprilia 44'34.257 146.371 -
2. Klepněte pro větší obrázek Marco SIMONCELLI Gilera 44'41.307 145.986 + 7.050
3. Klepněte pro větší obrázek Mika KALLIO KTM 44'41.320 145.986 + 7.063
4. Klepněte pro větší obrázek Thomas LUTHI Aprilia 44'47.255 145.663 + 12.998
5. Klepněte pro větší obrázek Hiroshi AOYAMA KTM 44'48.923 145.573 + 14.666
6. Klepněte pro větší obrázek Yuki TAKAHASHI Honda 44'52.755 145.366 + 18.498
7. Klepněte pro větší obrázek Julian SIMON KTM 45'01.069 144.918 + 26.812
8. Klepněte pro větší obrázek Hector BARBERA Aprilia 45'02.269 144.854 + 28.012
9. Klepněte pro větší obrázek Hector FAUBEL Aprilia 45'02.545 144.839 + 28.288
10. Klepněte pro větší obrázek Lukáš PEŠEK Aprilia 45'11.223 144.375 + 36.966
11. Klepněte pro větší obrázek Aleix ESPARGARO Aprilia 45'12.553 144.305 + 38.296
12. Klepněte pro větší obrázek Alex BALDOLINI Aprilia 45'26.327 143.576 + 52.070
13. Klepněte pro větší obrázek Ratthapark WILAIROT Honda 45'47.560 142.466 + 1'13.303
14. Klepněte pro větší obrázek Federico SANDI Aprilia 45'51.849 142.244 + 1'17.592
15. Klepněte pro větší obrázek Eugene LAVERTY Aprilia 45'55.620 142.049 + 1'21.363
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
1:46 | Pád Bulegy a Caneta: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00