250cc: Prvního Aoyamu dělí od Bautisty třináct bodů

V posledních třech letech v Estorilu Bautista pokaždé vyhrál.

Ve čtvrtlitrech není situace na vedoucí pozici průběžného hodnocení tak jednoznačná, jak je tomu v nejnižší kubatuře a určitě bude v posledních čtyřech kolech šampionátu velmi napínavá.

V obrovské přesile motocyklů italské značky Aprilia je ve vedení japonský jezdec Hondy Hiroshi Aoyama. Jeho výsledkový účet je po dvanácti kolech sezony bezchybný, protože v každém z posledních dvanácti závodů sezony bodoval a nyní ho od druhého Bautista dělí třináctibodový rozdíl.

Jenže Aoyama naposledy vyhrál závod v britském Donington Parku a hned dvakrát se v posledních třech závodech umístil mimo stupně vítězů, když v Brně a Misanu skončil čtvrtý. Navíc na rozdíl od Bautisty nemá na portugalském okruhu dobrou bilanci. Jen jednou se mu tam podařilo zajet na stupně vítězů, když v roce 2006 bral body za druhé místo.

To je voda na mlýn Španěla Bautisty, který závodí posledním rokem v týmu Aspar a je jasné, že jediné co chce svému týmu věnovat na rozloučenou je titul Mistra světa 2009. Po obrovské chybě, díky které si z Assenu neodvezl ani jeden bod byl Bautista v posledních pěti Grand Prix pokaždé na stupních vítězů a postupně tak umazával z náskoku svého japonského rivala.

V posledních třech letech Alvaro Bautista v Estorilu nezná nic jiného než vítězství. Vyhrál tam závod třídy do 125ccm v roce 2006 a v roce 2007 a 2008 závod čtvrtlitrů. Naposledy vyhrál v letošním roce závod v Katalánsku a pro další příležitost si zlepšit skóre nemůže být okruh na pobřeží Atlantiku snad lepší volbou.

Třetí místo patří obhájci titulu Marcu Simoncellimu, který si pádem na domácím okruhu v Misanu pravděpodobně definitivně zavřel dveře v cestě za jeho obhajobou. Ital je velký bojovník, což předvedl v posledních pěti závodech, kde hned třikrát vyhrál, ale jeho ztráta na vedoucí příčku je v této fázi šampionátu příliš vysoká. Jedno je jisté a to, že od jezdce Metis Gilery nemůžeme čekat, že by se myšlenky na zisk letošního titulu vzdal bez boje.

Simoncelli navíc získal od Aprilie příležitost jet závod ve světovém šampionátu produkčních motocyklů WSBK, který je na programu tuto neděli v Imole.

Za Simoncellim je na čtvrtém místě Hector Barbera z týmu Pepe World. Také pro něho je letošní sezona ve čtvrtlitrech poslední a v příštím roce už bude závodit v novém týmu MotoGP Aspar. Stejně jak Aoyama a šestý Raffaele De Rosa dokázal ve všech dvanácti dosavadních závodech bodovat a vyhrát první závod v Kataru a dvanáctý v San Marinu. Na třetí příčku teď ztrácí jen sedm bodů.

Mattia Pasini tento týden absolvoval třídenní test s testovacím týmem Ducati v Mugellu a do Portugalska odjíždí jako pátý muž v pořadí čtvrtlitrové kubatury. Naposledy si v Misanu skvěle zabojoval s Barberou o vítězství v závodu, ale nakonec se musel spokojit s druhým místem. V jeho neprospěch ale hovoří celkem pět závodů, kde nebodoval, což v těsné konkurenci špičkových jezdců znamená velkou ztrátu. Na prvního Aoyamu to činí celkem pětaosmdesát bodů.

Na šestém místě je Raffaele De Rosa, sedmý Hector Faubel, Alex Debon je osmý, devátá příčka patří Thomasi Lüthimu a desátá pozice je Roberta Locatelliho.

Lukáš Pešek z Auto Kelly-ČP je po nešťastném závodu v Misanu, kde se mu přetrhl řetěz na třináctém místě a Karel Abraham z Cardion AB Motoracing je čtrnáctý. Oba české jezdce teď dělí devět bodů.

Výsledek závodu Velké ceny Portugalska z roku 2008 - třída do 250ccm: 

P.   Jezdec Motocykl celkový čas Km/h Ztráta
1. Alvaro BAUTISTA Aprilia 44'34.257 146.371 -
2. Marco SIMONCELLI Gilera 44'41.307 145.986 + 7.050
3. Mika KALLIO KTM 44'41.320 145.986 + 7.063
4. Thomas LUTHI Aprilia 44'47.255 145.663 + 12.998
5. Hiroshi AOYAMA KTM 44'48.923 145.573 + 14.666
6. Yuki TAKAHASHI Honda 44'52.755 145.366 + 18.498
7. Julian SIMON KTM 45'01.069 144.918 + 26.812
8. Hector BARBERA Aprilia 45'02.269 144.854 + 28.012
9. Hector FAUBEL Aprilia 45'02.545 144.839 + 28.288
10. Lukáš PEŠEK Aprilia 45'11.223 144.375 + 36.966
11. Aleix ESPARGARO Aprilia 45'12.553 144.305 + 38.296
12. Alex BALDOLINI Aprilia 45'26.327 143.576 + 52.070
13. Ratthapark WILAIROT Honda 45'47.560 142.466 + 1'13.303
14. Federico SANDI Aprilia 45'51.849 142.244 + 1'17.592
15. Eugene LAVERTY Aprilia 45'55.620 142.049 + 1'21.363

Doporučujeme

Články odjinud