250cc: Simoncelli zahájil v Jerezu svou cestu za obhajobou titulu

Na vedoucího Aoyamau nyní Ital ztrácí dvaačtyřicet bodů.
Marco Simoncelli obhájce titulu v čtvrtlitrové kubatuře mistrovství světa po svém vítězství v sezoně 2008 odolal nabídkám některých týmů z královské kubatury a zůstal v třídě 250ccm, kde má v plánu titul obhájit a zvýšit si tak svůj kredit.

To samozřejmě netušil, jak moc se mu začátek letošní sezony zkomplikuje. Jen týden před zahajovacím závodem v Kataru si zlomil člunkovou kost v zápěstí a ještě než odjel do Kataru podstoupil okamžitou operaci.

V nočním závodu pod světly reflektorů okruhu Losail byl italský jezdec Metis Gilery rozhodnut, že pokud mu to umožní lékaři při vstupní prohlídce, závodit bude. Nakonec mu bolestivé zranění ani neumožnilo odjet kvalifikaci a byl tak nucen první závod sezony vypustit.

Ital se soustředil na Japonsko a v Motegi za to pořádně vzal hned od startu, ale s nájezdem do jedné ze zatáček to trošku přehnal, dostal se až na obrubníky, kde došlo k proražení jeho pneumatiky a ani v druhém kole šampionátu si nepřipsal ani bod.

Pokud chtěl Simoncelli vážně uvažovat o obhajobě titulu, závod na jihu Španělska už musel vyjít a bylo důležité tam získat první body, i když jeho historie na okruhu v Jerezu nebyla pro Itala moc příznivá, když tam v třech předchozích závodech havaroval.

Na vítězství to tentokrát nebylo, ale tvrdě bojoval s domácím Hectorem Barberou o třetí místo a to se mu nakonec podařilo získat v posledních metrech cílové rovinky. K tomu Simoncelli uvedl: „Můj motocykl nefungoval stejně jak dvěma vedoucím jezdcům, ale jsem šťastný, že jsem letos konečně zabodoval.“

Simoncelli je nyní v průběžném hodnocení na desátém místě, jeden bod před Lukášem Peškem z Auto Kelly-ČP. Na vedoucího Hiroshi Aoyamu ztrácí dvaačtyřicet bodů, což je celkem dost, ale určitě ne pro italského šampiona. Ten v roce 2008 ztrácel po prvních třech kolech na vedoucího Mika Kallia celkem sedmatřicet bodů a nakonec zvítězil s náskokem téměř čtyř desítek bodů.
24. září | Někteří jezdci kategorií Moto3 a Moto2 dnes testovali v Aragonii. Test však dost komplikoval silný vítr.
23. září | Lorenzo si myslí, že za jeho pád může Márquez.
23. září | Lorenzo musel na vyšetření do zdravotního střediska na okruhu. odkaz
23. září | Lorenzo upadl hned v první zatáčce: odkaz
23. září | A ještě jedna penalizace: odkaz

Harmonogram

GP Thajska, Buriram
Pátek 5. října
Moto3 1. trénink   04:00–04:40
MotoGP 1. trénink   04:55–05:40
Moto2 1. trénink   05:55–06:40
Moto3 2. trénink   08:10–08:50
MotoGP 2. trénink   09:05–09:50
Moto2 2. trénink   10:05–10:50
Sobota 6. října
Moto3 3. trénink   04:00–04:40
MotoGP 3. trénink   04:55–05:40
Moto2 3. trénink   05:55–06:40
Moto3 kvalifikace   07:35–08:15
MotoGP 4. trénink   08:30–09:00
MotoGP 1. kvalifikace   09:10–09:25
MotoGP 2. kvalifikace   09:35–09:50
Moto2 kvalifikace   10:05–10:50
Neděle 7. října    
Moto3 warm up   03:40–04:00
MotoGP warm up   04:10–04:30
Moto2 warm up   04:40–05:00
Moto3 závod   06:00
Moto2 závod   07:20
MotoGP závod   09:00