250cc: V Sepangu už musí jet Hiroshi Aoyama na plný plyn

Marco Simoncelli je na vítězné vlně a oba teď dělí dvanáct bodů.

Závod čtvrtlitrové kubatury Velké ceny Malajsie už tento víkend nabídne další napínavou bitvu, jenž bude v posledních dvou závodech nepochybně nabírat na síle, protože o tom, kdo letos získá světový titul zatím není zdaleka rozhodnuto.

Vedoucím mužem šampionátu je stále Hiroshi Aoyma ze Scot Rancingu. Na prvním místě průběžného hodnocení je od holandské Grand Prix v Assenu a po celou dobu o vedení bojoval s Alvarem Bautistou. Teď se situace změnila, Japonec se od Indianapolisu nepostavil na stupně vítězů a nyní musí čelit razantnímu útoku obhájce titulu Simoncelliho. Aoyama bral v Austrálii body za sedmé místo, ale pokud to myslí s letošním titulem opravdu vážně, pak bude muset v posledních dvou závodech výrazně zabrat.

Marco Simoncelli je od Velké ceny České republiky na vítězné vlně. Vyhrál v Brně, vyhrál v Indianapolisu, ale zahodil možná rozhodující závod v Misanu, když spadl a domácí podnik nedokončil. Nicméně na zklamání rychle zapomněl a další maximální počet bodů si připsal v Portugalsku a naposledy v Austrálii. Na první pozici nyní ztrácí dvanáct bodů a pokud do posledních dvou závodů půjde se stejným nasazením, je možné, že se stane neuvěřitelné a jezdec Metis Gilery svůj titul letos skutečně obhájí.

Alvaro Bautista nezačal po měsíční přestávce, která následovala po závodu v San Marinu nejlépe. Do té doby se pravidelně umisťoval na stupních vítězů, ale pak přišel pád v Estorilu a další na Phillip Islandu a protože se v Austrálii ještě stačil vrátit na dráhu, získal z dvou závodů chudých šest bodů ve srovnání s padesáti Simoncelliho. Nemohlo to ani dopadnout jinak a nyní je jezdec Mapfre Aspar najednou třetí a bude si muset dávat velký pozor, aby se před něho nedostal Hector Barbera.

Je to osud, ale právě o třetí místo bude nyní bojovat současný jezdec týmu Aspar s jezdcem, který se po skončení sezony stane členem nového týmu Aspar v MotoGP. Hector Barbera je spolu s prvním Aoyamou jediným jezdcem, jenž bodoval ve všech závodech letošní sezony. Vyhrál zahajovací závod v Kataru a začátkem září Velkou cenu San Marina. V Portugalsku si dojel pro body za třetí místo a v Austrálii byl druhý. Není se čemu divit, že se přiblížil jen na rozdíl čtyř bodů k Bautistovi a zcela určitě se můžeme těšit na parádní bitvu.

Páté místo i po pádu na Phillip Islandu patří Mattia Pasinimu. Ital je v postavení, kdy už jen těžko může pomyslet na lepší pozici v šampionátu, pokud někdo z jezdců před ním opravdu neuvěřitelně neklopýtne a zároveň má celkem solidní náskok před šestým Raffaele De Rosou, ale nic zatím nemá jisté, protože další jezdec Hondy se v závěru šampionátu zlepšuje.

Ital v barvách Scot Racingu Raffeaele De Rosa se poprvé postavil na stupně vítězů uplynulý víkend v Austrálii, kde si dojel pro parádní třetí místo a v průběžném pořadí se posunul před Francouze Di Meglia na šestou příčku. Patří k jezdcům, kteří umí v každém závodu pravidelně bodovat a nepodařilo se mu to zatím jen jednou v Estorilu. Na Mike Di Meglia, ale získal jen jeden bod, takže poslední dva závody budou pro De Rosu velmi důležité. Pokud se Italovi nakonec podaří získat celkové šesté místo, bude to pro něho obrovský úspěch, protože letos jede poprvé ve čtvrtlitrech a loni ještě jako jezdec nejnižší kubatury sezonu uzavřel až na osmnácté pozici.

Sedmé místo patří již zmiňovanému Mike Di Megliovi z Mapfre Aspar, osmý je Hector Faubel z Hondy SAG, devátý jezdec Emmi-Caffe Latte Thomas Lüthi a první desítku uzavírá Alex Debon z Aeropuerto-Castello-Blusens. 

Třináctý Lukáš Pešek z Auto Kelly-ČP získal v posledních dvou závodech v Portugalsku a Austrálii celkem devět bodů, což bohužel znamená, že se mu v letošním roce pravděpodobně nepodaří získat prvenství mezi jezdci na netovárních motocyklech.

Dalším Čechem v prestižním šampionátu silničních motocyklů je jezdec týmu Cardion AB Motoracing Karel Abraham. V Austrálii se blýskl velmi dobrým výsledkem v podobě šestého místa. Je to zatím jeho nejlepší umístění ve čtvrtlitrech a díky tomu si bodově polepšil v průběžném pořadí šampionátu, kde mu nyní patří patnáctá pozice.

Výsledek závodu Velké ceny Malajsie z roku 2008 – třída do 250ccm:

P.   Jezdec Motocykl Celkový čas Km/h Ztráta
1. Alvaro BAUTISTA Aprilia 42'56.428 155.042 -
2. Hiroshi AOYAMA KTM 42'59.014 154.887 + 2.586
3. Marco SIMONCELLI Gilera 43'04.771 154.542 + 8.343
4. Yuki TAKAHASHI Honda 43'07.460 154.381 + 11.032
5. Aleix ESPARGARO Aprilia 43'10.274 154.213 + 13.846
6. Alex DEBON Aprilia 43'10.702 154.188 + 14.274
7. Roberto LOCATELLI Gilera 43'11.529 154.139 + 15.101
8. Ratthapark WILAIROT Honda 43'13.415 154.027 + 16.987
9. Thomas LUTHI Aprilia 43'21.784 153.531 + 25.356
10. Lukáš PEŠEK Aprilia 43'23.274 153.443 + 26.846
11. Fabrizio LAI Gilera 43'46.335 152.096 + 49.907
12. Karel ABRAHAM Aprilia 43'46.516 152.085 + 50.088
13. Alex BALDOLINI Aprilia 44'02.244 151.180 + 1'05.816
14. Simone GROTZKYJ Gilera 44'11.972 150.626 + 1'15.544
15. Imre TOTH Aprilia 44'16.333 150.378 + 1'19.905

Doporučujeme

Články odjinud