V MS je nyní Lukáš Pešek čtrnáctý a Karel Abraham patnáctý.
Stejně jak v případě nejnižší třídy do 125ccm, tak rovněž jezdci a týmy čtvrtlitrové kubatury mistrovství světa silničních motocyklů měli od holandské TT v Assenu malou přestávku, kterou využili k tomu, aby nabrali čerstvé síly pro osmé kolo šampionátu - Velkou cenu Německa.
Ve vedení průběžného pořadí třídy do 250ccm je japonský jezdec Scot Racingu Hiroshi Aoyama na motocyklu japonské značky Honda. V přesile motocyklů Aprilia skvělý výkon od mladého závodníka, který ještě loni sedlal rakouský stroj KTM. Aoyama převzal vedení po svém vítězství v Assenu, když v posledním kole ustál náraz Alvara Bautisty do zadní části jeho Hondy.
Hiroshi Aoyama a Alvaro Bautista jsou jedinými jezdci, kteří letos získali více jak jedno vítězství. Aoyama je navíc s Hectorem Barberou a Raffaelem De Rosou jezdcem, který dokázal bodoval v každém z posledních sedmi závodů Grand Prix.
Po nepovedeném a unáhleném manévru na Hiroshi Aoyamu v posledním kole závodu v Assenu přišel Alvaro Bautista z Mapfre Aspar nejen o body za druhé místo, ale rovněž o vedení v šampionátu. Před závodem v Německu je druhý a ztrácí na jezdce týmu Scot Racing třináct bodů. Má tak velkou motivaci si svůj výpadek z Holandska odčinit dobrým výkonem v německém Sachsenringu, kde se loni umístil na třetím místě.
Od katalánské Grand Prix je na třetím místě jezdec týmu Pepe World Hector Barbera. V Assenu využil výpadku svého krajana Bautisty a dojel si pro dvacet bodů za druhé místo. Od Velké ceny Itálie se jeho výkon postupně zlepšuje a na druhé místo mu nyní chybí třináct bodů.
Čtvrté místo patří úřadujícímu mistru světa Marco Simoncellimu, který před rokem závod v Německu vyhrál. Italský jezdec Metis Gilery má na kontě sedmasedmdesát bodů a na vedoucího Aoyamu jich ztrácí čtyřiačtyřicet. Celkem dost velký rozdíl vzhledem k obhajobě titulu, ale závody motocyklů jsou nevyzpytatelné a do konce sezony zbývá rozdělit ještě pořádnou porci mistrovských bodů, takže pro Itala určitě nic nemožného.
Mattia Pasini je v průběžném hodnocení s čtyřiašedesáti body pátý. Patří do skupinky pěti jezdců, kteří si letos aspoň jednou vychutnali pocit z vítězství a v současné době se stále častěji množí spekulace o jeho setrvání v maďarském týmu Toth, který má údajně problémy s italským výrobcem motocyklů Aprilia. V posledním závodu vůbec nebodoval a bude si muset dávat velký pozor, protože už dvanáct bodů za ním je Švýcar Thomas Lüthi.
Jezdec týmu Emmi-Caffe Latte letos dokáže v závodech běžně figurovat na předních pozicích, ale v některých případech mu chybí ta troška štěstí, která někdy rozhoduje o tom, jakým směrem se bude vyvíjet vaše celá sezona. Vzhledem k tomu, že do konce sezony chybí devět závodů, můžeme se ještě dočkat v případě Thomase Lüthiho příjemného překvapení.
Rozdíl mezi sedmým Raffaele De Rosou a desátým Alexem Debonem je celkem osm bodů, takže závod v Německu také určitě zamíchá pořadím v druhé polovině první desítky průběžného hodnocení.
Dvěma českým zástupcům Lukáši Peškovi a Karlu Abrahamovi patří před cestou do Německa pozice na čtrnáctém a patnáctém místě v pořadí. Dělí je jen jeden jediný bod, takže i v jejich případě bude mít výsledek závodu vliv na jejich vzájemné postavení v tabulce šampionátu. Navíc Lukáš Pešek má stejný počet bodů jako třináctý Mike Di Meglio a na první desítku ztrácí jedenáct bodů.
Výsledek závodu Velké ceny Německa z 13. července 2008 - třída do 250ccm:
P. |
|
Jezdec |
Motocykl |
Celkový čas |
Km/h |
Ztráta |
1. |
|
Marco SIMONCELLI |
Gilera |
45'36.703 |
140.041 |
- |
2. |
|
Hector BARBERA |
Aprilia |
45'38.960 |
139.926 |
+ 2.257 |
3. |
|
Alvaro BAUTISTA |
Aprilia |
45'39.126 |
139.917 |
+ 2.423 |
4. |
|
Mika KALLIO |
KTM |
45'40.853 |
139.829 |
+ 4.150 |
5. |
|
Julian SIMON |
KTM |
45'41.549 |
139.794 |
+ 4.846 |
6. |
|
Mattia PASINI |
Aprilia |
45'44.835 |
139.626 |
+ 8.132 |
7. |
|
Thomas LUTHI |
Aprilia |
46'15.005 |
138.108 |
+ 38.302 |
8. |
|
Hiroshi AOYAMA |
KTM |
46'25.629 |
137.581 |
+ 48.926 |
9. |
|
Yuki TAKAHASHI |
Honda |
46'26.765 |
137.525 |
+ 50.062 |
10. |
|
Roberto LOCATELLI |
Gilera |
46'28.373 |
137.446 |
+ 51.670 |
11. |
|
Alex BALDOLINI |
Aprilia |
46'45.499 |
136.607 |
+ 1'08.796 |
12. |
|
Fabrizio LAI |
Gilera |
46'45.665 |
136.599 |
+ 1'08.962 |
13. |
|
Aleix ESPARGARO |
Aprilia |
46'48.054 |
136.483 |
+ 1'11.351 |
14. |
|
Hector FAUBEL |
Aprilia |
46'48.357 |
136.468 |
+ 1'11.654 |
15. |
|
Eugene LAVERTY |
Aprilia |
46'50.559 |
136.361 |
+ 1'13.856 |