250cc: Ve čtvrtlitrech kraluje Aoyama s motocyklem Honda

V MS je nyní Lukáš Pešek čtrnáctý a Karel Abraham patnáctý.

Stejně jak v případě nejnižší třídy do 125ccm, tak rovněž jezdci a týmy čtvrtlitrové kubatury mistrovství světa silničních motocyklů měli od holandské TT v Assenu malou přestávku, kterou využili k tomu, aby nabrali čerstvé síly pro osmé kolo šampionátu - Velkou cenu Německa.

Ve vedení průběžného pořadí třídy do 250ccm je japonský jezdec Scot Racingu Hiroshi Aoyama na motocyklu japonské značky Honda. V přesile motocyklů Aprilia skvělý výkon od mladého závodníka, který ještě loni sedlal rakouský stroj KTM. Aoyama převzal vedení po svém vítězství v Assenu, když v posledním kole ustál náraz Alvara Bautisty do zadní části jeho Hondy.

Hiroshi Aoyama a Alvaro Bautista jsou jedinými jezdci, kteří letos získali více jak jedno vítězství. Aoyama je navíc s Hectorem Barberou a Raffaelem De Rosou jezdcem, který dokázal bodoval v každém z posledních sedmi závodů Grand Prix.

Po nepovedeném a unáhleném manévru na Hiroshi Aoyamu v posledním kole závodu v Assenu přišel Alvaro Bautista z Mapfre Aspar nejen o body za druhé místo, ale rovněž o vedení v šampionátu. Před závodem v Německu je druhý a ztrácí na jezdce týmu Scot Racing třináct bodů. Má tak velkou motivaci si svůj výpadek z Holandska odčinit dobrým výkonem v německém Sachsenringu, kde se loni umístil na třetím místě.

Od katalánské Grand Prix je na třetím místě jezdec týmu Pepe World Hector Barbera. V Assenu využil výpadku svého krajana Bautisty a dojel si pro dvacet bodů za druhé místo. Od Velké ceny Itálie se jeho výkon postupně zlepšuje a na druhé místo mu nyní chybí třináct bodů.

Čtvrté místo patří úřadujícímu mistru světa Marco Simoncellimu, který před rokem závod v Německu vyhrál. Italský jezdec Metis Gilery má na kontě sedmasedmdesát bodů a na vedoucího Aoyamu jich ztrácí čtyřiačtyřicet. Celkem dost velký rozdíl vzhledem k obhajobě titulu, ale závody motocyklů jsou nevyzpytatelné a do konce sezony zbývá rozdělit ještě pořádnou porci mistrovských bodů, takže pro Itala určitě nic nemožného.

Mattia Pasini je v průběžném hodnocení s čtyřiašedesáti body pátý. Patří do skupinky pěti jezdců, kteří si letos aspoň jednou vychutnali pocit z vítězství a v současné době se stále častěji množí spekulace o jeho setrvání v maďarském týmu Toth, který má údajně problémy s italským výrobcem motocyklů Aprilia. V posledním závodu vůbec nebodoval a bude si muset dávat velký pozor, protože už dvanáct bodů za ním je Švýcar Thomas Lüthi.

Jezdec týmu Emmi-Caffe Latte letos dokáže v závodech běžně figurovat na předních pozicích, ale v některých případech mu chybí ta troška štěstí, která někdy rozhoduje o tom, jakým směrem se bude vyvíjet vaše celá sezona. Vzhledem k tomu, že do konce sezony chybí devět závodů, můžeme se ještě dočkat v případě Thomase Lüthiho příjemného překvapení.

Rozdíl mezi sedmým Raffaele De Rosou a desátým Alexem Debonem je celkem osm bodů, takže závod v Německu také určitě zamíchá pořadím v druhé polovině první desítky průběžného hodnocení.

Dvěma českým zástupcům Lukáši Peškovi a Karlu Abrahamovi patří před cestou do Německa pozice na čtrnáctém a patnáctém místě v pořadí. Dělí je jen jeden jediný bod, takže i v jejich případě bude mít výsledek závodu vliv na jejich vzájemné postavení v tabulce šampionátu. Navíc Lukáš Pešek má stejný počet bodů jako třináctý Mike Di Meglio a na první desítku ztrácí jedenáct bodů.

Výsledek závodu Velké ceny Německa z 13. července 2008 - třída do 250ccm:

P.   Jezdec Motocykl Celkový čas Km/h Ztráta
1. Klepněte pro větší obrázek Marco SIMONCELLI Gilera 45'36.703 140.041 -
2. Klepněte pro větší obrázek Hector BARBERA Aprilia 45'38.960 139.926 + 2.257
3. Klepněte pro větší obrázek Alvaro BAUTISTA Aprilia 45'39.126 139.917 + 2.423
4. Klepněte pro větší obrázek Mika KALLIO KTM 45'40.853 139.829 + 4.150
5. Klepněte pro větší obrázek Julian SIMON KTM 45'41.549 139.794 + 4.846
6. Klepněte pro větší obrázek Mattia PASINI Aprilia 45'44.835 139.626 + 8.132
7. Klepněte pro větší obrázek Thomas LUTHI Aprilia 46'15.005 138.108 + 38.302
8. Klepněte pro větší obrázek Hiroshi AOYAMA KTM 46'25.629 137.581 + 48.926
9. Klepněte pro větší obrázek Yuki TAKAHASHI Honda 46'26.765 137.525 + 50.062
10. Klepněte pro větší obrázek Roberto LOCATELLI Gilera 46'28.373 137.446 + 51.670
11. Klepněte pro větší obrázek Alex BALDOLINI Aprilia 46'45.499 136.607 + 1'08.796
12. Klepněte pro větší obrázek Fabrizio LAI Gilera 46'45.665 136.599 + 1'08.962
13. Klepněte pro větší obrázek Aleix ESPARGARO Aprilia 46'48.054 136.483 + 1'11.351
14. Klepněte pro větší obrázek Hector FAUBEL Aprilia 46'48.357 136.468 + 1'11.654
15. Klepněte pro větší obrázek Eugene LAVERTY Aprilia 46'50.559 136.361 + 1'13.856
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00