[GP Portugalska - 250ccm, závod]
Velkou cenu Portugalska dnes netradičně odstartoval závod třídy do 250ccm a jak už bývá zvykem, bylo se na co dívat. Pro první místo si zajel Marco Simoncelli z Metis Gilery, po velmi vyrovnaném průjezdu cílem nakonec skončil druhý Mike Di Meglio z Mapfre Aspar a třetí Hector Barbera z týmu Pepe World. Výsledky zatím nebyly zveřejněny, takže se pořadí na druhém a třetím místě ještě může změnit.
Z první řady dnes do závodu odstartoval Hector Barbera, Alvaro Bautista, Marco Simoncelli a Hiroshi Aoyama. Start se podařil španělskému jezdci Bautistovi, jenž se od prvního kola ujal vedení a schylovalo se k velké bitvě s krajanem Barberou, protože vedoucí muž průběžného hodnocení Hiroshi Aoyama jel po startu až na šestém místě. Český závodník Karel Abraham byl v nájezdu do třetího kola patnáctý a Lukáš Pešek osmnáctý.
Ve čtvrtém kole ale po chybě v nájezdu do zatáčky spadl Alvaro Bautista a jeho sen získat vedení v průběžném hodnocení šampionátu se tak velmi rychle rozplynul. Vysoké tempo rovněž nezvládl druhý Raffaele De Rossa a Hector Faubel. Oba dnešní závod nedokončili.
Velmi technická dráha v Estorilu si vybrala nejednu daň v podobě pádu a když v první polovině závodu třídy 250ccm spadl Roberto Locatelli z Metis Gilery, byl Karel Abraham už desátý a Lukáš Pešek dvanáctý. Oba Češi spolu nějakou dobu bojovali, ale díky tomu se na ně začal dotahovat Alex Debon. Španěl byl hodně rychlý a v závěru oba české jezdce předjel. Nakonec Karel Abraham projel cílem desátý a Lukáš Pešek těsně za ním jedenáctý.
V polovině dnešní čtvrtlitrové bitvy bylo následující pořadí: první Simoncelli, druhý Di Meglio, třetí Barbera, se sedmisekundovou ztrátou čtvrtý Hiroshi Aoyama a pátý Cluzel. Japonec Aoyama se po pádu Bautisty snažil neudělat žádnou chybu, protože jedině takovým způsobem si dokáže upevnit pozici ve vedení. Cílem projel jako čtvrtý a jeho šance vyhrát šampionát se opět velmi zvýšily.
Itala Mattia Pasiniho jsme v dnešním závodu neviděli v barvách maďarského týmu Toth, ale v novém týmu Globalgest, který vznikl na poslední chvíli, aby v Portugalsku vůbec mohl závodit. Ital si nevedl vůbec špatně, protože se dlouhou dobu držel na sedmém místě, ale nakonec se musel po předjetí Thomasem Lüthim spokojit s osmým místem.
V závěru portugalské Grand Prix se bojovalo o druhé místo a jezdec Mapfre Aspar, Francouz Di Meglio, odolával útokům Hectora Barbery. Udržet Španěla za zády se mu ale nepodařilo, ovšem jeho finiš na cílové rovince byl neuvěřitelný a nakonec rozhodovala cílová fotografie.
GP Portugalska - 250 ccm, závod
P. |
|
Jezdec |
Motocykl |
Kolo |
Celkový čas |
Ztráta |
1. |
 |
Marco Simoncelli |
Gilera |
26 |
44'04.298 |
- |
2. |
 |
Mike Di Meglio |
Aprilia |
26 |
44'09.615 |
+ 5.317 |
3. |
 |
Hector Barbera |
Aprilia |
26 |
44'09.615 |
+ 5.317 |
4. |
 |
Hiroshi Aoyama |
Honda |
26 |
44'16.322 |
+ 12.024 |
5. |
 |
Jules Cluzel |
Aprilia |
26 |
44'18.647 |
+ 14.349 |
6. |
 |
Ratthapark Wilairot |
Honda |
26 |
44'22.554 |
+ 18.256 |
7. |
 |
Thomas Luthi |
Aprilia |
26 |
44'31.929 |
+ 27.631 |
8. |
 |
Mattia Pasini |
Aprilia |
26 |
44'38.965 |
+ 34.667 |
9. |
 |
Alex Debon |
Aprilia |
26 |
44'49.708 |
+ 45.410 |
10. |
 |
Karel Abraham |
Aprilia |
26 |
44'50.189 |
+ 45.891 |
11. |
 |
Lukáš Pešek |
Aprilia |
26 |
44'50.502 |
+ 46.204 |
12. |
 |
Shuhei Aoyama |
Honda |
26 |
45'01.939 |
+ 57.641 |
13. |
 |
Valentin Debise |
Honda |
26 |
45'25.607 |
+ 1'21.309 |
14. |
 |
Alex Baldolini |
Aprilia |
26 |
45'39.575 |
+ 1'35.277 |
15. |
 |
Axel Pons |
Aprilia |
25 |
44'12.221 |
+ 1 kolo |
16. |
 |
Balazs Nemeth |
Aprilia |
25 |
44'23.793 |
+ 1 kolo |
17. |
 |
Bastien Chesaux |
Aprilia |
25 |
44'36.584 |
+ 1 kolo |
18. |
 |
Imre Toth |
Aprilia |
25 |
45'30.295 |
+ 1 kolo |
19. |
 |
Christopher Moretti |
Aprilia |
24 |
45'10.459 |
+ 2 kola |
|
 |
Vladimir Leonov |
Aprilia |
24 |
42'24.157 |
|
|
 |
Shoya Tomizawa |
Honda |
12 |
20'44.573 |
|
|
 |
Roberto Locatelli |
Gilera |
9 |
15'29.036 |
|
|
 |
Raffaele De Rosa |
Honda |
7 |
13'30.519 |
|
|
 |
Alvaro Bautista |
Aprilia |
4 |
6'52.842 |
|
|
 |
Hector Faubel |
Honda |
4 |
6'55.786 |
|