Bautista ale bude v posledních čtyřech závodech těžkým soupeřem.
Letošní ročník mistrovství světa silničních motocyklů je také posledním v historii čtvrtlitrové kubatury, protože už v příštím roce bude mít na startovním roštu převahu nová třída Moto2, která klasické motocykly o obsahu 250ccm od roku 2011 kompletně nahradí.
V letošním roce je tak zisk titulu ve čtvrtlitrech prestižní záležitostí, protože jméno vítězného jezdce se navždy zapíše do historie světového šampionátu. Do konce sezony zbývají čtyři závody a potom, co si v Misanu Marco Simoncelli nepřipsal jediný bod dá se očekávat, že bitva o prvenství se odehraje mezi Hiroshi Aoyamou a Alvarem Bautistou.
Hiroshi Aoyama přišel v letošním ročníku do týmu Scot Racing, protože rakouská KTM, kde před tím závodil v jednom týmu spolu s Mika Kalliem své aktivity v třídě 250cmm ukončila. Od prvního závodu bylo vidět, že japonskému jezdci Honda sedí a hned v třetím podniku sezony si dojel pro první vítězství.
Rodák z japonského města Chiba v každém z posledních dvanácti závodů Grand Prix bodoval a jeho nejhorším umístěním bylo osmé místo z Le Mans. Aoyama letos předvádí velmi dobrý výkon a díky tomu je ve vedení průběžného hodnocení šampionátu, zvedl kredit značky Honda ve čtvrtlitrech a to samozřejmě sebou nese možnost, že najde uplatnění na některém ze satelitních motocyklů japonského výrobce v MotoGP.
Ohledně jeho přestupu do královské kubatury ale zatím není jasno, což je paradoxní situace, protože jezdci jako druhý Alvaro Bautista už podepsal s týmem Suzuki, třetí Marco Simonceli pojede u Hondy Gresini a čtvrtý Hector Barbera vstoupí do MotoGP s novým týmem Aspar Jorge Martineze. V poslední době se jeho jméno objevuje ve spojení s LCR Hondou, ale zatím není nic potvrzeno.
Pokud Aoyama chce vyhrát letošní šampionát bude muset v příštích čtyřech posledních závodech sezony odolat tlaku druhého Alvara Bautisty. Španěl na vedení ztrácí třináct bodů a vzhledem k tomu, že jich je stále k dispozici rovných sto, má i on vysokou šanci zapsat své jméno do historických tabulek čtvrtlitrové kubatury.
Bautista jede v týmu Mapfre Aspar a byl dlouho považován za jejich jedničku, co se týče jezdeckého obsazení v nově vznikajícím týmu MotoGP. Španěl ale nakonec zvolil přestup k tovární Suzuki, což možná nebylo pro vedení jeho současného týmu nijak povzbudivé, ale určitě se chce rozloučit tím nejlepším možným způsobem a to, že pro ně a samozřejmě pro sebe získá titul světového šampiona.
Španělský jezdec v posledních dvanácti závodech zaváhal jen jednou a to se mu také může v konečném hodnocení stát osudným. V Assenu bojoval spolu s Aoyamou o první místo, ale při pokusu o předjetí jezdce Hondy narazil předním kolem do jeho motocyklu, skončil v kotrmelcích v únikové zoně a nepřipsal si tak jediný bod. Od tohoto momentu se mu nepodařilo dostat znovu do vedení šampionátu, ale v pěti závodech, které po Holandsku následovaly se pokaždé umístil na stupních vítězů. Pro konečný výsledek tak nyní bude rozhodující výkon v posledních čtyřech závodech a to sebou zaručeně přinese zajímavou a napínavou podívanou.
Úřadující mistr světa Marco Simoncelli je na třetím místě a jeho naděje na obhajobu titulu se rapidně snížily po pádu v domácím závodu na okruhu v Misanu. Italský jezdec Metis Gilery nezačal sezonu zrovna ideálně. Před prvním závodem v Kataru se zranil a závod pro velké bolesti v ruce nedokázal absolvovat.
Ani jeden bod si dále nepřipsal v Japonsku a Katalánsku. Naopak velmi dobře se mu dařilo na okruzích v Le Mans, Sachsenringu, Brně a Indianapolisu odkud si odvezl maximální počet bodů. Právě Misano mělo být místem, kde se definitivně dotáhne na vedoucí jezdce šampionátu, ale to mu nevyšlo a s čtyřicetibodovou ztrátou má nyní velmi malou šanci, že letos svůj titul obhájí.
Prvních pět jezdců průběžného pořadí po Grand Prix San Marina - třída 250ccm:
P. |
|
Jezdec |
Body |
QAT |
JPN |
SPA |
FRA |
ITA |
CAT |
NED |
GER |
GBR |
CZE |
INP |
RSM |
1. |
|
Hiroshi AOYAMA |
205 |
13 |
20 |
25 |
8 |
10 |
20 |
25 |
13 |
25 |
13 |
20 |
13 |
2. |
|
Alvaro BAUTISTA |
192 |
9 |
25 |
20 |
13 |
16 |
25 |
- |
16 |
20 |
16 |
16 |
16 |
3. |
|
Marco SIMONCELLI |
165 |
- |
- |
16 |
25 |
20 |
- |
16 |
25 |
13 |
25 |
25 |
- |
4. |
|
Hector BARBERA |
158 |
25 |
5 |
13 |
5 |
11 |
16 |
20 |
11 |
8 |
9 |
10 |
25 |
5. |
|
Mattia PASINI |
120 |
- |
16 |
10 |
- |
25 |
13 |
- |
- |
16 |
20 |
- |
20 |