Abraham zrychlil a posunul se blíž dalším jezdcům na motorkách Honda

Na třináctém místě se ztrátou 2,468 vteřiny na nejrychlejšího Aleixe Espargara zakončil Karel Abraham poslední testy před sezonou MotoGP.
Abraham zrychlil a posunul se blíž dalším jezdcům na motorkách Honda

Český jezdec stále bojuje s následky zranění ramene, ve srovnání s předchozími testy se ale dokázal posunout výš v poli jezdců s motocykly třídy Open. Na Nickyho Haydena, který jede na totožném stroji Honda RCV1000R, ztrácí Abraham před sezonou přibližně vteřinu. Třídenního programu v Kataru se neúčastnily tovární týmy, jejich jezdci závěrečné testy absolvovali už v průběhu týdne v Austrálii.

Karel Abraham

„V Kataru jsme museli dohnat to, co jsme nemohli vyzkoušet v Malajsii, takže to byly opravdu nabité tři dny. Pro mě osobně to i tak bylo mnohem pohodovější než v Sepangu. Zaprvé je v Kataru lepší klima, zadruhé rameno se o něco zlepšilo a minimálně první a druhý den mě zásadně nelimitovalo. Oproti prvním dvěma testům je tam vidět velký posun, dostali jsme se na úroveň Aoyamy a Reddinga, kteří jedou na stejných motorkách jako já. Jen Nicky Hayden nám trochu odskočil. Poslední den už se bohužel už zas ozývalo rameno. Je to škoda, protože se nám začaly dařit lepší časy a dokázal jsem zajíždět pod 1:57,5. Na druhou stranu je asi dobře, že jsme skončili o chvilku dřív, protože na konci testů začal foukat vítr a ochladilo se a hodně se padalo.“

Marco Grana, šéfmechanik Cardion AB Motoracing

„Myslím, že výsledek těchto testů je pro nás úspěch. Pozitivní je, že problémy s Karlovým ramenem test od testu pomalu ustupují, takže jsme mohli letos poprvé pracovat celé tři dny naplno. S motorkou nemáme žádný velký problém, Karel se s ní rychle sžívá a nachází odlišnosti proti ART. To nejdůležitější je, že jsme se dostali blízko dalším jezdcům na Hondách. Na Reddinga a Aoyamu máme minimální ztrátu, Nicky nám odskočil víc, ale věřím, že pokud bude Karel stoprocentně zdravotně v pořádku, není nereálné jezdit podobné časy jako on. Letos poprvé pro nás testy končí optimisticky a na první závod se můžeme těšit. Když se stav Karla ještě zlepší, můžeme bojovat o slušný výsledek.“

tisková zpráva

10. října | Fabio di Giannantonio dnes slaví 20 let.
7. října | Bastianini se omlouvá Bezzecchimu za incident v závěru závodu: odkaz
7. října | Arenas a Binder společně upadli: odkaz
6. října | Enea Bastianini byl převezen do nemocnice na další vyšetření. odkaz
6. října | Márquez získává historicky první thajskou pole position. odkaz

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00