Začátkem května testoval v portugalském Estorilu tovární tým Ducati nové aktualizace motocyklového prototypu Desmosedici GP11 a nás zajímalo, kdy tato zlepšení využije Karel Abraham.
Valentino Rossi a Nicky Hayden si nové šasi a motor chválili a protože tým Cardion AB Motoracing má ve svých boxech také motocyklový prototyp italského výrobce, zavolali jsme mluvčímu brněnského týmu, abychom se zeptali, kdy může také Karel Abraham očekávat nová zlepšení.
„Není to dané tím, že by tyto aktualizace dostal Karel Abraham automaticky,“ uvedl pro motogpsport.cz mluvčí týmu pan Jiří Smetana. „V tomto případě bude záležet na konkrétních jednáních s Ducati. Není totiž řečeno, že věci, které otestuje tovární tým se automaticky dostanou mezi satelitní týmy.“
„Je to nastavené tak, že se podmínky upravují v průběhu sezony na základě výsledků a na základě toho, jak jsou spokojení s tím co Kája zajíždí. Například loni zajel Kája dobře test v Jerezu, tak dostal třeba možnost získat nějaké díly za lepší cenu nebo zdarma. Do toho se také započítávají takové věci, jako váhové limity při přepravě techniky, kde má tým pak určité kilogramy zdarma.“
Karel Abraham jako jediný z jezdců Ducati využívá kapotáže s aerodynamickými prvky v podobě ´křidélek´. Nabízí se otázka, proč? „Důvod je jednoduchý,“ prozradil Jiří Smetana. „Kájovi tato kapotáž vyhovuje o trošku víc. Je to také dané tím, že je mezi jezdci o něco vyšší a líp se tak za ní dokáže schovat.“
„Máme samozřejmě k dispozici i užší kapotáže. Dohromady to jsou celkem tři typy a každá plní svůj specifický účel, jako třeba kapotáž vhodná do větrných podmínek. Kája všechny typy vyzkoušel a my zvolili právě tu jednu, která mu prostě vyhovuje nejvíc,“ řekl závěrem Jiří Smetana.
Před závodem v Barceloně má Karel Abraham na svém kontě osmnáct bodů a v průběžném hodnocení šampionátu mu patří třináctá příčka.