Šéf Pedrosova týmu u Repsol Hondy je před začátkem šampionátu v pozitivním očekávání, protože jak uvedl, mistrovství světa je běh na dlouhou trať a ne záležitostí pár závodů.
Předsezonní testy pro španělského jezdce s šestadvacítkou na kapotě nedopadly nejlépe, zejména pak ten poslední v Kataru, ale jeho tým mu věří a do Losail odcestují s cílem si z úvodní Grand Prix odvést co možná nejvíc bodů.
Určitě to není nereálná představa, protože Pedrosa je na těžké úvody sezon zvyklý a dokáže si poradit. Zcela určitě je o tom přesvědčen jeho šéf týmu Alberto Puig, který týden před zahájením závodního víkendu v Kataru uvedl: „Jako každým rokem se musíme připravit na dlouhou novou sezonu. Katar je první závod, ale je to dlouhý šampionát s koncem po sedmi nebo osmi měsících a my na to musíme být připraveni.“
V roce 2009 Pedrosa nastupoval k závodu s ještě nedoléčeným zraněním, aby cílem úvodního podniku projel jedenáctý. V Japonsku už byl třetí a situace se pomalu začala obracet k lepšímu. „Když jsme začínali loni, byli jsme fyzicky vyčerpaní. Jezdec jel zraněný a my to nedokázali zlepšit.“
„V tomto roce přinejmenším přijedeme k prvnímu závodu s jezdcem v dobré kondici a to už je lepší. To bylo našim cílem v předsezonní přípravě, zahájit sezonu s jezdcem bez jakýchkoliv zdravotních problémů,“ uvedl Alberto Puig.
Zimní přípravu absolvoval Pedrosa bez zranění, ale otázkou byl jeho výkon, který ve srovnání s ostatními soupeři nebyl tak výrazný. „Samozřejmě potřebujeme motocykl k tomu, aby byl ten nejlepší a jezdec k tomu, aby se na něm cítil co nejlépe, ale do této chvíle se jen testovalo. To možná něco napoví o tom, jak to může vypadat na dráze při závodu, ale není to nic rozhodujícího. Co se skutečně počítá je to, co se stane v neděli večer - v nočním závodu v Kataru.“
Po šesti dnech testů na okruzích v Sepangu a Kataru Puig nedokáže odpovědět na otázku, zda jsou nyní soupeři na Yamaze a Ducati o krok před závodním prototypem Pedrosovy Hondy, když řekl: „Nevím, s motocykly nejezdím. Sleduji časy a ti, kteří je zajeli jsou rychlí. Máme různé věci k testování a možná je budeme muset zvládnout během závodních víkendů Grand Prix.“
„Jednu věc ale můžu potvrdit a to, že se do Kataru nechystáme odjet se sklopenou hlavou. V každému závodu jedeme pro vítězství, mentalitou továrního týmu Hondy je vyhrávat závody a do Kataru jedeme proto, abychom dosáhli nejlepších výsledků pro nás a tým.“
V průběhu posledního testu v Kataru Pedrosa řešil problémy s přilnavostí zadní části jeho RC212V. Letos totiž poprvé jede na tlumení značky Öhlins a to je pro něho velká změna, protože jezdci jako Andrea Dovizioso nebo Randy De Puniet, kteří již měli s Öhlins zkušenosti v roce 2009, na tom byli o něco lépe.
Na otázku, zda všichni ostatní jezdci Hondy měli podobné problémy jako Španěl, Puig odpověděl: „To nemůžu říct, protože nevím zda něco podobného také řešili ostatní a nedělá mi to vůbec starosti. Vím jaké jsme měli problémy my a máme je v úmyslu řešit, jak nejlépe to půjde v průběhu víkendu. Pracujeme s mnoha různými faktory a uvidíme, zda je můžeme dát do pořádku a překonat tyto drobné problémy, které teď máme.“