Aleix Espargaró je po půlce sezóny nejlepším jezdcem CRT

Rozhovor s jedním z nejzajímavějších jezdců současného startovního pole přináší tisková zpráva týmu Power Electronics Aspar.
Aleix Espargaró je po půlce sezóny nejlepším jezdcem CRT

Výkony Aleixe Espargaró byly v první polovině sezóny mimořádně působivé, pravidelně byl součástí top ten a pravidelně byl také velkou nepříjemností pro satelitní stroje. V tiskové zprávě hovoří Aleix nejen o uplynulé polovině sezóny 2013, ale i vyhlídkách a nadějích pro polovinu druhou.

„Udržet si stávající úroveň, už to by byl výjimečný úspěch."

Poté, co loni Aleix Espargaró vstoupil do historie jako vůbec první „vítěz" CRT v MotoGP, zahájil i letošní sezónu ve velkém stylu. Samozřejmě, že jeho výkony jsou ještě vzdálené od přímých uchazečů o titul - Márqueze, Lorenza a Pedrosy, ale stejně tak jsou v opačném smyslu vzdálené od zbytku pole CRT jezdců. O místo ve výsledkové listině závodu pravidelně bojuje s jezdci na prototypových strojích. Aleix je žádaným jezdcem a sám doufá, že po měsíční přestávce předvede ze svého umění ještě víc.

Jak hodnotíte první polovinu sezóny?

„Jsem mnohem šťastnější, než jsem čekal. V loni jsme skončili dobře a na podobné výsledky jsme se těšili i v letošním roce. Nikdo, ani já, jsme neočekávali, že budeme tak blízko továrním prototypům. Takže jsem opravdu spokojený a doufám, že v druhé polovině šampionátu ještě zvýšíme tlak."

Které závody pro Vás byly nejlepší?

„Možná vyberu kvalifikaci v Německu, protože tehdy jsem si vyjel svou zatím nejlepší startovní pozici. Nejvíc jsem si ale užil závod v Holandsku, kdy jsem skončil s dosud nejmenším odstupem ke špici."

Pokud by to šlo, vytěsnil byste některý svůj závod z paměti?

„Žádný ze závodů nebyl takový, abych na něj chtěl zapomenout. Musím se ale přiznat, že v mnohem víc jsem doufal při svém domácím závodě v Montmeló."

Co dělá Aleix Espargaró, aby byl ještě lepší?

„Zlepšit se musím v různých oblastech. Například, pokud jsou vyšší teploty, zdá se, že nejsem schopen udržet tempo, protože hodně ztrácíme přilnavost na zadním kole. Do jisté míry je to právě to, co se nám stalo v Barceloně. To je můj jediný handicap, chcete-li to tak nazvat, protože, mám-li být upřímný, nemyslím si, že se nám to podaří v druhé polovině sezóny příliš zlepšit."

Co více potřebujete od motocyklu?

„Motorka pracuje perfektně, podvozek je neuvěřitelný, a to nám dovoluje využít mnoha variant nastavení. Jediný způsob, jak bychom mohli ART zdokonalit, je získat o trochu víc výkonu v motoru a lepší elektroniku."

V co doufáte pro druhou polovinu sezóny?

„Nemohu žádat o mnoho víc. Myslím si, že pokud se nám podaří udržet současnou úroveň až do konce sezóny, budeme všichni velmi spokojeni. Nebude to vůbec snadné, den ode dne chceme po sobě stále víc a víc, abychom byli schopni zaplnit mezeru na tovární motocykly a zůstali tak na úrovni, na které jsme teď. Pokud se to podaří, už to bude výjimečný úspěch."

Co máte v plánu na prázdniny?

„Na týden úplně vypnout daleko od domova v New Yorku. Nikdy předtím jsem tam ještě nebyl, tak to bude určitě skvělá zkušenost. Poté bych rád strávil několik dní s přáteli na pláži, a pak se vrátím k tréninku a začnu přemýšlet o Indianapolis."

Kdo je zatím nejsilnějším jezdcem sezóny?

„Současná situace v šampionátu je trochu divná. Řekl bych, že pravděpodobně nejsilnější je Marc už z toho důvodu, že v polovině vede šampionát. V nováčkovské sezóně si to zaslouží velké uznání. Můžeme říct, že letos je opravdu silný Dani a samozřejmě i Jorge. Je jen škoda, že se oba zranili, ale myslím si, že všichni tři se ještě předvedou na vynikající úrovni."

Které z okruhů, jež jsou ještě před vámi, máte nejraději?

„Velmi příznivý je pro nás okruh v Misanu, asi proto, že je tak krátký. Opravdu rád mám Sepang, protože je rychlý a já miluju rychlé tratě. A magický je i Phillip Island."

Po prázdninách jsou na programu tři sady závodů ve třech měsících bez přestávky. Je to pro vás výhoda nebo nevýhoda?

„Abych byl upřímný, závodění miluju, a kdybych mohl, tak bych závodil každý týden. Nicméně dva závody v řadě jsou skutečně únavné a zvlášť jedou-li se mimo Evropu. Každopádně, všechno jde v této sezóně velmi dobře, mám vynikající vztah s týmem, takže jsme schopni mnohem snáze řešit každou situaci, ve které se aktuálně nacházíme."

25. června | Závodem MotoGP dnešní program v Assenu nekončí. Ve 14:30 nás ještě čeká závod Moto2.
25. června | Mezi čtyřmi prvními jezdci v průběžném pořadí třídy MotoGP je jen 11 bodů rozdíl.
25. června | Rossi má nejdelší vítěznou kariéru napříč kategoriemi - vítězí už 20 let a 313 dní. odkaz
25. června | Už ve 13:00 startuje závod MotoGP.
25. června | Paglianiho pád: odkaz

Nejčtenější články

MotoGP: Po více než ročním čekání se výhry dočkal Rossi, Abraham sedmý

MotoGP: Po více než ročním čekání se…

Valentino Rossi si v nizozemském závodě, který byl ovlivněn počasím, vyjel další výhru kariéry. Na tuto výhru čekal více než rok. Naposledy zvítězil loni v Katalánsku. Na podium dnes Rossiho doprovodili Petrucci a Márquez.

25.  6.  2017 | | 8 N/A
MotoGP: První pole position si v královské kubatuře vyjel Zarco

MotoGP: První pole position si v krá…

Johann Zarco se dnes v Assenu dočkal své první pole position v královské kubatuře. Spolu s ním vyjedou z první řady i Marc Márquez a Danilo Petrucci.

24.  6.  2017 |
MotoGP: Odpolední nizozemský trénink ovládl Viňales

MotoGP: Odpolední nizozemský trénink…

V pátečním odpoledním tréninku se do čela posunul Maverick Viňales. Dále se umístili Jonas Folger a Marc Márquez.

23.  6.  2017 |
MotoGP: Přerušený trénink ovládl Petrucci

MotoGP: Přerušený trénink ovládl Pet…

V úvodu prvního tréninku unikl olej z Doviho stroje. Trénink musel být přerušen. Po vyčištění dráhy se pokračovalo. Nejrychlejší byl Petrucci, z jehož stroje se v závěru také zakouřilo. Druhé místo obsadil Johann Zarco a třetí je Cal Crutchlow.

23.  6.  2017 |
Moto2: Přerušenou kvalifikaci ovládl Morbidelli, Baldassarri měl těžký pád

Moto2: Přerušenou kvalifikaci ovládl…

Kvalifikace Moto2 byla přerušena kvůli Baldassarriho těžkému pádu. Jezdec míří do nemocnice na podrobnější vyšetření. Start z první řady si zajistili Franco Morbidelli, Takaaki Nakagami a Thomas Lüthi.

24.  6.  2017 |