Alex Debón v nové roli manažera týmu

Po třinácti letech závodění v mistrovství světa silničních motocyklů Alex Debón s těžkým srdcem ukončil aktivní kariéru premiérovým ročníkem v Moto2 a nyní se bude věnovat manažerské funkci.
Alex Debón v nové roli manažera týmu

Čtyřiatřicetiletý Španěl zahájil závodní kariéru v seriálu Grand Prix v roce 1998, ale až o dva roky později absolvoval první kompletní sezonu. To vše s motocykly značek Honda a Aprilia 250ccm. Nejlepším umístěním bylo čtvrté místo z roku 2008, kdy závodil v barvách týmu Lotus Aprilia.

Letos závodil v premiérovém ročníku třídy Moto2 s motocyklem FTR týmu Aeroport de Castelló a v celkovém hodnocení obsadil šestnácté místo. Bohužel se v průběhu sezony nevyhnul zraněním a to poslední z portugalského Estorilu nakonec znamenalo, že se rozhodl o jeden rok urychlit ukončení aktivní kariéry jezdce světového šampionátu.

„Bylo to složité rozhodnutí, protože jsem chtěl závodit ještě v příštím roce, ale někdy prostě musíte dát na doporučení lékařů,“ uvedl Alex Debón, jenž chce nyní své zkušenosti předat mladší generaci. „Po nehodě v Portugalsku, kde jsem si vykloubil rameno jsem se setkal s doktorem Gastaldim a jeho týmem a společně jsme došli k rozhodnutí, že to bude nejlepší. Tentokrát muselo mít zdraví přednost před sportem.“

Své zkušenosti s motocyklem FTR teď Debón využije ve spolupráci s dvaadvacetiletým skotským závodníkem a Mistrem Španělska série Supersport z roku 2009 Kevem Coghlanem, který po dvou letošních závodech v Moto2, kdy jel v Silverstonu a Aragonsku na divokou kartu, dostal příležitost v mistrovství světa. Už příští týden zahájí Skot přípravné práce na okruhu v Jerezu s motocyklem svého nového šéfa týmu.

Coghlan má jednu velkou výhodu, protože jak Alex Debón uvedl, tým Aeroport de Castelló mu připravil komplexní plán práce, který mu přizpůsobili na míru. K dispozici má také zcela nový motocykl a cenné rady zkušeného závodníka, který má se Skotem velké plány. „Myslím, že s moji pomocí v boxech a radou ohledně okruhů, které nezná můžeme, co se týče výsledků v příštím roce překvapit,“ řekl závěrem Debón.

18:46 | Někteří jezdci kategorií Moto3 a Moto2 dnes testovali v Aragonii. Test však dost komplikoval silný vítr.
23. září | Lorenzo si myslí, že za jeho pád může Márquez.
23. září | Lorenzo musel na vyšetření do zdravotního střediska na okruhu. odkaz
23. září | Lorenzo upadl hned v první zatáčce: odkaz
23. září | A ještě jedna penalizace: odkaz

Harmonogram

GP Thajska, Buriram
Pátek 5. října
Moto3 1. trénink   04:00–04:40
MotoGP 1. trénink   04:55–05:40
Moto2 1. trénink   05:55–06:40
Moto3 2. trénink   08:10–08:50
MotoGP 2. trénink   09:05–09:50
Moto2 2. trénink   10:05–10:50
Sobota 6. října
Moto3 3. trénink   04:00–04:40
MotoGP 3. trénink   04:55–05:40
Moto2 3. trénink   05:55–06:40
Moto3 kvalifikace   07:35–08:15
MotoGP 4. trénink   08:30–09:00
MotoGP 1. kvalifikace   09:10–09:25
MotoGP 2. kvalifikace   09:35–09:50
Moto2 kvalifikace   10:05–10:50
Neděle 7. října    
Moto3 warm up   03:40–04:00
MotoGP warm up   04:10–04:30
Moto2 warm up   04:40–05:00
Moto3 závod   06:00
Moto2 závod   07:20
MotoGP závod   09:00