Álvaro Bautista věří, že letos prorazí mezi nejlepší

Španěl je jediným zástupcem továrního týmu Suzuki, letos pojede svou druhou sezonu v MotoGP a testem v Sepangu chce otočit list a pro letošní ročník spolu s týmem připravit konkurenceschopnou GSV-R.
Álvaro Bautista věří, že letos prorazí mezi nejlepší

V premiérové sezoně zajel Bautista nejlepší umístění v podobě pátého místa, také si ale zlomil klíční kost a spolu s Lorisem Capirossim jako jediní využili nadlimitního přídělu pohonných jednotek. Rok 2010 ukončil na třináctém místě a po odchodu jeho italského týmového kolegy se nyní veškerá pozornost japonského výrobce zaměří čistě na jeho osobu.

Před prvními testy sezony je Bautista v dobré náladě a odhodlán dokázat, že je jezdcem, který není předurčen závodit na konci startovního pole. Šestadvacetiletý Španěl velmi tvrdě pracoval na své fyzičce, také si dopřál dvoutýdenní dovolenou a v rozhovoru s motogp.com řekl jasně, jaké jsou jeho ambice v nadcházející sezóně.

„Bude to těžký rok, ale mám teď s motocyklem o něco více zkušeností a věřím, že všechno, co jsem se loni naučil mi pomůže,“ řekl Álvaro Bautista. „Je pravdou, že budu pouze jeden jezdec v týmu, ale vůči Suzuki mám velkou důvěru, protože jsme loni odvedli dobrou práci na vývoji motocyklu a v tom budeme pokračovat také letos.“

„V minulém roce jsem skončil dvakrát pátý (GP Katalánska a GP Malajsie), což bylo skvělé, ale v tomto roce bych se rád zaměřil na to, abych v některých závodech bojoval o pozice na stupních vítězů. Myslím, že pokud odvedeme dobrou práci v předsezonní přípravě, tak je to možné,“ pokračoval rodák z Talavery.

První možnost zapracovat na konkurenceschopnosti kompletu jezdec-stroj má tým Suzuki během úvodního testu v Malajsii, který začíná už příští týden v úterý. „Začneme s nastavením, které jsme už vyzkoušeli při posledním testu ve Valencii,“ pokračoval Španěl. „Shledali jsme tam určitá pozitiva a pojedeme s tímto základem. V průběhu zimní přestávky v Japonsku velmi usilovně pracovali, aby došlo ke zlepšení. Zkoušeli jsme různé pozice umístění motoru v podvozku a zdá se, že nám to nabídlo o trošku větší jistotu, ale to musíme potvrdit v nadcházejícím testu, abychom zjistili, zda jsme se vydali správným směrem.“

„Všechny motocykly se můžou zlepšit. Když Valentino Rossi přestoupil k Yamaze, byl to možná horší  motocykl v poměru k ostatním a on z něho udělal vítězný. Myslím, že tvrdou prací a znalostmi, co třeba v pravou chvíli udělat, to (GSV-R) můžeme zlepšit. Suzuki má kapacity a potenciál to udělat a uvidíme, zda to dokážeme během této zimy. Myslím, že u motorky postrádáme trošku zadní přilnavosti v nájezdu a výjezdu ze zatáček a na zlepšení této stránky se zaměříme. Pokud to zvládneme, učiníme tak významný posun.“

Druhá sezona již pro Bautistu neznamená pouze seznamování se s novým prostředím, lidmi kolem sebe, strojem a stylem jízdy na všech osmnácti okruzích, ale je tu již určitá motivace bojovat s nejlepšími a snažit se je, alespoň v některých závodech porazit. „Loni jsem se hodně naučil. Získal jsem skvělé zkušenosti, ale také jednu špatnou, což bylo zranění klíční kosti. Věřím, že jako jezdec jsem o hodně vyspěl a ke konci se také o něco zlepšil. V této kubatuře se mám ještě stále co učit, ale pokud nemám problémy se zraněním tak si myslím, že jako jezdec můžu učinit velký pokrok.“

Závěrem Álvaro Bautista dodal: „Nevím, který to bude závod, kdy budu moci vyhrát, ale vím, že mám soupeře, kteří vyhráli závody nebo dokonce titul, jako například Lorenzo a které jsem porazil, když jsem s nimi závodil v nižších kubaturách. Proč bych to neměl dokázat v této? Je mi jasné, že to není nic jednoduchého a že budu muset hodně tvrdě pracovat, abych toho dosáhl.“

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00