Andrea Dovizioso hodnotil posledních několik měsíců

Nejlepším okamžikem sezony je Donington, nejhorším Portugalsko.
Ital Andrea Dovizioso poprvé přišel do královské kubatury mistrovství světa silničních motocyklů v roce 2008, když závodil s netovární Hondou JiR Scot. Po skončení první a opravdu úspěšné sezony, Dovizioso přestoupil do Repsol Hondy, kdy se mu splnil sen a konečně se stal součástí HRC, továrního týmu japonského výrobce. Nyní už má s HRC jednoletou zkušenost, v Donington Parku vyhrál v jejich barvách první závod, ale jeho celkový výkon nebyl takový, jaký si italský jezdec před začátkem sezony představoval. Po skončení prvních testů v přípravě na sezonu 2010 Dovizioso odpověděl na několik otázek, kde analyzoval události posledních několika měsíců sezony 2009.

Potom, co jste dokončil první rok u továrního týmu Repsol Hondy, jak by jste tuto sezonu zhodnotil?
Andrea Dovizioso: „Samozřejmě letošní výsledky nebyly takové jaké všichni očekávali, počínaje mě samotným. Neměl jsem s motocyklem dostatečný kontakt, abych dokázal bojovat o přední příčky a problém je v tom, že během sezony toho na motorce nemůžeme moc změnit, takže se Honda zaměřila na přípravu motocyklu pro příští ročník. Bohužel jsem v průběhu roku nedokázal zrychlit a šesté místo v šampionátu není v žádném případě mým vysněným. Pro mě bylo v tomto roce důležité se toho co nejvíce naučit s ohledem na budoucnost a vím, že Honda na tom bude tvrdě pracovat. Věřím, že v příštím roce se všichni výkonově zlepšíme.“

Myslíte, že kdyby bylo více času k tréninku, tak by jste dokázal snížit ztrátu na vedoucí příčky?
AD: „Není to tím, že by nebylo dostatek času k testování, ale prostě jsem se na tomto motocyklu necítil dobře. Můj kontakt s motorkou byl horší než v roce 2008 a to byl problém. Když se nemůžete plně přizpůsobit motocyklu, tak nezískáte výsledky pokud nedojde k významnější změně na motorce a to není zrovna ten druh zlepšení, které dokážete udělat v průběhu tréninku na závod Grand Prix. Tam jen můžete seřídit nastavení.“

Myslíte, že pravidlo jednotných pneumatik je dobrým opatřením, pokud jde o závodění a nejen vzhledem ke snižování nákladů?
AD: „Ano, myslím, že je to dobré pro všechny. Jsem samozřejmě přesvědčen, že ti kdo pneumatiky Bridgestone používali již předtím měli dobrou zkušenost a znali jejich charakteristické rysy lépe. Pro nás to tak snadné nebylo. Nebyla to ta nejlepší situace, ale pneumatiky fungují velmi dobře a myslím si, že je to dobré pravidlo.“

Jedním z důležitých momentů byl přechod na Öhlins. Jak můžete zhodnotit změnu značky tlumičů pérování?
AD: „Myslím, že způsob jakým fungují tlumiče Öhlins je velmi dobrý, ale samozřejmě se jim musíme přizpůsobit. Musíme ještě zlepšit náš kontakt s tlumiči vzadu, protože ty jsou na rozdíl od Showy zcela rozdílné a stejně tak Öhlins mají své dobré a špatné stránky. Myslím, že máme k dispozici velký prostor, kde se s Öhlins můžeme zlepšit, zejména pak co se týče motocyklu pro příští sezonu, kde bude způsob jakým tlumiče fungují mnohem lepší.“

V průběhu sezony jste měli problém v nájezdu do zatáček. Myslíte, že s novým podvozkem se věci zlepší správným směrem?
AD: „Ano. I když zatím není vše vyřešeno, ta změna tu je. Rozdíl nebyl dostatečně výrazný, ale daný směr je tím správným směrem. Budeme v tom pokračovat v Malajsii, kde budeme také pracovat na motoru, abychom měli lepší kontrolu nad motocyklem.“

Vzhledem ke konkurenci ostatních výrobců, v čem by teď měla Honda zapracovat nejvíc?
AD: „To je těžké říct, ale nemyslím si, že bychom měli nějaký problém, který nedokážeme určit a rychle odstranit, ale musíme změnit několik věcí.“

Co si myslíte o tom, že máte k dispozici tak málo dnů k testování?
AD: „To je pro nás opravdu špatné, protože pro továrnu s tak obrovským pracovním potenciálem a naši potřebou k tomu, abychom se celkově zlepšili, nám to tak neumožní prozkoumat všechny z našich možností. Nicméně tak to je a my tomu přizpůsobíme způsob naši práce.“

Když se ohlédnete na sezonu 2009, jaký byl váš nejlepší a nejhorší okamžik?
AD: „Nejlepším okamžikem bylo samozřejmě vítězství v Donington Parku a ten nejhorší okamžik bych řekl byl v Portugalsku. Tam jsme měli po celý víkend hodně problémů.“

Byl to váš druhý rok v MotoGP a první u továrního týmu. Jaké jsou hlavní rozdíly?
AD: „Je to obrovský rozdíl ve všech aspektech. V satelitním týmu se zaměříte na využití maximálního výkonu motocyklu, ale v továrním týmu musíte přemýšlet o tom, jak věci zlepšit a to není jednoduché.“

Po několika málo dnech testování, jak vidíte další sezonu?
AD: „Jsem optimistou a samozřejmě myslím, že to bude lepší než například náš poslední závod ve Valencii. Před námi je ale spousta práce a hodně změn, které musíme udělat dřív než začne nová sezona, takže zatím musíme počkat a uvidíme. V jednom jsem si jistý a to, že směr, který jsme v průběhu těchto tří dnů zvolili je správný.“

Nyní je tu dovolená, jak se na ni těšíte a co budete dělat v příštích několika měsících?
AD: „Jsem šťastný, že můžu čas strávit ve svém městě s mými přáteli a rodinou. Nemám naplánovanou žádnou cestu nebo něco podobného, protože v průběhu roku toho nacestujeme hodně. Teď si odpočinu a začnu tvrdě trénovat, abych se dostal do špičkové formy pro první testy v Sepangu.“
10. prosince | Shoya Tomizawa by dnes měl 27 let. odkaz
8. prosince | Alex Rins dnes slaví 22 let.
26. listopadu | Takhle jezdce moc často nevídáme: odkaz
26. listopadu | Od pátku 24. 11. je již možné zakoupit vstupenky na GP České republiky 2018.
23. listopadu | Alex Márquez testuje v Jerezu motocykl MotoGP. Nahradil zraněného Lüthiho. odkaz