Andrea Dovizioso hodnotil posledních několik měsíců

Nejlepším okamžikem sezony je Donington, nejhorším Portugalsko.
Andrea Dovizioso hodnotil posledních několik měsíců
Ital Andrea Dovizioso poprvé přišel do královské kubatury mistrovství světa silničních motocyklů v roce 2008, když závodil s netovární Hondou JiR Scot. Po skončení první a opravdu úspěšné sezony, Dovizioso přestoupil do Repsol Hondy, kdy se mu splnil sen a konečně se stal součástí HRC, továrního týmu japonského výrobce. Nyní už má s HRC jednoletou zkušenost, v Donington Parku vyhrál v jejich barvách první závod, ale jeho celkový výkon nebyl takový, jaký si italský jezdec před začátkem sezony představoval. Po skončení prvních testů v přípravě na sezonu 2010 Dovizioso odpověděl na několik otázek, kde analyzoval události posledních několika měsíců sezony 2009.

Potom, co jste dokončil první rok u továrního týmu Repsol Hondy, jak by jste tuto sezonu zhodnotil?
Andrea Dovizioso: „Samozřejmě letošní výsledky nebyly takové jaké všichni očekávali, počínaje mě samotným. Neměl jsem s motocyklem dostatečný kontakt, abych dokázal bojovat o přední příčky a problém je v tom, že během sezony toho na motorce nemůžeme moc změnit, takže se Honda zaměřila na přípravu motocyklu pro příští ročník. Bohužel jsem v průběhu roku nedokázal zrychlit a šesté místo v šampionátu není v žádném případě mým vysněným. Pro mě bylo v tomto roce důležité se toho co nejvíce naučit s ohledem na budoucnost a vím, že Honda na tom bude tvrdě pracovat. Věřím, že v příštím roce se všichni výkonově zlepšíme.“

Myslíte, že kdyby bylo více času k tréninku, tak by jste dokázal snížit ztrátu na vedoucí příčky?
AD: „Není to tím, že by nebylo dostatek času k testování, ale prostě jsem se na tomto motocyklu necítil dobře. Můj kontakt s motorkou byl horší než v roce 2008 a to byl problém. Když se nemůžete plně přizpůsobit motocyklu, tak nezískáte výsledky pokud nedojde k významnější změně na motorce a to není zrovna ten druh zlepšení, které dokážete udělat v průběhu tréninku na závod Grand Prix. Tam jen můžete seřídit nastavení.“

Myslíte, že pravidlo jednotných pneumatik je dobrým opatřením, pokud jde o závodění a nejen vzhledem ke snižování nákladů?
AD: „Ano, myslím, že je to dobré pro všechny. Jsem samozřejmě přesvědčen, že ti kdo pneumatiky Bridgestone používali již předtím měli dobrou zkušenost a znali jejich charakteristické rysy lépe. Pro nás to tak snadné nebylo. Nebyla to ta nejlepší situace, ale pneumatiky fungují velmi dobře a myslím si, že je to dobré pravidlo.“

Jedním z důležitých momentů byl přechod na Öhlins. Jak můžete zhodnotit změnu značky tlumičů pérování?
AD: „Myslím, že způsob jakým fungují tlumiče Öhlins je velmi dobrý, ale samozřejmě se jim musíme přizpůsobit. Musíme ještě zlepšit náš kontakt s tlumiči vzadu, protože ty jsou na rozdíl od Showy zcela rozdílné a stejně tak Öhlins mají své dobré a špatné stránky. Myslím, že máme k dispozici velký prostor, kde se s Öhlins můžeme zlepšit, zejména pak co se týče motocyklu pro příští sezonu, kde bude způsob jakým tlumiče fungují mnohem lepší.“

V průběhu sezony jste měli problém v nájezdu do zatáček. Myslíte, že s novým podvozkem se věci zlepší správným směrem?
AD: „Ano. I když zatím není vše vyřešeno, ta změna tu je. Rozdíl nebyl dostatečně výrazný, ale daný směr je tím správným směrem. Budeme v tom pokračovat v Malajsii, kde budeme také pracovat na motoru, abychom měli lepší kontrolu nad motocyklem.“

Vzhledem ke konkurenci ostatních výrobců, v čem by teď měla Honda zapracovat nejvíc?
AD: „To je těžké říct, ale nemyslím si, že bychom měli nějaký problém, který nedokážeme určit a rychle odstranit, ale musíme změnit několik věcí.“

Co si myslíte o tom, že máte k dispozici tak málo dnů k testování?
AD: „To je pro nás opravdu špatné, protože pro továrnu s tak obrovským pracovním potenciálem a naši potřebou k tomu, abychom se celkově zlepšili, nám to tak neumožní prozkoumat všechny z našich možností. Nicméně tak to je a my tomu přizpůsobíme způsob naši práce.“

Když se ohlédnete na sezonu 2009, jaký byl váš nejlepší a nejhorší okamžik?
AD: „Nejlepším okamžikem bylo samozřejmě vítězství v Donington Parku a ten nejhorší okamžik bych řekl byl v Portugalsku. Tam jsme měli po celý víkend hodně problémů.“

Byl to váš druhý rok v MotoGP a první u továrního týmu. Jaké jsou hlavní rozdíly?
AD: „Je to obrovský rozdíl ve všech aspektech. V satelitním týmu se zaměříte na využití maximálního výkonu motocyklu, ale v továrním týmu musíte přemýšlet o tom, jak věci zlepšit a to není jednoduché.“

Po několika málo dnech testování, jak vidíte další sezonu?
AD: „Jsem optimistou a samozřejmě myslím, že to bude lepší než například náš poslední závod ve Valencii. Před námi je ale spousta práce a hodně změn, které musíme udělat dřív než začne nová sezona, takže zatím musíme počkat a uvidíme. V jednom jsem si jistý a to, že směr, který jsme v průběhu těchto tří dnů zvolili je správný.“

Nyní je tu dovolená, jak se na ni těšíte a co budete dělat v příštích několika měsících?
AD: „Jsem šťastný, že můžu čas strávit ve svém městě s mými přáteli a rodinou. Nemám naplánovanou žádnou cestu nebo něco podobného, protože v průběhu roku toho nacestujeme hodně. Teď si odpočinu a začnu tvrdě trénovat, abych se dostal do špičkové formy pro první testy v Sepangu.“
13. srpna | Dle aktuálních informací si při pádu v první zatáčce Quartararo zlomil pravou vřetenní kost a Xavier Simeon má zlomenou pažní kost.
13. srpna | Start závodu Moto2 a velký pád: odkaz
13. srpna | Oliveirův velký pád: odkaz
13. srpna | Celkem 23 z 32 jezdců Moto3 dostalo penalizaci za nezodpovědnou jízdu. Tentokrát se ovšem nejedná o posun na roštu, ale o 500 eur.
13. srpna | Tým Aspar Moto3 pojede od roku 2018 s motocykly KTM.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 8 N/A
MotoGP: Rakouskou pole position vybojoval Márquez

MotoGP: Rakouskou pole position vybo…

V Rakousku se z prvního místa do závodu vydá Marc Marquez. Společnost mu v první řadě budou dělat jezdci Ducati - Andrea Dovizioso a Jorge Lorenzo.

12.  8.  2017 | | 3 N/A
MotoGP: Po dešti se jezdci na dráhu moc nehnali, nejrychlejší Dovi

MotoGP: Po dešti se jezdci na dráhu …

V závěru tréninku Moto3 začalo pršet, takže jezdci MotoGP měli v úvodu také mokrou dráhu a většina z nich moc nespěchala z boxů. Nejlepší časy nakonec zajeli Dovi, Viňales a Pedrosa.

11.  8.  2017 |
MotoGP: Sobotní dopoledne ovládl Marc Márquez

MotoGP: Sobotní dopoledne ovládl Mar…

V Rakousku je nyní sucho. Časy do první trojici v sobotu dopoledne zajeli Marc Márquez, Johann Zarco a Andrea Iannone.

12.  8.  2017 |
MotoGP: V neděli dopoledne kraloval Dovizioso

MotoGP: V neděli dopoledne kraloval …

Andrea Dovizioso je nejrychlejším mužem nedělního warm upu. V první trojici skončili i Marc Márquez a Maverick Viňales.

13.  8.  2017 |